Stel ik heb een subsidie gehad van 100k voor een internet platform. bij binnenkomst boek ik:
bank 100
aan subsidieverplichtingen 100
bij aanschaf internetplatform boek ik
internetplatfom 100
aan bank 100
en
subsidieverplichtingen
aan XYZ?
wat moet er hier komen? als er geen post hier komt te staan dan moet ik VPB betalen omdat er dan een saldo in de verlies en winst overblijft. Dat kan niet de bedoeling zijn.
met andere woorden: ik wil een subsidie aanwenden voor kapitaalinvesteringen, maar geen VPB betalen over de subsidie, hoe boek ik dit? dank en groet, Peter
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ondernemer Amsterdam
Ondernemer Amsterdam
Hallo
Stel ik heb een subsidie gehad van 100k voor een internet platform. bij binnenkomst boek ik:
bank 100
aan subsidieverplichtingen 100
bij aanschaf internetplatform boek ik
internetplatfom 100
aan bank 100
en
subsidieverplichtingen
aan XYZ?
wat moet er hier komen? als er geen post hier komt te staan dan moet ik VPB betalen omdat er dan een saldo in de verlies en winst overblijft. Dat kan niet de bedoeling zijn.
met andere woorden: ik wil een subsidie aanwenden voor kapitaalinvesteringen, maar geen VPB betalen over de subsidie, hoe boek ik dit? dank en groet, Peter
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38484-boekhouding-van-kapitaalsubsidie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag