• 0

Stel: kindje stikt in sieraad onderdeel. Hoe zit dat?

Gekke vraag misschien maar ik zat het me zojuist af te vragen.

Stel iemand wil een parel armbandje voor haar baby/kindje en ondanks dat ik zou zeggen, het is geen speelgoed, er niet mee alleen laten enz, wordt het armbandje toch besteld.

Als dat nu uiteindelijk toch kapot gaat en het kindje slikt een parel in, komt er in te stikken of wat dan ook. Hoe zit dat dan voor de verkoper?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Toen mijn zoontje net geboren was, was ik op zoek naar een barnstenen sieraard voor hem. Op de sites waar ik terecht kwam verkochten ze specifiek sieraden voor jonge babies. Daarbij werd vermeld dat (ondanks het feit dat ieder kraaltje apart geknoopt was) het niet aangeraden werd je kind alleen te laten met het sieraard. Het werd er dus duidelijk bij vermeld, maar wel zonder leeftijdsindicatie.

 

Misschien dat iemand het antwoord weet op een aanvullende vraag: Stel je zet op je website dat het product niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar ivm verstikkingsgevaar. En stel dat een 4 jarig kind er in stikt. Wat dan?

Link naar reactie
  • 0

de tekst "niet geschikt voor kinderen jonger als 3 vanwege kleine onderdelen" wordt werkelijk overal op vermeld door bedrijven die zichzelf willen indekken. Heb wel eens een product gehad waarop dit stond waarbij het kleinste onderdeel een metalen buis van 40cm lang was (waarschuwing voor kinderen van degen slikkers?).

Ik vermoed (maar weet niet zeker) dat het vermelden dat iets niet geschikt is voor kinderen onder een bepaalde leeftijd voldoende is om aansprakelijkheid te voorkomen.

Uiteindelijk kan je natuurlijk niet controleren wat er mee gebeurd en aan wei het gegeven wordt nadat je het verkocht hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.