• 0

Incassobureau start een traject

Goedemorgen,

 

Ik had vroeger een offshore bedrijf (buiten EU) samen met iemand (geen contact meer mee) dit bedrijf is niet officieel failliet verklaard, maar is niet meer actief.

 

Ik had toen was met hem ingekocht en daar krijg ik nu opeens een Incasso op de deurmat met mijn naam erop.

Terwijl de facturen waren uitgeschreven naar het offshore bedrijf (ik stond enkel als directeur zeg maar)

 

Mijn vraag is hoe dit juridisch zit, want mijn ex-partner was ook 50% aandeelhouder/directeur (niet dat we xxxx omzet hadden.)

 

Ik woon nog bij een ouder maar krijg straks wel een deurwaarder voor een bedrag van 9000.

Ik ben nog jonger dan 21 (wel ouder dan 18) ik heb verder geen bezittingen of een groot vermogen.

 

Mijn inkomen komt uit een eenmanszaak waar ik net aan privé rond mee kan komen voor mijn kosten. (belastingvrije voet, valt dus niets te halen)

 

Dus als de factuuradres en het offshorebedrijf op de facturen stonden, mag het incassobureau dan wel op mijn vorderen, en net doen of de LTD niks mee te maken heeft ?

 

Ik hoop dat iemand advies kunt geven.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Zonder concrete informatie is daar geen zinnig woord over te zeggen. En die concrete informatie kun je beter niet op een forum gooien, omdat je het risico loopt dat de tegenpartij meeleest, dus schakel een advocaat in.

 

(gezien je leeftijd en inkomen vermoed ik dat je voor gefinancierde rechtsbijstand in aanmerking zult komen, dus de kosten zullen dan ook meevallen)

Link naar reactie
  • 0

Als de factuur rechtmatig is dan moet de Ltd betalen. Dat is m.i. de eerste vraag: is er sprake van een rechtmatige vordering.

 

Waar was deze Ltd overigens gevestigd? Naar ik aanneem zal onder het geldende recht de vordering opeisbaar zijn en de hoofdelijke aansprakelijkheid worden ingeroepen. Wellicht dat dit lastig ligt. En waar zit de crediteur?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is geen LTD (england) met offshore mag je zeg maar kiezen hoe je je bedrijf noemt.

 

De offshore bedrijf was gevestigd in Afrika (een eiland)

 

De crediteur zit gewoon in Nederland, en doet weinig met het offshore bedrijf (net of hun neus bloed)

En pakken dus liever een persoon die in Nederland woont.

Link naar reactie
  • 0

 

De crediteur zit gewoon in Nederland, en doet weinig met het offshore bedrijf (net of hun neus bloed)

En pakken dus liever een persoon die in Nederland woont.

 

Dat zou ik niet zo opvatten. Je offshore company is geld schuldig. Ze bestaat nog steeds, alleen biedt ze geen verhaal. Dan zou ik als schuldeiser ook aanbellen bij de aandeelhouder!

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.