In het tweede kwartaal van 2012 heb ik als freelancer een opdracht voor een grote klant gedaan, via twee tussenpartijen. Ik noem ze hier even:
* klant: aan wie ik factureer.
* klant-van-klant: die is failliet.
* eindklant: voor wie ik de werkzaamheden heb uitgevoerd.
'Klant' wil mij niet betalen omdat hun klant failliet is. In hun meest recente e-mail gaf 'klant' aan dat zij de kans klein achten dat ze hun geld nog krijgen van de curator van 'klant-van-klant'.
Uiteraard is 'klant' gewoon verplicht mij te betalen, toch? Hoe vervelend ook voor hun omdat ze dat mogelijk uit eigen zak moeten betalen, toch? Ik wil indien nodig incasso maatregelen treffen.
Het gaat om een bedrag van bijna dertig duizend euro ex. BTW.
Nu mijn vraag:
* Ik moet voor 1 september BTW aangifte doen over 2012Q2. Ben ik verplicht om gewoon die BTW af te dragen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
arjb
arjb
In het tweede kwartaal van 2012 heb ik als freelancer een opdracht voor een grote klant gedaan, via twee tussenpartijen. Ik noem ze hier even:
* klant: aan wie ik factureer.
* klant-van-klant: die is failliet.
* eindklant: voor wie ik de werkzaamheden heb uitgevoerd.
'Klant' wil mij niet betalen omdat hun klant failliet is. In hun meest recente e-mail gaf 'klant' aan dat zij de kans klein achten dat ze hun geld nog krijgen van de curator van 'klant-van-klant'.
Uiteraard is 'klant' gewoon verplicht mij te betalen, toch? Hoe vervelend ook voor hun omdat ze dat mogelijk uit eigen zak moeten betalen, toch? Ik wil indien nodig incasso maatregelen treffen.
Het gaat om een bedrag van bijna dertig duizend euro ex. BTW.
Nu mijn vraag:
* Ik moet voor 1 september BTW aangifte doen over 2012Q2. Ben ik verplicht om gewoon die BTW af te dragen?
Alvast bedankt voor het advies!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag