• 0

probleem met accountmanager groot bedrijf

Wie heeft er advies voor het volgende:

 

Ik heb vorig jaar heel erg veel verkocht via externe dagdeal site. Hiervoor heb ik een accountmanager toegewezen gekregen bij dat bedrijf (is al de 5de ondertussen door wisselingen van verantwoordelijkheid of wisseling van personeel).

Met deze accountmanager heb ik vorige jaar diverse deals gedaan.

 

Nu de afgelopen maanden loopt het contact met deze accountmanager heel erg stroef.

Als ik hem spreek is hij gewoon vriendelijk, en geeft ook aan geintereseerd te zijn in zaken.

 

Probleem is echter dat hij de telefoon de laatste tijden gewoon niet meer opneemt. Kan hem 3 a 4 keer per dag bellen en meerdere dagen achter elkaar, maar neemt gewoon niet op.

 

Accountmanagers zijn ook enkel maar via 06 nummer bereikbaar (of via de mail, maar daarop wordt ook niet gereageerd). Als ik 020 nummer van dat bedrijf bel (laatst gedaan om te horen of hij er nog wel werkte of soms langdurig ziek was) kreeg ik te horen dat hij er gewoon elke dag is maar dat hij enkel mobiel bereikbaar is maar zouden ze terugbel verzoek naar hem e-mailen..

 

Daarop werd ik ook diezelfde dag nog teruggebeld, maar was hij niet blij mee leek het want kreeg als reactie dat ik zijn voicemail beter kon inspreken als ik hem niet te pakken kreeg (hij heeft enkel geen voicemail en heb ik hem ook verteld) of dat ik hem dan maar even moest mailen (maar daar reageert hij dus ook niet op).

 

Ook vandaag alweer 3 keer geprobeerd te bellen maar niet opgenomen.

Laatst belde ik hem toevallig eens vanaf een heel ander nummer en toen werd er direct opgenomen. Bellen zonder nummerherkenning werkt ook niet want dat soort telefoontjes neemt hij helaas ook niet aan (hij is dus accountmanager bij een groot bedrijf).

 

Wat kan ik hier nu het beste mee?

Proberen via algemene bedrijfsnummer een andere contactpersoon te krijgen en situatie uit te leggen?

Ik wil de ze daar natuurlijk ook niet tegen me in het harnas jagen, maar dit schiet ook niet op omdat ik helemaal niks meer rond krijg daar.

Wie weet er hoe hiermee om te gaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien eens op de ouderwetse manier proberen: een brief schrijven waarin je uitlegt dat je niet gelukkig bent met de situatie, concreet benoemen wat er mis/niet goed gaat en verzoeken om heldere afspraken en bereikbaarheid. Duidelijk maken dat je op deze manier de samenwerking niet als erg prettig ervaart en graag weer tot een positieve, constructieve samenwerking komt.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is geen leverancier maar een verkoop kanaal waaruit ik vorig jaar best veel omzet gehaald heb.

 

Overigens..... heel toevallig net weer eens een keer te pakken gekregen.

Maar nu zou het weer zo zijn dat de producten die ik verkoop door hun vanaf hogerhand (lees vanuit Amerikaanse moederbedrijf) niet meer door hun op de site geplaatst mogen worden (dit zou overigens wel kunnen zijn aangezien 3 maanden terug ik die melding ook kreeg vanuit buitenlandse vestiging van hun).

 

Ik zou nu een lijst krijgen met wat wel/niet mag, maar lijkt erop dat weinig uit mijn assortiment meer mag, condooms zijn uit den boze, maar ook een mainstream massage olie is al teveel erotisch...

Link naar reactie
  • 0

 

Wat een spagaat. Ze maken het, ze verkopen het, maar ze willen er niet openlijk mee geassocieerd worden. Google is not always your friend. Dan zit je al snel bij een drogisterijenconcern dat er adult producten bijdoet, maar liever niet al te openbaar.

 

Is wel opvallend. Het ene moment komen de merken naar voren (Boots, Philips) en dan trekken ze zich weer terug uit die markt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Amerika is natuurlijk altijd al een verschrikkelijk hypocriet land wat dat betreft, kijk naar Paypal waar het verkopen van een erotische DVD gelijk staat aan verkoop van Drugs en wapens. Of naar de grote creditcard bedrijven die daar moeilijk over doen.

 

Mara goed, afgelopen maanden was contact hier al erg moeilijk, maar als ik deze persoon sprak was hij wel in voor zo een aanbieding, en nu komt er dus ineens weer bij dat mijn producten helemaal niet meer mogen.

Link naar reactie
  • 0

is nu niet direct meer van belang, maar begrijp dat passeren van een accountmanager en verzoeken om andere accountmanager niet ongewenst/ongebruikelijk is.

