• 0

onder welk kopje van de belastingdienst zal mijn bedrijf gaan vallen

ik ben momenteel bezig met het starten van een verhuurbedrijf in feestartikelen zoals opblaaspoppen sarah en abraham ed

tevens doen wij er een klein deel verkoop bij van feestartikelen zoals slingers en ballonnen

na vele uren zoeken was het mij nog niet duidelijk geworden waar mijn bedrijf onder zou vallen ivm btw

dus heb ik de belastingdienst maar gebeld

het eerste antwoord wat ik kreeg "het is een webwinkel"

leek me vrij onwaarschijnlijk dus nogmaals gebeld en nu viel het onder "bedrijfdienstverlening"

waarschijnlijk zullen maar 5% van mijn klanten bedrijven zijn dus heb ik nogmaals gebeld

en nu was het antwoord "u valt onder kermisexploitanten" ???

tja nu weet ik het dus helemaal niet meer

ik hoop dat iemand mij een beetje duidelijkheid kan geven dan kan ik eindelijk weer verder met mijn bedrijf opstarten

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Waarom is het van belang dat te weten? Om het BTW tarief vast te stellen?

Ik zie dat alle andere verhuur bedrijven in dit segment 19% BYW rekenen.

Succes!

Danny

• 0

@Mieke

Als je feestartikelen verkoopt in een winkel dan valt dit gewoon onder detailhandel.

Voor het BTW tarief maakt die indeling inderdaad niets uit, gewoon 19% en vanaf 1-10 21%.

De indeling is alleen van invloed als je personeel hebt en dan ten aanzien van de CAO en sectorindeling voor de werkgeverspremies.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Hoe je aangemeld wordt kan invloed hebben op welke extra kosten je moet betalen voor b.v. Bedrijfschappen.

Zou hier zelf goed naar kijken omdat KVK maar wat aanklooit op dat vlak (persoonlijke ervaring).

Valt verhuur aan particulieren onder zelfde kopje als verkoop aan particulieren?

Zoek eens uit van aantal concurrenten hoe die staan ingeschreven.

• 0

alvast bedankt voor de antwoorden ik zal volgende week eens informeren bij de kvk

ik heb inderdaad al gekeken bij de concurenten maar ik kan daar nog niet goed de informatie vinden die ik nodig heb

de meesten hebben er namelijk nog catering bij en dat is weer een hele andere sector

@daniel verkoop en verhuur vallen niet onder hetzelfde kopje maar gelukkig is het verkoop gedeelte al klaar om te starten

• 1

De bijdragen voor KVK en diverse bedrijfschappen gaan vervallen. Wanneer en welke precies kan ik zo snel niet vinden. Ongetwijfeld zal er dan wel weer iets anders voor in de plaats komen. Die logge instituten moeten toch ergens van leven. ;D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar