Jump to content

deWitSR

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    sprout.nl
    retailact

Company info

  1. Dank voor je positieve reactie Nico! Exact dat was ook ons uitgangspunt toen we enkele jaren geleden begonnen aan dit initiatief. Het is ambitieus om de vrij conservatieve uitvaartwereld 'om' te krijgen, maar na bijna drie jaar zien we dat ook de grote uitvaartondernemers mee gaan in de 'herintrede' van rouwsymbolen.
  2. In alle eerlijkheid moet ik bekennen hieraan nog niet te hebben gedacht, zeker een waardevolle tip! Zeker een commerciële omroep zal hier inderdaad wel positief in staan. Nogmaals dank!
  3. Wij doen inderdaad voornamelijk B2B verkoop, echter gaan we nu ook de consumentenmarkt op. We realiseren ons echter wel dat het veel creativiteit zal vergen om dit nieuwe begrip 'rouwtekens' te positioneren in de rouwbeleving van de consument. Echter, de positieve/kritische reacties op dit forum geven wel energie om door te gaan! Bovendien zijn de uitvaartondernemers enthousiast: zij zien dat het werkt en dat is uiteraard voor ons erg belangrijk. In welke landen zou dit naar jouw idee succesvoller kunnen zijn en waarom?
  4. Ik begrijp je reactie Yvonne, ik denk ook dat er nu inderdaad weinig mensen aan zullen denken. Wat we zien, is dat steeds meer uitvaartondernemers onze rouwtekens gaan verkopen bij een uitvaart, zij nemen het standaard op in de procedure van het aannemen van een uitvaart. Voor een aantal is het zelfs al opgenomen in het uitvaart aanname formulier, net als bijvoorbeeld de keuze voor type kist of de soort catering tijdens de uitvaart. Deze ondernemers zien enerzijds het commercieel belang (de verkoop van extra artikelen), maar ook zeker een meerwaarde in de rouwverwerking. De nabestaanden reageren overwegend positief. Dat betekent dat de rouwtekens hun intrede vinden in het uitvaartproces, maar zoals je zegt komt dit nu nog niet voldoende naar voren in de actieve rouwbeleving van personen. Aan ons om dat te veranderen, en om de rouwtekens dus te positioneren in de beleving van de 'consumenten'. Jouw reactie is in die zin een bevestiging van wat we zien. De vraag is dus ook: als een uitvaartondernemer jou vraagt of je enkele rouwsymbolen wil gebruiken, zou je er dan wel positief tegenover staan?
  5. Aan alle forumgenoten: andere reacties zijn zeer welkom, positief, of juist niet? Wij zijn voornamelijk benieuwd hoe jij naar ons product 'rouwtekens' kijkt? Zou jij een rouwcorsage op doen tijdens een uitvaart? Waarom wel, waarom niet?
  6. Gezien je vraagstelling ben je in elk geval bezig met het bedenken van een goede strategie en je wil daar een marktonderzoek voor gebruiken. Dat lijkt me een goede instelling! Dat is een beleidsmatige kwestie. Daarna vraag je hoe je het 't beste kunt aanpakken, grafiek, excel, etc., dat is een operationele kwestie. Ik denk dat je eerst vooral op beleidsmatig niveau aan het werk moet: vragen formuleren aan de hand van de structuur die Peter_CVinfo ook al zegt. Als je daaruit bent is het volgens mij peanuts om dat in een Excel bestandje te zetten.. Welke vorm grafiek je dan kiest bepaal je dan in een latere fase, eerst brainstormen..
  7. Heb je ook al uitgezocht aan hoeveel afnemers je kunt gaan leveren, en welke aantallen? Wellicht is eerst een prognose van die gegevens nodig om hierop antwoord te krijgen. Vaak geldt immers: hoe groter het volume, hoe scherper je kunt inkopen, dus hoe beter je marge...
  8. Volkomen eens met Edo van Santen. En als het al aan AdWords begint: begin klein, budget van een paar euro per dag, en meet heel nauwkeurig je resultaten. Dat is het voordeel van online marketing: het is direct meetbaar, super inzichtelijk. Na een week of 4 weet je of het werkt en kun je besluiten om wel of geen schaalvergroting toe te passen.
