Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Frankw1985
Frankw1985
Hallo,
Ik heb een vraag omtrent "onze" onderneming die we binnenkort willen starten en
hoe we daarin het beste de winst kunnen verdelen.
De huidige eigenaar van een cafetaria wil een catering opzetten bij hem in de zaak.
En hij heeft mij daarvoor gevraagd.
Voordeel hiervan is, dat ik geen nieuw materieel / apparatuur hoef aan te schaffen en
het is een leuke uitdaging.
Maar nu is het zo dat hij van de omzet 10% wil hebben voor de huur / gas / water / electra.
En dan ook nog is 50%/50% van de winst.
Ik snap dat hij graag wil zorgen dat hij de aandelen op 50% houdt, zodat hij zelf ook kan
bepalen over de "toekomst" van de catering.
Verder werkt hij alleen in zijn cafetaria, zonder personeel.
Af en toe 1 op de piekmomenten. Dus mijn vraag is of het wel reëel is om het 50%/50% te doen.
Want als ik straks bezig ben om de catering op te bouwen. En hij doet alleen de financiën.
Dan kan ik weinig hulp verwachten van hem qua productie, promotie, etc.
(want hij moet zijn cafetaria ook draaiende houden)
Nu is mijn vraag hoe ik hier het beste kan handelen, zonder dat ik mezelf op den
duur in de vingers snij.
Ik heb overigens al een voorstel van 40%/60% gedaan, maar dat wou hij niet.
Puur om de reden, dat hij ook een bepalende factor is binnen de catering.
B.v.d.
Frank
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38842-nieuwe-catering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag