• 0

Twitter volgers klant maken

Beste ondernemers,

 

Vandaag hebben wij ons ingeschreven op Higherlevel omdat wij graag leren van andere ondernemers. Het volgende speelt:

 

Wij zien de vele voordelen van Twitter en hebben gemerkt dat interessante berichten (zowel algemeen als over ons bedrijf) worden gewaardeerd met nieuwe volgers. Echter ervaren wij ook dat het bij volgen blijft. Een prima eerste resultaat maar daar verdien je als bedrijf niet het geld mee. Graag zouden wij middels Twitter meer verkeer naar onze website genereren. Wij zijn benieuwd of er meer ondernemers zijn die hier tegenaan lopen en of er tips en tricks zijn.

 

Graag ontvangen wij reacties. Bij voorbaat dank.

 

[Mod edit: link verwijderd. geen links naar eigen sites in de tekst a.u.b., kan in de signature]

Meer klanten, minder concurrentie, concrete opdrachten voor ondernemers, tijdbesparend, eenvoudig, kostenbesparend, omzet vergrotend.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maarten Stevens,

Goede tips, dit gaan we zeker proberen. Bedankt. Wij hebben echter wel te 'dealen' met het feit dat wij een dienst aanbieden, we kunnen dus niet echt iets van onszelf weggeven. Wat zou daar de oplossing voor kunnen zijn? Een algemeen product (bv electronica) weggeven, zoals je veel op facebook ziet?

 

groet.

Meer klanten, minder concurrentie, concrete opdrachten voor ondernemers, tijdbesparend, eenvoudig, kostenbesparend, omzet vergrotend.

Link naar reactie
  • 0

Veel van jouw tweets hebben niets met jouw business te maken en de tweets die wel over jouw business gaan hebben een hoog acquisitie-gehalte. Dan gaan volgers je al snel overslaan bij het lezen (dat doe ik tenminste wel).

 

Je volgt zo te zien ruim 600 twitteraars, hoeveel van hun tweets lees je daadwerkelijk?

Link naar reactie
  • 0

Ga alsjeblieft niet dezelfde kant op als al die like en share acties op Facebook, waar iedereen onderhand zijn buik vol van heeft. En ik vraag me serieus af of al die prijzen daadwerkelijk worden weg gegeven. Het is een goede manier van gratis reclame maken.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

John Bouwman, bedankt voor je reactie.

Wat voor soort tweets over onze business zou jij aanraden? Je hebt gelijk, ik sla deze ook over.

De tweets die niets met onze business te maken hebben. Moet ik daar mee doorgaan?

Het aantal volgers is groot, daadwerkelijk lees ik een tiental twitteraars. Dit zou dus minder kunnen.

 

 

 

Meer klanten, minder concurrentie, concrete opdrachten voor ondernemers, tijdbesparend, eenvoudig, kostenbesparend, omzet vergrotend.

Link naar reactie
  • 0

FVddungen, wat zijn jouw negatieve ervaringen met een dergelijke facebook actie?

Wat heeft het je opgeleverd?

 

Ik denk er hetzelfde over, ik ben ook benieuwd of dit daadwerkelijk wordt weggegeven. Ik ben van mening dat het op een gegeven moment uit moet komen, als wij iets dergelijks zouden doen dan wil ik de volgers sowieso bewijs geven van het uitdelen.

Meer klanten, minder concurrentie, concrete opdrachten voor ondernemers, tijdbesparend, eenvoudig, kostenbesparend, omzet vergrotend.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is vooral dat het gewoon te veel is. Elke dag komen er tientallen voorbij en de 1 nog groter dan de ander. Mijn facebook tijdlijn is nu 1 grote reclame blok geworden met af en toe een posting van een vriendje er tussendoor. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van Facebook.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Klopt daar kan facebook niet voor ontwikkeld zijn. Ik heb echter wel het idee dat mensen hier in geïnteresseerd zijn.

Wij zien dit zo vaak langs komen omdat mensen het blijven liken.

Meer klanten, minder concurrentie, concrete opdrachten voor ondernemers, tijdbesparend, eenvoudig, kostenbesparend, omzet vergrotend.

Link naar reactie
  • 0

Tja, maar in principe is het een goede manier van gratis reclame maken naar een groot bereik. Alle grote bedrijven doen er aan mee. Ik denk dat het kwestie van tijd is dat Facebook hier paal en perken aan gaat stellen, want die willen er ook graag aan verdienen natuurlijk.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Wat voor soort tweets over onze business zou jij aanraden?

Ik ben geen marketeer of social media expert, maar ik kan me voorstellen dat jij mensen met tweets op ideeën brengt voor een klus. "De lente is begonnen, wanneer ga je de tuin aanpakken?", "Herkent u zichzelf ook zo erg in Help, mijn man is klusser?" of "Doet die koekoeksklok het nu nog steeds niet?".

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat je geen expert bent John kom je met goede ideeën. Ik ga het gebruiken. Soms is het zo simpel, je moet er alleen even op gewezen worden :).

Bedankt!

Meer klanten, minder concurrentie, concrete opdrachten voor ondernemers, tijdbesparend, eenvoudig, kostenbesparend, omzet vergrotend.