 

Maar het probleem blijkt toch niet je accountmanager te zijn? Die neemt waarschijnlijk niet op omdat hij van 'z'n baas' niet met jouw soort producten om mag gaan en daar nu dus van baalt. Een andere account manager gaat je dus niet verder helpen, deze dagdealsite wil hoe dan ook niet meer met jouw producten geassocieerd worden als ik het zo hoor?

 

Ik zou de optie van Marjan nog eens proberen (mag ook een mail zijn), zodat je wat dat betreft gewoon duidelijkheid krijgt.

Link naar reactie
  • 0

is nu niet direct meer van belang, maar begrijp dat passeren van een accountmanager en verzoeken om andere accountmanager niet ongewenst/ongebruikelijk is.

 

Maar het probleem blijkt toch niet je accountmanager te zijn? Die neemt waarschijnlijk niet op omdat hij van 'z'n baas' niet met jouw soort producten om mag gaan en daar nu dus van baalt. Een andere account manager gaat je dus niet verder helpen, deze dagdealsite wil hoe dan ook niet meer met jouw producten geassocieerd worden als ik het zo hoor?

 

Ik zou de optie van Marjan nog eens proberen (mag ook een mail zijn), zodat je wat dat betreft gewoon duidelijkheid krijgt.

 

Die nieuwe richtlijnen waarbij mijn producten worden uitgesloten zijn voor Nederland van de laatste dagen, probleem met verkrijgen contact is van de afgelopen maanden.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een nieuwe smoes. Ben jij de enige die dit verkoopt? Hebben anderen vergelijkbare problemen?

 

Normaliter ben je redelijk doortastend. Waarom laat je dit zo doorsudderen? Als je aanvoer opdroogt klim je stroomopwaarts om de oorzaak van de verstopping te vinden. Of je het kan oplossen, is weer een ander verhaal. Maar om nou naast die telefoon te gaan zitten wachten.

 

Ik word plaatsvervangend ongeduldig. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat misschien nog een nette oplossing is, is om dringend te vragen wanneer iemand kantooruren heeft of goed bereikbaar is. Ik heb ook met leveranciers een afspraak andersom dat ze mij met een bepaalde frequentie bellen als dat al niet automatisch gebeurt in een periode. Heb je die accountmanager wel eens in het echt gezien en gesproken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een nieuwe smoes. Ben jij de enige die dit verkoopt? Hebben anderen vergelijkbare problemen?

 

Normaliter ben je redelijk doortastend. Waarom laat je dit zo doorsudderen? Als je aanvoer opdroogt klim je stroomopwaarts om de oorzaak van de verstopping te vinden. Of je het kan oplossen, is weer een ander verhaal. Maar om nou naast die telefoon te gaan zitten wachten.

 

Ik word plaatsvervangend ongeduldig. ;)

 

Ik ben bang dat geen smoesje is.

Zoals gezegd is bij zusterbedrijf in Duitsland deze nieuwe regels al enige tijd terug ingegaan en vanmiddag ook vanuit zusterbedrijf in Engeland deze boodschap ontvangen.

Op dit moment staat er nog wel een aanbieding van een concurent op hun site, maar begreep dat ze daar ook al gedonder mee hadden omdat er massage olie bij stond.

 

En andere hebben afgelopen tijd daar wel deals weten te plaatsen, maar weet niet of die soms weer andere contactpersoon hebben/hadden.

 

Kan er de vinger niet opleggen wat het probleem is dat telefoontjes en e-mails van mij niet beantwoord werden/worden.

En ja ben normaal behoorlijk dootastend, maar hier ging het om veel omzet wat daar vandaan kwam dus wil(de) het bedrijf ook niet tegen me in het harnas jagen. en in eerste instantie ging ik dus uit van vakantie/ziekte.

Link naar reactie
  • 0

Wat misschien nog een nette oplossing is, is om dringend te vragen wanneer iemand kantooruren heeft of goed bereikbaar is. Ik heb ook met leveranciers een afspraak andersom dat ze mij met een bepaalde frequentie bellen als dat al niet automatisch gebeurt in een periode. Heb je die accountmanager wel eens in het echt gezien en gesproken?

 

Groet,

 

Highio

 

dat werkt niet met dat soort bedrijven, is geen enkele loyaliteit naar leveranciers, kan nog zo leuke deal met ze gedraait hebben (waar ze goed geld op verdient hebben) maar ze bellen de dag erop net zo makkelijk de concurrent om paar cent betere prijs te proberen te krijgen (of zelfs voor dezelfde prijs). Elke deal is alsof je van voor af aan moet beginnen met jezelf bewijzen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.