Ik weet niet of het hier goed staat, anders moet het maar naar de juiste plek verplaatst worden.
Graag wil ik met jullie brainstormen over verzendkosten voor de klant.
Tot op heden bereken ik de verzendkosten zoals Post.nl deze hanteert. De klant betaalt de werkelijke verzendkosten en ik schiet er dus een beetje bij in omdat ik btw moet betalen over de ontvangen verzendkosten.
Eigenlijk vind ik deze verzendkosten voor de klant ook best hoog, een pakketje zit al op 6,75, en de belastingdienst profiteert mee, om het zo maar te zeggen. :)
Nu ben ik aan 't overdenken om de klant lagere verzendkosten te laten betalen, zeg maar 4,50 voor een pakketje, om het wat aantrekkelijker te maken om bij mij te bestellen. Ik draag dan minder btw af, maar de kosten worden hoger.
Wat is wijsheid, wat doen jullie, en waarom (niet)?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Diekeltje
Diekeltje
Ik weet niet of het hier goed staat, anders moet het maar naar de juiste plek verplaatst worden.
Graag wil ik met jullie brainstormen over verzendkosten voor de klant.
Tot op heden bereken ik de verzendkosten zoals Post.nl deze hanteert. De klant betaalt de werkelijke verzendkosten en ik schiet er dus een beetje bij in omdat ik btw moet betalen over de ontvangen verzendkosten.
Eigenlijk vind ik deze verzendkosten voor de klant ook best hoog, een pakketje zit al op 6,75, en de belastingdienst profiteert mee, om het zo maar te zeggen. :)
Nu ben ik aan 't overdenken om de klant lagere verzendkosten te laten betalen, zeg maar 4,50 voor een pakketje, om het wat aantrekkelijker te maken om bij mij te bestellen. Ik draag dan minder btw af, maar de kosten worden hoger.
Wat is wijsheid, wat doen jullie, en waarom (niet)?
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41139-verzendkosten-en-perceptie-klant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag