Ik kom regelmatig bij drukkerijen waar o.a. diverse promotionele drukwerk-restanten liggen zoals bijv. displays, premiums etc.
Nu zijn dit vaak restanten die overblijven na het gebruik voor een campagne of actie.
Het proces is vaak:
- Klant levert bestand aan.
- Drukkerij drukt dit en levert oplage uit of levert op afroep.
- Drukkerij drukt vaak ±10% meer oplage vanwege handelingen in het proces om de eindoplage te behalen.
- Klant haalt restant niet meer op.
Drukkerijen gooien meestal deze zaken weg, wat inhoudt dat het gerecycled / vernietigd wordt. Van USB-sticks tot aan parasols, je kan het zo gek niet verzinnen.
Als ik de restanten overneem van de drukkerij, mag ik dit dan zonder toestemming van de klant doorverkopen?
Ik zoek meer info hieromtrend, wie helpt? Alvast bedankt.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JoeriT
JoeriT
Ik kom regelmatig bij drukkerijen waar o.a. diverse promotionele drukwerk-restanten liggen zoals bijv. displays, premiums etc.
Nu zijn dit vaak restanten die overblijven na het gebruik voor een campagne of actie.
Het proces is vaak:
- Klant levert bestand aan.
- Drukkerij drukt dit en levert oplage uit of levert op afroep.
- Drukkerij drukt vaak ±10% meer oplage vanwege handelingen in het proces om de eindoplage te behalen.
- Klant haalt restant niet meer op.
Drukkerijen gooien meestal deze zaken weg, wat inhoudt dat het gerecycled / vernietigd wordt. Van USB-sticks tot aan parasols, je kan het zo gek niet verzinnen.
Als ik de restanten overneem van de drukkerij, mag ik dit dan zonder toestemming van de klant doorverkopen?
Ik zoek meer info hieromtrend, wie helpt? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag