• 0

woonaccessoires via webwinkels? aantallen? verpakking?

beste HL-ers,

 

webwinkels terrein winnen van stenenwinkels ( ik vind het nog steeds een raar woord, stenenwinkel, maar goed ) en ik vraag me m.n. af of dat andere eisen stelt aan de verpakking.

 

zelf produceer ik tuin- en woonaccessoires van voornamelijk hout. denk aan: spiegels, vogelhuisjes, etagere's, potten, deurluifels, dienbladen, etc. voor m.n. tuincentra en bouwmarkten. merkloos of voor een label, maar ik wil het onder een eigen merk brengen. dat merk zal zich onderscheiden door originele designs en betere afwerking t.o.v. het standaard gebeuren.

 

mijn vragen:

- wordt er veel van dit product via een webshop verkocht ? het is immers meer een belevings/sfeer product. of zijn de vele webshops slechts ondersteunend bedoeld voor de stenenwinkel.

- zijn er verpakkings eisen/wensen ? bv verpakking per stuk ? is dit een grote pre voor webshops of verpakken ze het sowieso op hun eigen manier en/of doos.

- worden er u"berhaupt producten met glas verkocht online? spiegels, windlichten etc. verpakking en volume maakt het duur, lijkt me.

- zijn de inkoopkanalen voor webshops hetzelfde als voor stenenwinkels. of kopen zij meer online in.

- wat nemen webwinkels zo gemiddeld af? of anders gesteld, wat is de minimale voorraad die zij hanteren. het gaat mij om de aantallen per doos en de totaal afname per bestelling.

 

nou, ik ben benieuwd. ik heb nog andere vragen, maar die zal ik eens in een nieuw bericht stellen.

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

G

ik vind het nog steeds een raar woord, stenenwinkel, maar goed

Volgens mij zijn het twee woorden, stenen winkel. ;)

 

mijn vragen:

- wordt er veel van dit product via een webshop verkocht ? het is immers meer een belevings/sfeer product. of zijn de vele webshops slechts ondersteunend bedoeld voor de stenenwinkel.

- zijn er verpakkings eisen/wensen ? bv verpakking per stuk ? is dit een grote pre voor webshops of verpakken ze het sowieso op hun eigen manier en/of doos.

- worden er u"berhaupt producten met glas verkocht online? spiegels, windlichten etc. verpakking en volume maakt het duur, lijkt me.

- zijn de inkoopkanalen voor webshops hetzelfde als voor stenenwinkels. of kopen zij meer online in.

- wat nemen webwinkels zo gemiddeld af? of anders gesteld, wat is de minimale voorraad die zij hanteren. het gaat mij om de aantallen per doos en de totaal afname per bestelling.

 

nou, ik ben benieuwd. ik heb nog andere vragen, maar die zal ik eens in een nieuw bericht stellen.

 

Of er veel van jouw soort product verkocht wordt is iets wat je zelf zou moeten onderzoeken (marktonderzoek)

 

Als je een product zo kan verpakken dat hij dunner is dan 2.5cm dan is dat mooi, dan past het door een brievenbus. Verder maakt het niet zo veel uit.

 

Er zijn veel webwinkels in glas. Als je de zending degelijk verpakt dan komt het eigenlijk altijd wel goed aan.

 

De inkoopkanalen voor online n offline zijn op zich hetzelfde. Sommige stenen winkels hebben inkooporganisaties, die ben ik bij pure online spelers nog niet tegen gekomen. Daartegenover staan de dropshipping bedrijven voor online.

 

Wel heb je te maken met het fenomeen zolderkamer shop. In de regel willen dit soort shops geen of zo min mogelijk voorraad en marge. Hun strategie is zo goedkoop mogelijk zijn. Meestal wil je niet leveren aan deze jongens.

 

Wat serieuzere shops hebben voldoende eigen voorraden of hebben heel goede afspraken met de leverancier gemaakt zodat ze van zijn voorraad gebruik maken.

 

Wat een shop typisch inkoopt lijkt me bij uitstek ook iets wat je zou moeten onderzoeken of juist zelf zou moeten bedenken en voor zou moeten leggen aan je potentiële klanten.

 

Link naar reactie
  • 0
Volgens mij zijn het twee woorden, stenen winkel.

 

volgens mij ook. dit om aan te geven hoe raar ik deze term vind en dat ik bang ben, dat in de toekomst het woord 'winkel' wordt vervangen door 'stenenwinkel'. uiholling van stadskernen gaat een probleem worden in NL. niet alleen een probleem voor de pandeigenaren, maar voor de hele stad ! alles on der het mom van we kunnen de ontwikkeling niet tegenhouden.

stadsbestuurders kiezen voor de gemakkelijke weg ( en makkelijk geld ) door terreinen buiten het centrum aan te bieden aan ontwikkelaars. er komt een mooi project, maar dit gaat vaak ten koste van de stadskern.

maar we dwalen af.

 

bedankt voor de antwoorden.

 

@ twabla. flatpack.

ja, als het kan flatpack. maar sommige producten kunnen niet KD. alles wat een beetje volume heeft, krijgt een KD design indien mogelijk.

 

 

@ wouter. afspraken met leverancier en dropshipping. da's mooi risico, voorraad en distibutie blijft bij mij ... hm.

ik zit in china en ik kan dr voor zorgen dat mevrouw haar vogelhuisje netjes geleverd krijgt. ( geen aanval op jou wouter ;) ).

integendeel, belangrijke opmerking.

ik neem aan dat de marges voor WS en SW ( webshop en stenenwinkel ) gelijk zijn, of althans de consumenten prijs. hoe zit dat met DS (dropshipping) ? uitgaande van 'normale' omstandigheden, dus inkoop door een winkel > een marge van 2.2 of 120% op de i.k.p. waar moet ik dan aan denken bij een DS.

 

zolderkamershop. weer zo'n woord.

 

glas kijk ik ook van op. verpakking cruciaal.

 

over verpakking gesproken. en laat ik het iets scherper stellen:

 

wil een WS betalen voor een goede verpakking ? verpakking per stuk

 

weet een WS het te waarderen en op waarde te schatten.

product wordt er een stukje duurder van (zeg 10%). niet allen de doos, maar ook de CBM en arbeid.

we spreken over producten tussen de 10,00 en 25.00 euro consumenten prijs.

 

of anders gesteld: selecteert een WS-winkelier bij z'n/haar inkoop op verpakking ?

 

en als ik een stuks-verpakking maak, moet ie dan helemaal verzendklaar zijn ? of helpt een eenvoudige stuks-doos de WS winkelier al op weg in de goede richting.

 

kijk tot dusver lever ik aan grootwinkelbedrijven, voor hen is verpakking alleen maar afval. dus stuks verpakking zou hen niet helpen. ik lever dan eigenlijk 2 producten, 1 voor SW en 1 voor WS. betekent ook dubbele voorraad.

ook de omdoos zal bij stuks verpakkingen net iets groter moeten.

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Bij dropshipping zijn de marges meestal vrij dun voor de webshop. Dit wisselt overigens. Bij de leveranciers die standaard dropshipping oplossingen aan elke Kees met KVK geven heb je soms een bruto marge van 10% of nog minder.

 

Bij een nog te vormen samenwerking tussen twee ondernemers waarbij de ene de webshop maakt en beheert en de andere de logstiek en voorraad verzorgd, zijn de marges vaak een stuk beter voor beide partijen.

 

Of een webshop extra wilt betalen voor een goede verpakking dat durf ik niet te zeggen. Als ik naar onszelf kijk dan willen wij het liefst zo veel mogelijk bulk verpakkingen per doos of pallet, zodat het minder ruimte inneemt in ons magazijn. Wij zorgen zelf voor een goede verpakking als het product verzonden wordt.

 

Als het voor jou ook meer moeite is om de producten te verpakken, dan zou ik ze gewoon aanleveren zoals je ook doet aan de groothandels, en biedt de webwinkel eventueel de optie om de producten te verpakken. Dan merk je snel genoeg of er inderdaad veel vraag is naar verpakte producten of niet. :)

Link naar reactie
  • 0

wouter bedankt. kijk, daar kom ik verder mee.

 

een bruto marge van 10% of nog minder.

 

klinkt interesant voor mij. maar voor 10% denk ik niet dat je mensen echt enthousiast krijgt.

bij digitale camera's kan ik me nog iets voorstellen, maar bij een spiegel van 10 euro... 10 % ... . ik weet het niet.

 

liefst zo veel mogelijk bulk

Wij zorgen zelf voor een goede verpakking

 

kijk hier gaat me het om. een ( professionele ) WS is dus ingericht op verpakken en heeft dus allerlei dozen en noppenfolie in huis en doet het het liefst zelf.

 

ik kan die oplossing niet zomaar bieden. het is een lange weg. niet alleen de boottocht, maar het hele traject. bulkverpakking of single box zijn voor mij 2 verschillende producten.

en ik merk ook wel aan je, dat een halve oplossing geen oplossing is. bv wel een single box, maar niet geschikt om zonder meer te versturen.

 

mijn conclusie:

alles mooi in groothandels verpakking laten. tenzij ik zelf de dropshipping wil verzorgen. dan moet het ook 100% verzendklaar gemaakt worden. dan heb je je voordeel.

 

mss ben ik te voorbarig om een conclusie te trekken op een reactie van een enkele webshop. als wouter dr naast zit, hoor ik het wel.

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Ik ga je ook wat input geven.

- wordt er veel van dit product via een webshop verkocht ? het is immers meer een belevings/sfeer product. of zijn de vele webshops slechts ondersteunend bedoeld voor de stenenwinkel.

Weet niet hoeveel stuks maar er zijn absoluut online veel interieur- en belevingswinkels te vinden.

 

- zijn er verpakkings eisen/wensen ? bv verpakking per stuk ? is dit een grote pre voor webshops of verpakken ze het sowieso op hun eigen manier en/of doos.

Gewoon lekker aanleveren hoe het voor jou het prettigste is in eerste instantie. Als je dan vragen krijgt, kun je het aanpassen. Het is voor ons nog nooit een vraag geweest bij de eerste bestelling.

 

- worden er u"berhaupt producten met glas verkocht online? spiegels, windlichten etc. verpakking en volume maakt het duur, lijkt me.

Absoluut! Pakketje tot 10 kg verzenden kan vrij groot zijn dus verzendkosten is oké. Opslag is inderdaad wat kostbaarder bij grote producten, maar gebeurt gewoon.

 

- zijn de inkoopkanalen voor webshops hetzelfde als voor stenenwinkels. of kopen zij meer online in.

Zelfde

 

- wat nemen webwinkels zo gemiddeld af? of anders gesteld, wat is de minimale voorraad die zij hanteren. het gaat mij om de aantallen per doos en de totaal afname per bestelling.

Hier is geen peil op te trekken. Wij hebben inmiddels behoorlijke voorraad en zijn aardig qua omvang. Vaak nemen we als eerste order niet zoveel af, behalve als we zeker weten dat iets gaat lopen en het van ver komt. Start order van 300 euro om uit te proberen is hier wel normaal. Daarna worden de orders groter, afhankelijk van hoe snel een leverancier kan leveren, nemen we meer of minder voorraad.

 

Als extra opmerking, voor ons als webwinkel is stabiliteit en levering erg belangrijk. Merken die de ene keer wel en de andere keer niet kunnen leveren of merken waarbij het soms 3 dagen en soms 3 weken duurt, zijn voor ons heel vervelend. Als webwinkel wil je helderheid aan je klant geven omtrent de levertijd.

Link naar reactie
  • 0

Bij ons betalen klanten regelmatig extra voor een stevig doosje in plaats van een bubbelenvelop. Reputatie van ons nationale postbedrijf is namelijk bij veel klanten bekend. Als het aankomt, komt het in het doosje compleet aan.

Maar gezien je productgroep is een meerprijs van een goede verpakking wel in de prijs te verwerken, zodat je de optie van betere verpakking niet hoeft te bieden.

Link naar reactie
  • 0

qua verpakking denk ik dat ik eruit ben. overdoos als normaal en dan de extra verpakking los mee leveren. los wil zeggen bv 24 st verpakking in een doos. dit geldt dan voor 1 product waar ik mee wil starten voor shingle box. het is 1 model en dan in 12 tot 24 uitvoeringen. de rest gewoon in een overdoos laten. het scheelt aan alle kanten in de kosten.

m.n. de CBM en dubbele voorraad maken het verschil.

