• 0

Investeringsaftrek berekenen

Dit jaar (2012) laat ik voor mijn EMZ een nieuwe website bouwen. De kosten voor deze site zijn ongeveer 3000 euro.

 

Deze kosten zie ik als investering, klopt het dan dat ik 3000 euro *28% = 840 euro als investeringsaftrek voor 2012 mag opgeven? Of is mijn investering 3000 euro / 5 jaar (afschrijving) = 600 en kom ik niet in aanmerking voor investeringsaftrek?

 

In het algemeen: zijn de uitgaven in een boekjaar van toepassing op de investeringsaftrek of zijn de afschrijvingen op de investeringen in het boekjaar van toepassing?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit jaar (2012) laat ik voor mijn EMZ een nieuwe website bouwen. De kosten voor deze site zijn ongeveer 3000 euro.

 

Deze kosten zie ik als investering, klopt het dan dat ik 3000 euro *28% = 840 euro als investeringsaftrek voor 2012 mag opgeven? Of is mijn investering 3000 euro / 5 jaar (afschrijving) = 600 en kom ik niet in aanmerking voor investeringsaftrek?

 

In het algemeen: zijn de uitgaven in een boekjaar van toepassing op de investeringsaftrek of zijn de afschrijvingen op de investeringen in het boekjaar van toepassing?

 

Alvast bedankt.

 

Hallo Montagne,

Je mag 28% over € 3.000,- als investeringsaftrek meenemen in je aangifte.

Het eigendomsrecht van de website moet dan overigens wel bij jou liggen.

Betaal je bijvoorbeeld ook nog maandelijks aan je webbouwer voor het gebruik

van de website dan geldt er geen investeringsaftrek.

 

Overigens moet je de 28% nemen over het bedrag excl. BTW.

 

Succes!

www.ovis-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties!

Een aanvullende vraag: In hoeveel jaar zou je een website voor een webwinkel kunnen afschrijven? Ik verwacht binnen 2 - 3 jaar wel weer een flinke update te moeten laten uitvoeren om met de ontwikkelingen mee te kunnen gaan. Is in 2 of 3 jaar een website afschrijven ook plausibel voor de BD?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.