Ik ben door een Belgische overheidsorganisatie uitgenodigd om mee te bieden voor een project. Naast dat ik natuurlijk moet aantonen dat ik het inhoudelijk aan kan (wat het geval is) willen ze ook een aantal officiele verklaringen:
1: Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgende de rekening die ten laatste daags voor de uiterste datum voor de ontvanggst van de offertes, voldaan heeft op die datum aan de verplichtingen inzake betlaing van de bijdragen voor de sociale zekerheid, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd wordt.
Indien een dergelijk document niet uitgereikt wordt in het betrokken land, kan het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van dat land;
2: een attest, indien hij personeel terwerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 decepber 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders
3: een verklaring op eer waarin wordt gesteld dat hij niet veroordeeld is voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld.
En dan concreet de vragen:
[*]Zou ik voor #1 de VAR-verklaring (VAR-WUO) kunnen gebruiken?
[*]Ik heb geen personeel in dienst, dus #2 lijkt me niet van toepassing. Klopt dat?
[*]Is #3 te vergelijken met de "verklaring van goed gedrag" die via de gemeente te verkrijgen is?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RedGeo
RedGeo
Hallo allemaal,
Ik ben door een Belgische overheidsorganisatie uitgenodigd om mee te bieden voor een project. Naast dat ik natuurlijk moet aantonen dat ik het inhoudelijk aan kan (wat het geval is) willen ze ook een aantal officiele verklaringen:
En dan concreet de vragen:
[*]Zou ik voor #1 de VAR-verklaring (VAR-WUO) kunnen gebruiken?
[*]Ik heb geen personeel in dienst, dus #2 lijkt me niet van toepassing. Klopt dat?
[*]Is #3 te vergelijken met de "verklaring van goed gedrag" die via de gemeente te verkrijgen is?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37733-officiele-verklaringen-nodig-voor-belgische-offerte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag