Sinds 6 jaar heb ik een algemeen directeur in dienst voor mijn bedrijf(ik run de groep en de andere bv), ik zelf heb formeel geen rol en ben alleen aandeelhouder.
Nu zag ik laatst dat mijn algemeen directeur geen bestuurder bij de kvk is en dat ik dat nog steeds ben, ik wil graag weten hoe schadelijk dat is.
Klopt het dat ik voor wanbeleid aangeklaagd kan worden als HIJ doormiddel van wanbeleid de zaak failliet laat gaan?
Klopt het dat het gebruikelijk is dat een ad ook bestuurder is?
Moet een ad ook bestuurder zijn? of mag dat alleen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
racingweirdo
racingweirdo
Hallo
Sinds 6 jaar heb ik een algemeen directeur in dienst voor mijn bedrijf(ik run de groep en de andere bv), ik zelf heb formeel geen rol en ben alleen aandeelhouder.
Nu zag ik laatst dat mijn algemeen directeur geen bestuurder bij de kvk is en dat ik dat nog steeds ben, ik wil graag weten hoe schadelijk dat is.
Klopt het dat ik voor wanbeleid aangeklaagd kan worden als HIJ doormiddel van wanbeleid de zaak failliet laat gaan?
Klopt het dat het gebruikelijk is dat een ad ook bestuurder is?
Moet een ad ook bestuurder zijn? of mag dat alleen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt en met vriendelijke groet.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40472-algemeen-directeur-geen-bestuurder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag