• 0

Starten vanuit de WW: wat moet ik bij de start al regelen?

Met het oog op het starten als zelfstandige zit ik met een paar vragen. Hiervoor zal ik een korte inleiding geven over mijn plannen.

Als schilder zit ik momenteel tijdelijk in de ww. Hierdoor heb ik nou een ww uitkering, en krijg ik steun van het uwv om voor mijzelf te beginnen, iets waar ik al een lange tijd over zit te denken, en nu de kans daarvoor heb. Donderdag 7 februari heb ik hiervoor een informatie ochtend, georganiseerd door het uwv in samen werking met de belastingdienst en kvk. Donderdag 14 februari volgt een startgesprek van 30/45 minuten. Hopelijk kan ik hierna na de kvk stappen om mij in te laten schrijven.

In het begin zal ik mij voornamelijk aan anderen gaan uitlenen, en hopelijk kan ik langzaam maar zeker een eigen klantenkring gaan opbouwen.

Mijn vragen hierbij:

- ben ik vanaf het begin al verplicht om aan een pensioen opbouw te werken, of kan ik hiermee eventueel een half jaar wachten?

- bovenstaande vraag heb ik ook over het arbeids ongeschiktheid verzekering.

- een bedrijfs risico verzekering lijkt mij wel iets wat ik gelijk nodig heb, maar in hoeverre ben ik verantwoordelijk voor schade als ik als zzp-er voor iemand anders werkt?

 

Verder zijn alle tips/ op en aanmerkingen welkom. Ik werwacht wel dat ik dingen tegen ga komen waarover ik nog niet had nagedacht.

 

(Edit: titel verduidelijkt.)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Met de kwast heb ik zeer zeker ervaring, maar het ondernemen is voor mij een nieuw gebied.

 

Een advies dat ik enige tijd terug kreeg: Presenteer je nooit, nooit, nooit als underdog. Dus niet 'ik ben net begonnen' 'Ik heb nog geen ervaring', 'het is nog nieuw voor mij' etc. Dat oogt onzeker en dat straal je uit.

 

Jij bent al jaren schilder. Je kunt alles schilderen, en beter dan je concurrent. Punt.

 

De vragen stel je hier maar, en overleggen kan hier ook, overdag ben je gewoon Perry de ervaren topschilder

 

Succes en vooral heel veel plezier.

Link naar reactie
  • 0

De (verplicht)af te dragen minimum pensioenpremie aan A&O Services kost je op jaarbasis zo`n 1300€

 

Ik kom een stuk hoger uit: bijna € 1.700,-

[*]Minimum pensioenloon 18.752,85 per jaar

[*]franchise premiebetaling € 13.017,38 per jaar

[*]Premie deelnemer-schilder (18 jaar en ouder) % 29,50 premiegrondslag

29,50% x (18753-13017) = € 1.692,-

 

Vermoedelijk ga jij uit van overige deelnemers (niet schilders)? Die kennen een lagere premiegrondslag namelijk

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.