Een paar jaar geleden heb ik een Turkse BV opgestart, (in mijn geval) om landgoed aan te kopen.
Ik betaal belasting in Turkije over deze BV. Toendertijd is mij verteld dat ik het bezit (het landgoed dus) in de onderneming niet hoef aan te geven in Nederland. Ik betaal hier in Turkije immers belasting en het bezit zit in een onderneming
Echter heb ik nu toch mijn twijfels, heb heel wat afgegoogled en op de site van de belastingdienst gezocht maar kan hierover niets vinden.
Wel over het aanmerkelijk belang in een buitenlandse onderneming maar ik ben manager van mijn onderneming en heb 95% van de aandelen en is dit dus niet van toepassing op mij. ??
De BV ga ik dit jaar opheffen en het bezit komt dan op mijn naam als particulier te staan, dan zal ik dit ook opgeven als "vermogen" bij de belastingdienst.
Maar heb ik het voorheen dan wel goed gedaan?
Weet iemand misschien hier meer over of heeft een goede tip of link?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ayger
ayger
Een paar jaar geleden heb ik een Turkse BV opgestart, (in mijn geval) om landgoed aan te kopen.
Ik betaal belasting in Turkije over deze BV. Toendertijd is mij verteld dat ik het bezit (het landgoed dus) in de onderneming niet hoef aan te geven in Nederland. Ik betaal hier in Turkije immers belasting en het bezit zit in een onderneming
Echter heb ik nu toch mijn twijfels, heb heel wat afgegoogled en op de site van de belastingdienst gezocht maar kan hierover niets vinden.
Wel over het aanmerkelijk belang in een buitenlandse onderneming maar ik ben manager van mijn onderneming en heb 95% van de aandelen en is dit dus niet van toepassing op mij. ??
De BV ga ik dit jaar opheffen en het bezit komt dan op mijn naam als particulier te staan, dan zal ik dit ook opgeven als "vermogen" bij de belastingdienst.
Maar heb ik het voorheen dan wel goed gedaan?
Weet iemand misschien hier meer over of heeft een goede tip of link?
alvast bedankt ???
[titel aangeapast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40295-turkse-bv-en-belasting-in-nl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag