• 0

Eenmanszaak Opzeggen

Ik ga mijn eenmanszaak opzeggen omdat ik gevraagd ben voor een VOF maar nu heb ik een zakelijke abonnement van T-mobiele lopen op naam van de zaak en een pasje van de Makro en Staples, als ik aan deze bedrijven meld dat ik de zaak uitschrijf zullen er dan veranderingen plaats vinden op mijn abonnement en kan ik het contract overzetten naar de VOF.

 

Alvast bedankt voor de tips.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Makro en Staples zullen met liefde een nieuw pasje geven voor de VOF. Zal ook niets kosten denk ik.

 

T-Mobile wil je vast graag als klant houden, maar is administratief wat minder. Je kunt er maar op 1 manier achterkomen: gewoon even bellen. Mischien eisen ze uitzitten van de contracttermijn, misschien schrijven ze soepeltjes over.

 

En waarom hou je de eensmanszaak niet gewoon nog een tijdje aan? Zoveel kost dat nou ook weet niet.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Goed zo Jeroen. We maken het de TS wel makkelijk zo ;-)

 

T-Mobile heeft in de kleine lettertjes wel staan dat bij contractovername je bonuspunten en belminuten vervallen. Toch jammer, en mogelijk het onderhandelen waard.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of je een mobile telefoon ook niet op je persoonlijke naam mag zetten (laten staan) volgens de fiscus?. Dit omdat de tenaamstelling prive en EMZ (of vof) in sommige zaken één zijn. Dit is naar mijn mening gelijk als bij aanschaf van de auto op de EMZ die staat ook op de persoonsnaam.

Alleen het gebruik is te onderscheiden.

 

Schaf je een nieuwe telefoon voornamelijk zakelijk aan ,waar aanschafkosten bij zitten, dan is factureren naar de zakelijke naam gewenst.

 

Dit alles, denk ik, volgens mijn mening, of heb ik het mis :-\

Link naar reactie
  • 1

Ik vraag me af of je een mobile telefoon ook niet op je persoonlijke naam mag zetten (laten staan) volgens de fiscus?. Dit omdat de tenaamstelling prive en EMZ (of vof) in sommige zaken één zijn. Dit is naar mijn mening gelijk als bij aanschaf van de auto op de EMZ die staat ook op de persoonsnaam.

Alleen het gebruik is te onderscheiden.

 

Schaf je een nieuwe telefoon voornamelijk zakelijk aan ,waar aanschafkosten bij zitten, dan is factureren naar de zakelijke naam gewenst.

 

Dit alles, denk ik, volgens mijn mening, of heb ik het mis :-\

 

Ja, ik denk dat je het mis hebt. Bij de eenmanszaak is er geen scheiding tussen de persoon en de onderneming. Iedere zaak die verworven wordt moet geëtiketteerd worden als zakelijk of privé. Op welke naam (persoonlijk of op naam van de onderneming) deze zaken gefactureerd worden doet in dezen niet ter zake. Dus een zaak die zakelijk is gefactureerd kun je gewoon privé gebruiken en een zaak of dienst (zoals de telefoon) die op de privé naam staat kun je gewoon als zakelijk etikteteren. Gewoon omdat er geen scheiding is tussen zakelijk en privé.

 

Dit geldt in principe ook voor de VoF, met dien verstande dat de VoF voor de omzetbelasting gezien wordt als het belastingplichtig subject en niet de individuele ondernemers die het samenwerkingsverband vormen. In dat geval zou je voor de inkomenstebelasting dus wel in privé verworven zaken en diensten kunnen inbrengen in de VoF, maar niet voor de omzetbelasting. Het is dus buitengewoon verstandig om het abonnement gewoon om te zetten naar de VoF.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.