 

Pakketje tot 10 kg verzenden kan vrij groot zijn dus verzendkosten is oké.

ik zit helemaal niet in de lokale verzendingen. wij verzenden regelmatig internationaal ( DHL > vliegen) en dan heb je te maken met volumegewicht. in NL maakt dat dus niet uit. wat kost een pakketje ?? en wie is de beste daarvoor? DHL, postkantoor ( als dat nog bestaat ), andere aanbieders. en verzendingen naar duitsland en belgie?? kom je dan in een absurd tarief.

dit zou dan voor dropshipping gelden. ik overweeg dit. showroom en magazijn heb ik wel in NL, alleen niet bemand.

dit moet is dus uitwerken.

 

Als extra opmerking, voor ons als webwinkel is stabiliteit en levering erg belangrijk /quote]

kijk dit zijn leuke dingen. niet alleen antwoorden op de vragen, maar verder denken.

goede opmerking en dit is tevens een zwak punt van ons. wij zitten over ver en voordat wij ook maar iets kunnen doen, moet er eerst een boom gekapt worden. ik bedoel, even snel inspelen op de vraag zit er niet in. denk aan een half jaar planning.

dwz dan ik niet te breed moet gaan.

maar ... jij hebt baby-dingen en wij artikelen die onderhevig zijn aan trends. webshops in deze branche willen ook steeds vernieuwing lijkt me. dus weinig repeat, lijkt me.

 

bedankt manon.

 

is het bij dropshipping gebruikelijk dat de shipper vooraf zn geld krijgt ? en wordt er dan per transactie betaald en gefactureerd ? wat een gedoe ..

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

die laatste quote ging een beetje mis. moet zijn:

 

Als extra opmerking, voor ons als webwinkel is stabiliteit en levering erg belangrijk

 

mijn opmerking daarover:

 

 

kijk dit zijn leuke dingen. niet alleen antwoorden op de vragen, maar verder denken.

goede opmerking en dit is tevens een zwak punt van ons. wij zitten over ver en voordat wij ook maar iets kunnen doen, moet er eerst een boom gekapt worden. ik bedoel, even snel inspelen op de vraag zit er niet in. denk aan een half jaar planning.

dwz dan ik niet te breed moet gaan.

maar ... jij hebt baby-dingen en wij artikelen die onderhevig zijn aan trends. webshops in deze branche willen ook steeds vernieuwing lijkt me. dus weinig repeat, lijkt me.

 

bedankt manon.

 

is het bij dropshipping gebruikelijk dat de shipper vooraf zn geld krijgt ? en wordt er dan per transactie betaald en gefactureerd ? wat een gedoe

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

@ twabla fonq, ja dat is een goeie. mooi voorbeeld.

goh, dr gebeurt nog wel wat in webshop-land. ik zat er nooit zo in.

 

nog even terugkomend op manon. een pakketje tot 10 kg.

- waar moet ik dan aan denken qua kosten in NL?

- postkantoor, DHL, andere couriers ?

- duitsland, belgie ?? erg duur. werkt duitsland in regio's of 1 land, 1 tarief. bij het versturen van pallets werken transporteurs wel in regio's.

 

steenstraatweg ... kom dr maar op. en wouter ... als je nog mee kijkt. 1 woord.

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

 

nog even terugkomend op manon. een pakketje tot 10 kg.

- waar moet ik dan aan denken qua kosten in NL?

- postkantoor, DHL, andere couriers ?

- duitsland, belgie ?? erg duur. werkt duitsland in regio's of 1 land, 1 tarief. bij het versturen van pallets werken transporteurs wel in regio's.

 

NL als je het uitbesteedt aan partij die meer verzendt onder de 5 euro per pakje via TNT (de NL post).

Duitsland en Belgie rond de 6,50 tot 2 kilo volgens mij en dan kilo tarief, maar kun je allemaal zo googlen bij TNT

Link naar reactie
  • 0

ok thanks.. op die site kom je tot op bepaalde hoogte. wil je het precies weten,moet ik weten hoeveel ik ga doen en zover ben ik nog niet. details zijn nog niet belangrijk. ik heb ook nog even op verschillende WS-sites gekeken, samen met jouw reply heb ik eerst een goed beeld. dit zou voor mij in geval van dropshopping zijn, maar mn voorkeur gaat toch uit naar pallet leveringen.

 

nu we toch lekker bezig zijn. ik begrijp dat de inkoopkanalen voor WS en SW gelijk zijn. staan WS positief tegenover benadering via email, bv een verwijzing naar een NL beurs ? of gebeurt dat al (te) veel en wordt dat als vervelend ervaren (spam). en is het verspilde moeite.

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.