  9. Eerste reactie: niet doen. En verder: waarom heeft hij dan niets aan marketing gedaan? Had hij 'gewoon' geen zin, geen strategie, of veel interessanter: wellicht zag hij in dat de concurrentie simpelweg niet te verslaan is? Als ik je zo hoor kun je beter from scratch beginnen, mocht je een goed plan hebben..
  10. Beste John Bouwmans, Ik ben positief verrast door je snelle, positief kritische reactie! Geweldig! :) Je noemt een aantal zaken die me nieuw inzicht opleveren, waarvoor veel dank! De categorisering van de producten moet inderdaad beter, ik begrijp dat we met deze navigatie bezoekers op het verkeerde been kunnen zetten. Als we dit beter opvangen neemt dit wellicht een groot deel van jouw (terechte) verbeterpunten weg. Ook de categorie-indeling op toepassing vind ik een zeer bruikbare tip van je. Ook met de 'kleine puntjes' die je noemt ga ik aan de slag. De samenwerking met de Duitse verdeler is pas deze week opgestart, dus aan dat punt wordt op de achtergrond gewerkt, net als bijvoorbeeld een Nederlands- en Duitstalige webshop, waarop ook de consument direct kan bestellen. Vrijwel alle verkoop geschiedt nu nog via uitvaartondernemingen, maar we willen dus ook rechtstreeks aan de consument gaan leveren. Cruciale vraag is daarbij wel: hoe bereik je de consument met dit product? Het is voor velen een latente behoefte, men zoekt er niet bewust naar. Met name op dat vlak ligt nog een strategische uitdaging voor Silentio! :) Nogmaals dank voor de scherpe en zeer nuttige reactie!
  11. Omschrijving van je concept: Nieuw in de uitvaartbranche: Silentio Rouwtekens. Persoonlijke tekenen van rouw, zoals rouwcorsages, rouwstoetwimpels of rouwbanieren voor aan de voordeur. Communiceer het verlies van een dierbare op respectvolle wijze aan je omgeving. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Het bedrijf bestaat sinds 3 jaar, na grondige voorbereiding zoals productie in diverse landen en opzet van verkoopstrategie, acquisitie van verkoopkanalen en diverse contacten leggen in de uitvaartbranche is het tijd om het product te introduceren in de consumentenmarkt. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Begin vorige eeuw was het gebruikelijk om je rouw te tonen, bijvoorbeeld doormiddel van lakens voor de ramen te hangen. Deze gebruiken zijn in onbruik geraakt, echter heeft men wel de latente behoefte, zo blijkt uit onderzoek. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Rouwtekens zijn geheel nieuw, het is een in onbruik geraakt begrip en dankzij de geheel eigen productie zijn we op productgroep- en productniveau uniek. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Zowel leek als uitvaartondenemer zal hierover een mening hebben. Ik ben benieuwd hoe dit concept wordt ontvangen door beide doelgroepen.
  12. Als je aan winkels gaat leveren is het denk verstandiger om geen webshop, maar een website te laten maken. Als je ook direct aan de consument gaat verkopen zit je eigenlijk in de markt van jouw zakelijke afnemers te vissen, dat zullen de klanten met fysieke winkels niet leuk vinden. Overigens is het wel de vraag: ga je een potje kruidenpasta online verkopen? Wat is het gemiddelde orderbedrag van een potje kruidenpasta? Ik gok op slechts enkele euro's, gaat een consument dat via een webwinkel bestellen waar hij alleen dat product kan bestellen?
  13. Kun je de vraag nog wat concreter stellen Highio? Het is mij nog niet volkomen duidelijk wat je case is..
  14. Ha Mohamed Ibrahim, Je stelt enkele relevante vragen, over hoe je het moet gaan aanpakken. Maar heb je ook al marktonderzoek gedaan? Is er vraag naar? En zo ja: kun je dat onderbouwen met cijfers? En op welke manier zou jij op die markt kunnen opereren? Hoe ziet de concurrentie er uit? Dat lijken me enkele goede vragen voordat je over fulfillment gaat nadenken. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Succes!
  15. Laat er eens een business analyst naar kijken. Een marktanalyse en een situatieanalyse zijn wel de minste zaken die je nu nodig hebt...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept