• 0

Nieuw product, wat heb ik nodig

Goeiedag,

 

wij zijn al een paar maanden bezig met het ontwikkelen van een serie kruidenpasta's vanuit een nieuwe keuken en vooral zonder chemische toevoegingen. Inmiddels zijn we in een testomgeving belandt en de reacties motiveren zeker om ermee verder te gaan.

 

Het was vooralsnog het plan om hier een webshop omheen te bouwen en mensen direct te laten bestellen. Maar nu bedenken we of het niet ook kan lopen als we winkels aanschrijven hiervoor. Ik weet in zoverre dat gezien het volume dat we voor ogen hadden er geen regels van toepassing zoals bij massaproductie

 

Het idee is leuk, maar inmiddels weet ik dat we zo dingen over het hoofd kunnen zien waar we niet gauw aan gedacht hebben. Ik lees me zoveel mogelijk in voor zover dat kan naast het verwerken van de kruidenpasta's en nu hoopten we

hier mensen tegen te komen die in de foodindustrie zitten die me wat advies kunnen geven.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Gewoon stapje voor stapje. Er zijn vast winkels die een bijzondere affiniteit hebben met jouw soort kruidenpasta. Zoek er één of twee op en test je propositie daar. Bedenk dat winkelpresentatie (verpakking op schap) niet perse hetzelfde is als online presentatie (verzendbaarheid). Je ervaring op kleine schaal draagt bij aan verbetering, en dan volgt de grotere schaal (hopelijk) vanzelf.

 

Heb je al een goeie naam en verpakkingsontwerp?

 

Ga je samplen en eet-demoën?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je al een goeie brievenbusverpakking? Scheelt flink in portkosten. Er is een leuke Belgische kruidenwinkel die zijn producten door de hele Benelux in een verpakking verzendt waarvoor de postbode moet aanbellen. Dat snap ik dus niet.

 

Over alle regels mbt gezondheid en hygiëne enzo begin ik niet eens, wat dat heb je vast al helemaal afgedekt... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mbt tot gezondheid en hygiene heb ik mijn verhaal al het een en ander geschreven. Uiteraard is dat het belangrijkst en we vinden zelf dat je daar nooit voorzichtig genoeg mee bent ;)

 

De verpakking hebben we zo gekozen dat ie opgeklapt kan worden en in een normale envelop past.

Link naar reactie
  • 0

 

Het was vooralsnog het plan om hier een webshop omheen te bouwen en mensen direct te laten bestellen. Maar nu bedenken we of het niet ook kan lopen als we winkels aanschrijven hiervoor.

 

Het lijkt mij sowieso verstandig een mooie website te (laten) maken, of er nu direct besteld kan worden of niet. Zo kunnen eventuele klanten het online visitekaartje en de producten zien. Daarnaast kan er ook meer informatie gegeven worden over het bedrijf zelf en de motivatie hierachter. Dit zou ik doen voordat er winkels benaderd gaan worden. :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mbt tot gezondheid en hygiene heb ik mijn verhaal al het een en ander geschreven. Uiteraard is dat het belangrijkst en we vinden zelf dat je daar nooit voorzichtig genoeg mee bent ;)

Het is duidelijk dat dit je aandacht heeft en voorzichtigheid is natuurlijk altijd goed! Maar wat je hierover hebt geschreven kon ik zo snel niet vinden, dus daarom toch maar even een reactie. Weet je ook dat je een HACCP-systeem moet hebben?

Zie deze link voor meer informatie: http://www.vwa.nl/onderwerpen/regels-voor-ondernemers-eten-en-drinken/dossier/haccp

 

Succes!

Caroline Malmberg

Caroline Malmberg

email: caroline.malmberg@malmbergwaling.nl

GSM: +31 (0)61 30 945 64

http://malmbergwaling.nl

Link naar reactie
  • 0

De kruidenpasta's worden goed verhit, de kruiden werken ook conserverend en daarnaast worden ze vacuum verpakt. Gedurende het hele proces raken we de pasta nooit aan met blote handen.

 

Bedankt voor de link, de HAACP had ik inmiddels ook ontdekt, maar het lijkt echt nog informatie voor massaproductie. De droom is er om aan winkels en grootafnemers te leveren, maar voor nu beginnen we nog maar pas en ik denk dat het in het eerste jaar al van een 'succes' kunnen spreken bij de verkoop van 2 pakketten per week a 80 gram aan particulieren. Gewoonweg omdat we het klantenbestand nog niet hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de link, de HAACP had ik inmiddels ook ontdekt, maar het lijkt echt nog informatie voor massaproductie.

 

Vergis je niet, voor massaproductie gelden echt dezelfde regels al voor de snackbar om de hoek of de kleinschalige leverancier van kruidenpasta. HACCP is een manier om aan die eisen tegemoet te komen en dient dus echt in een bepaalde vorm door jou toegepast te worden.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Als je aan winkels gaat leveren is het denk verstandiger om geen webshop, maar een website te laten maken. Als je ook direct aan de consument gaat verkopen zit je eigenlijk in de markt van jouw zakelijke afnemers te vissen, dat zullen de klanten met fysieke winkels niet leuk vinden. Overigens is het wel de vraag: ga je een potje kruidenpasta online verkopen? Wat is het gemiddelde orderbedrag van een potje kruidenpasta? Ik gok op slechts enkele euro's, gaat een consument dat via een webwinkel bestellen waar hij alleen dat product kan bestellen?

http://www.silentiorouwtekens.nl - Silentio rouwtekens: commiceer het verlies van een dierbare op respectvolle en stijlvolle wijze, met een rouwteken van Silentio rouwtekens.
Link naar reactie
  • 0

Als je aan winkels gaat leveren is het denk verstandiger om geen webshop, maar een website te laten maken. Als je ook direct aan de consument gaat verkopen zit je eigenlijk in de markt van jouw zakelijke afnemers te vissen, dat zullen de klanten met fysieke winkels niet leuk vinden. Overigens is het wel de vraag: ga je een potje kruidenpasta online verkopen? Wat is het gemiddelde orderbedrag van een potje kruidenpasta? Ik gok op slechts enkele euro's, gaat een consument dat via een webwinkel bestellen waar hij alleen dat product kan bestellen?

 

Je heb gelijk wat betreft de HACCP. Ik verdiep me er steeds meer in.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je aan winkels gaat leveren is het denk verstandiger om geen webshop, maar een website te laten maken. Als je ook direct aan de consument gaat verkopen zit je eigenlijk in de markt van jouw zakelijke afnemers te vissen, dat zullen de klanten met fysieke winkels niet leuk vinden. Overigens is het wel de vraag: ga je een potje kruidenpasta online verkopen? Wat is het gemiddelde orderbedrag van een potje kruidenpasta? Ik gok op slechts enkele euro's, gaat een consument dat via een webwinkel bestellen waar hij alleen dat product kan bestellen?

 

Je heb gelijk wat betreft de HACCP. Ik verdiep me er steeds meer in.

 

 

 

Het is nog maar een gedachte op dit moment en daarom wilde ik dat meer mensen er hun licht op schenen zodat ik ook van andermans visie kan leren. toch wel handig, zo een forum

 

De webshop zou inderdaad enkel 3 smaken kruidenpasta's aanbieden, dit omdat wij onze aandacht willen concentreren op het nieuwe product. Later kunnen we nog uitbreiden met luxe kookproducten, maar daar zullen weer haken en ogen aanzitten die we dan weer moeten tacklen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.