Link naar reactie
  • 1

Je benadert twitter verkeerd. Je moet van je volgers geen klanten willen maken. Je moet van je klanten volgers maken omdat jij zo'n goed bedrijf bent. Die klanten gaan dan vervolgens over jouw praten in hun kring en zo werk je aan je naamsbekendheid, waardoor je uiteindelijk dus meer klanten zult krijgen.

Link naar reactie
  • 1

Op deze eerste paasdag van 2013 de vraag waar de mens die ongetwijfeld achter het op alle fronten anonieme offerte2day zit in hemelsnaam vandaan heeft gehaald dat hij of zij via een bedrijfsaccountje op Twitter aan omzet kan komen. ??? En ?

 

Hieronder mijn ongezouten mening (en advies) omdat ik denk dat andere ondernemers met plannen voor een internetplatform ervan kunnen leren.

 

Mensen doen zaken met mensen en dat geldt zeker op Twitter. Anonieme bedrijfsaccounts worden vooral gevolgd door andere anonieme bedrijfsaccounts die graag meer volgers willen. Kijk zelf maar eens bij jouw volgers hoe weinig echte mensen in dat lijstje staan. Je wordt vooral gevolgd door andere anonieme accounts die net als jij veel volgers willen om hun diensten aan te verkopen. Daarnaast zie ik er wat mensen tussen staan waarvan ik weet dat zij automatische tooltjes gebruiken om - door allerlei twitteraars even te gaan volgen - zelf aan meer volgers te komen. Daar staan echt heel weinig mensen tussen met interesse in jouw dienst... Met andere woorden: als ik jou was zou ik geen tijd en energie meer stoppen in dat twitteraccount. Wil je dat Twitter ook jou omzet gaat opleveren, ga dan gewoon als mens twitteren en leg en onderhoud daar contacten met andere mensen die wellicht ooit iets voor je kunnen betekenen.

 

Je geeft aan dat je wilt leren van andere ondernemers. Hierbij wat gratis advies. Te beginnen met: denk eens na over de basis en ga aan de wet voldoen.

 

Ik heb de moeite genomen even te kijken op jullie website en kan je melden dat ik nooit klant bij je zal worden en anderen adviseer dat ook niet te doen. Jullie bieden aan in alle sectoren te bemiddelen, maar nergens op de site staan reviews van klanten die via jullie aan goede dienstverleners zijn gekomen of waarom jullie degene zijn die in staat zijn mij van betrouwbare leveranciers te voorzien. Met andere woorden: er is niets op jullie site dat mij duidelijk maakt waarom ik via jullie een offerte zou willen aanvragen.

 

Daarnaast komen bedrijven die zich verschuilen achter een enorm epistel aan algemene voorwaarden en een anoniem mailformulier, op mij erg onbetrouwbaar over. Je adresgegevens en kvk-nummer duidelijk op de site van een dienst vermelden is een wettelijke plicht. Als je dat niet doet denk ik dat je je of schaamt voor de dienst, dat je er zelf niet van overtuigd bent, dat je een slecht voorbereide en onervaren startende ondernemer bent of dat er een aan de illegaliteit grenzende reden is waarom je dat verzuimt.

 

Jullie website wekt bij mij de indruk dat jullie het momenteel zelf rustig hebben en daarom maar een systeempje hebben gebouwd waarmee mensen offertes kunnen opvragen. Bij voorkeur bij jullie. Zonder te bedenken wat jullie toevoegen aan succesvolle sites als Werkspot.nl en of mensen uberhaupt interesse hebben om op zo'n onpersoonlijke manier leveranciers te zoeken. Vervolgens hebben jullie voorwaarden geregeld en iets over een sociale media klok en klepel gehoord. Nu denken jullie dat als jullie daarmee mensen naar je website kunt lokken, ze vanzelf klant worden.

 

Ben benieuwd hoe ver ik ernaast zit.

 

Tot zover mijn twee centen. Die ik vooral heb geplaatst omdat ik me blijf verbazen over de hoeveelheid ondernemers die denken dat commerciële boodschappen rondbazuinen op de heilig verklaarde sociale media (het is nog steeds pasen) voor instant zakelijk succes zorgt. Als alle andere marketingwetten worden genegeerd.

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Een plaatsnaam en vast telefoonnummer halen meer uit dan 1000 Tweets. Offertes vragen in veel gevallen om een (mondelinge) toelichting. Betalen voor het ontvangen van offertes in deze tijd?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je 3e reactie zegt eigenlijk al genoeg. Je vraagt ons over welke berichten over je business zou moeten posten. Ook ik adviseer je om gewoon als mens te gaan Twitteren (dan ben je overigens ook niet begrenst aan enkel onderwerpen over je business). Andere mensen kunnen je dan ook op persoonlijk vlak leren kennen en daardoor meer sympathie en/of vertrouwen in je krijgen. Zaken doen is ook een stukje gunnen. Ik gun een opdracht liever aan een leuk persoon als een naar persoon ;-)

 

Om succes te boeken op Twitter (en eigenlijk social media in zijn algemeen) is het in ieder geval van belang om het op lange termijn vol te houden. Daarom moet het vooral leuk blijven, en als je telkens enorm je best moet doen om iets te verzinnen over je business (wat vaak uit komt op spam), zal je het waarschijnlijk niet lang volhouden.

 

Dit als aanvulling op Karen die eigenlijk al de spijker op z'n kop slaat. Succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.