• 0

afpersing

Er is een conflict ontstaan tussen mij en een klant waar ik voor heb gewerkt. De klant wil 1000 euro inhouden op facturen die ik bij hem heb openstaan omdat ik zijns inziens een klant van hem heb afgepikt en zijn inziens wij een afspraak hadden dat mocht een dergelijke geval zicht voordoen ik hem dan 1000 euro zou betalen. Zijn plan was in eerste instantie door dreiging met fysiek geweld mij een schuldbekentenis te laten tekenen. Ik ben hier niet op ingegaan en heb aangifte gedaan bij de politie.

 

Nu heeft meneer mij een factuur verstuurd waarin staat dat ik in de drie nog openstaande facturen een te hoog tarief heb berekend, met het verzoek om het teveel in rekening gebrachte bedrag binnen 14 dagen over te maken.

 

Juridisch gezien verwacht ik niet veel problemen: Er is weliswaar nooit schriftelijk vastgelegd wat het tarief is, maar twee van de drie facturen zijn eerder door hem goedgekeurd (Ik stuur hem elke week een specificatie van de kosten en na goedkeuring via e-mail een factuur). De derde factuur is nooit goedgekeurd, maar betreft dezelfde werkzaamheden als de vorige twee, welke op hun beurt dezelfde werkzaamheden bevatte als reeds betaalde facturen.

 

Mijn vraag is, hoe moet ik nu reageren op deze door hem verzonden factuur? Het liefst reageer ik helemaal niet, houd de communicatie met meneer zo beperkt mogelijk, en wacht totdat het tot een rechtzaak komt.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. je hebt blijkbaar al een langere verstandhouding met hem en nodig je hem uit voor een bakkie koffie en kijk je of juller er beiden uit kunnen komen...

 

2. je gaat nu de vordering al voorleggen aan een advocaat/jurist met het complete verhaal

 

 

 

Eigenlijk niets anders zoals wij vroeger op de kleuterklas hebben geleerd; eerst praten of je er samen uitkomt / anders naar de juf

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

1. je hebt blijkbaar al een langere verstandhouding met hem en nodig je hem uit voor een bakkie koffie en kijk je of juller er beiden uit kunnen komen...

 

2. je gaat nu de vordering al voorleggen aan een advocaat/jurist met het complete verhaal

 

 

 

Eigenlijk niets anders zoals wij vroeger op de kleuterklas hebben geleerd; eerst praten of je er samen uitkomt / anders naar de juf

 

Waarbij ik eerst voor optie 1 gaan. Anders ben jij ook weer een klant kwijt en wellicht krijg je imagoschade door verhalen die rond gaan zingen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik zou iemand waartegen aangifte is gedaan vanwege bedreiging/afpersing niet uitnodigen voor een bakkie koffie. Bij het OM vragen om strafvervolging betekent simpelweg het einde van de relatie. Dat komt niet meer goed.

 

dat kan... maar het zal niet de eerste persoon zijn die misschien 'iets te snel' aangifte heeft gedaan... misschien later nog eens nadenkt, spiegel kijkt en.....

 

Het is niet voor niets dat de politie steeds vaker in dit soort situaties een bemiddelende rol speelt... Overigens lees ik nergens dat er (direct) aan het OM om strafvervolging is gevraagd...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.