• 0

Wat is jullie plan C? (noodplan)

Gezien de vooruitzichten op de economische crisis mag je haast concluderen dat het de komende jaren niet veel beter zal gaan, het is realistischer dat het juist steeds slechter zal gaan. Vrijwel iedereen die zijn boterham door hard werken verdient staat op een zijden draadje. Nu komt mijn vraag; wat heb jij als ondernemer voorbereid of wat zijn je plannen op het moment dat het zijden draadje knapt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

. Er kwam zelfs laatst een concurrent , helemaal vanuit Almelo naar mij toe om mij te bedreigen dat ik veelste goedkoop verkoop. En dat hij daardoor moeilijker kan verkopen.

 

 

 

Heb jij mazzel dat je, zoals je zelf altijd zegt, nog in bed lag omdat je alleen op kantoor bent als een klant je van tevoren belt!

 

Stond hij mooi voor een dichte deur!

 

Danny

 

Die man deed alsof die een klant was voor een auto. Toen hij kwam werd die opeens boos en dergelijke. Hij klaagde over mijn prijzen. Dat het niet normaal is wat ik doe en dat hij daardoor niet goed kon verkopen. Hij trilde letterlijk van boosheid.

 

Mja , de ene zijn dood , de ander zijn brood. Zo is t eenmaal.

 

 

Goedkoop verkopen is goeie manier om crisis te bestrijden. Alleen tot wanneer? Ik denk maximaal 10 á 15 jaar.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Goedkoop verkopen dat is inderdaad een slimme manier in deze moeilijke tijden. U zult dan misschien niet veel geld verdienen maar wel genoeg om te overleven zoals u het zelf ook zegt.

 

Sowieso. Als je goedkoop doet verkoop je ALTIJD!. Gewoon ver onder het prijs en klaar. En nog iets , er zijn een aantal Higherlevel leden die dit allemaal ontkennen dus daardoor kan het zo zijn dat ze jou persoonlijk zullen aanvallen. Ze spelen dan niet meer op de bal maar op de man.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Mijn plan C (noodplan) is kritisch naar mijn privé en zakelijke uitgaven te kijken, maar niet stil in een hoekje gaan zitten afwachten. Kijken of iets noodzakelijk is en wat het op levert.

 

Het is nu juist de tijd er voor om extra in te zetten of nieuwe markten aan te boren. ;)

Link naar reactie
  • 1

Dat is ook innoveren Henk!

 

Daarstraks dus de beoogde bespreking in België gehad en het duurde even voordat het kwartje de goede kant uitrolde. Resultaat is dat ik een nieuw product technisch ga uitwerken en ga combineren met mijn ophangsystemen. Op het eerste gezicht is dit een gat in de (wereld) markt, maar ik moet nog dieper onderzoek doen om dat beter vast te kunnen stellen. Qua techniek en gebruiksvriendelijkheid wordt het perfect. ;)

Link naar reactie
  • 0

Goed plan P.J. Stil zitten is achteruitgang en als je eigen markt stagneert dan kunnen nieuwe producten of diensten je weer een beetje uit het dal trekken.

 

Vandaar dat ik nu ook bezig ben met zaken die ik op een beurs gezien heb en nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Eeen aantal mooie producten waarvan ik denk dat veel bedrijven efficiënter kunnen werken en ook nog eens goed voor de ARBO zijn. :)

Link naar reactie
  • 0

Goedkoop verkopen dat is inderdaad een slimme manier in deze moeilijke tijden. U zult dan misschien niet veel geld verdienen maar wel genoeg om te overleven zoals u het zelf ook zegt.

 

Sowieso. Als je goedkoop doet verkoop je ALTIJD!. Gewoon ver onder het prijs en klaar. En nog iets , er zijn een aantal Higherlevel leden die dit allemaal ontkennen dus daardoor kan het zo zijn dat ze jou persoonlijk zullen aanvallen. Ze spelen dan niet meer op de bal maar op de man.

Echt onzin. Met minder verkopen tegen een hogere prijs behaal je uiteindelijk meer winst op alle vlakken (dus niet alleen cash) dan met veel verkopen tegen een lage prijs. Het is niet voor niets dat veel ondernemers meer succes hebben met niche markten dan ondernemers, die zich op een heel breed publiek storten.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.