Ik zeg, samenwerkingsverbanden tussen de kleinere kantoren zijn de toekomst!
Vorige week belde ik naar de helpdesk van een grote softwareleverancier en dat is altijd afwachten wie de telefoon opneemt. Een zucht van verlichting slaakte ik, toen ik een bekende naam hoorde van een jonge dame. Ja, ondanks dat het een groot bedrijf is, herkende ik de naam omdat zij mij vorige keer zo goed geholpen had. Jammer dat dat moet opvallen, het zou eigenlijk de regel moeten zijn. Maar ik zeg het eigenlijk verkeerd: wat me zo enorm aansprak, was het feit dat ze alles in het werk stelde om een oplossing voor mijn probleem aan te reiken.
Wat mij bij heel grote bedrijven nogal eens stoort, is als je zo'n medewerker aan de lijn krijgt waarvan je aan zijn stem al hoort dat hij of zij zo snel mogelijk van je af wil zijn. Zo'n medewerker die uitsluitend daar zit om een taak uit te voeren tussen 9 en 5 en vooral niet meer dan dat. Gedrevenheid is ver te zoeken, laat staan dat men eens creatief met de klant meedenkt of nog gedurfder, eens buiten de lijntjes meedenkt.
Zo had ik laatst iemand aan de lijn die zei: "nee, dat is onmogelijk". Gelukkig geef ik dan niet zo snel op, en ik schakelde een mede-ondernemer in die ik van Higherlevel.nl kende. En, jawel hoor, het was wél mogelijk. Hermes, bedankt nog!
Ik behandel grensoverschrijdende zaken België-Nederland. Als ik naar voor mij relevante diensten bel, kennen ze wel de regels van hun eigen land, en zelfs als ik naar de betreffende gespecialiseerde diensten bel, worden nogmaals de wetten en regels opgesomd. Maar niemand kan mij vertellen hoe ik specifieke situaties in de praktijk moet toepassen. Heel frustrerend soms maar opgeven staat niet in mijn woordenboek, ik vraag net zolang door totdat ik bij de juiste persoon terecht kom of totdat ik voldoende informatie heb om dan maar als eerste de praktijk uit te vinden en toe te passen.
Met het gevaar dat men mij af en toe maar lastig vindt. Maar als mijn klant een probleem heeft, los ik dat op, daarvoor word ik betaald, en dat de diensten mij af en toe een stuk ongeduld vinden met lastige vragen, het zij zo. Over geduld gesproken. Toen ik na 3 maanden belde naar een sociaal verzekeringsfonds hoe het zat met de gevraagde berekening van de bijdrage, die binnen 2 weken ingediend moest worden, moest ik "niet verwachten dat ze dat zo snel konden beantwoorden". Berekening maar zelf gemaakt en nog steeds niets vernomen nu na nog eens 3 maanden.
O ja, er zijn trouwens ook enkele grote kantoren met grensoverschrijdende specialisatie, nog voor dat je opgestart bent, ligt er al een factuur van 600,- euro. En niet dat de dienstverlening altijd zo goed is. Wat ik de afgelopen weken weer allemaal gezien heb, veel geld gevraagd door de gerenommeerde kantoren, maar ook veel fouten. Het zullen misschien de kleine klanten zijn die ze links laten liggen en niet naar behoren afhandelen, want daar verdienen ze natuurlijk geen bakken met geld aan. Maar met dit soort fratsen komen ze niet lang meer weg. Mensen willen geen onderdeel meer zijn van enorme bedrijven die als het erop aankomt toch niets voor hen doen omdat ergens iets in de kleine lettertjes staat.
Tevens eist de consument transparantie. Ik heb gelezen dat radicale transparantie de trend van 2013 zal zijn. Mensen willen eerlijke producten en transacties, ze worden ook slimmer door wat ze allemaal op internet lezen. En zijn de bedrijven zelf niet transparant, dan doet de consument dat wel, door datzelfde internet hiervoor ten dienst te stellen.
Wie zuiver genoeg is om alles te kunnen laten zien, die is straks winnaar in het bedrijfsleven. En hiervoor liggen de kansen bij de kleinere ondernemers en bedrijven want daar zijn mensen aan het werk die voeling hebben met wat ze doen, die gedreven zijn en zich verantwoordelijk voelen. Want ze worden er ook op afgerekend, geen goede service, geen klanten.
De trend is dat kleine organisaties gaan samenwerken en dat men elkaar inschakelt bij grotere of specialistische klussen. De voordelen zijn enorm: flexibiliteit, geen enorme overheadkosten, ervaringsuitwisseling en dus die betrokkenheid. Iedereen wint, zeker ook de klant.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mireille Coumans
Mireille Coumans
Ik zeg, samenwerkingsverbanden tussen de kleinere kantoren zijn de toekomst!
Vorige week belde ik naar de helpdesk van een grote softwareleverancier en dat is altijd afwachten wie de telefoon opneemt. Een zucht van verlichting slaakte ik, toen ik een bekende naam hoorde van een jonge dame. Ja, ondanks dat het een groot bedrijf is, herkende ik de naam omdat zij mij vorige keer zo goed geholpen had. Jammer dat dat moet opvallen, het zou eigenlijk de regel moeten zijn. Maar ik zeg het eigenlijk verkeerd: wat me zo enorm aansprak, was het feit dat ze alles in het werk stelde om een oplossing voor mijn probleem aan te reiken.
Wat mij bij heel grote bedrijven nogal eens stoort, is als je zo'n medewerker aan de lijn krijgt waarvan je aan zijn stem al hoort dat hij of zij zo snel mogelijk van je af wil zijn. Zo'n medewerker die uitsluitend daar zit om een taak uit te voeren tussen 9 en 5 en vooral niet meer dan dat. Gedrevenheid is ver te zoeken, laat staan dat men eens creatief met de klant meedenkt of nog gedurfder, eens buiten de lijntjes meedenkt.
Zo had ik laatst iemand aan de lijn die zei: "nee, dat is onmogelijk". Gelukkig geef ik dan niet zo snel op, en ik schakelde een mede-ondernemer in die ik van Higherlevel.nl kende. En, jawel hoor, het was wél mogelijk. Hermes, bedankt nog!
Ik behandel grensoverschrijdende zaken België-Nederland. Als ik naar voor mij relevante diensten bel, kennen ze wel de regels van hun eigen land, en zelfs als ik naar de betreffende gespecialiseerde diensten bel, worden nogmaals de wetten en regels opgesomd. Maar niemand kan mij vertellen hoe ik specifieke situaties in de praktijk moet toepassen. Heel frustrerend soms maar opgeven staat niet in mijn woordenboek, ik vraag net zolang door totdat ik bij de juiste persoon terecht kom of totdat ik voldoende informatie heb om dan maar als eerste de praktijk uit te vinden en toe te passen.
Met het gevaar dat men mij af en toe maar lastig vindt. Maar als mijn klant een probleem heeft, los ik dat op, daarvoor word ik betaald, en dat de diensten mij af en toe een stuk ongeduld vinden met lastige vragen, het zij zo. Over geduld gesproken. Toen ik na 3 maanden belde naar een sociaal verzekeringsfonds hoe het zat met de gevraagde berekening van de bijdrage, die binnen 2 weken ingediend moest worden, moest ik "niet verwachten dat ze dat zo snel konden beantwoorden". Berekening maar zelf gemaakt en nog steeds niets vernomen nu na nog eens 3 maanden.
O ja, er zijn trouwens ook enkele grote kantoren met grensoverschrijdende specialisatie, nog voor dat je opgestart bent, ligt er al een factuur van 600,- euro. En niet dat de dienstverlening altijd zo goed is. Wat ik de afgelopen weken weer allemaal gezien heb, veel geld gevraagd door de gerenommeerde kantoren, maar ook veel fouten. Het zullen misschien de kleine klanten zijn die ze links laten liggen en niet naar behoren afhandelen, want daar verdienen ze natuurlijk geen bakken met geld aan. Maar met dit soort fratsen komen ze niet lang meer weg. Mensen willen geen onderdeel meer zijn van enorme bedrijven die als het erop aankomt toch niets voor hen doen omdat ergens iets in de kleine lettertjes staat.
Tevens eist de consument transparantie. Ik heb gelezen dat radicale transparantie de trend van 2013 zal zijn. Mensen willen eerlijke producten en transacties, ze worden ook slimmer door wat ze allemaal op internet lezen. En zijn de bedrijven zelf niet transparant, dan doet de consument dat wel, door datzelfde internet hiervoor ten dienst te stellen.
Wie zuiver genoeg is om alles te kunnen laten zien, die is straks winnaar in het bedrijfsleven. En hiervoor liggen de kansen bij de kleinere ondernemers en bedrijven want daar zijn mensen aan het werk die voeling hebben met wat ze doen, die gedreven zijn en zich verantwoordelijk voelen. Want ze worden er ook op afgerekend, geen goede service, geen klanten.
De trend is dat kleine organisaties gaan samenwerken en dat men elkaar inschakelt bij grotere of specialistische klussen. De voordelen zijn enorm: flexibiliteit, geen enorme overheadkosten, ervaringsuitwisseling en dus die betrokkenheid. Iedereen wint, zeker ook de klant.
FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40835-grotere-kantoren-en-organisaties-zijn-beter/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag