• 0

concurrentiebeding/nevenactiviteiten

Ik ben een administratiekantoor begonnen voor zzp en mkb. Ook werk ik bij bedrijven op basis van een uurtarief als controller/boekhouder. Hiernaast heb ik ‘nog’ een vast contract bij een bedrijf waar ik assistent-controller ben. Is hier nu sprake van een nevenactiviteiten die vallen onder het concurrentie beding. Ik heb al gezocht op internet. Omdat het bedrijf als corebusiness, fitnessabonnementen verkopen heeft, denk ik dat het niet zo is. Hieronder het concurrentiebeding uit mijn AOK. Graag jullie mening.

 

Artikel 9. Concurrentiebeding

Het is de werknemer verboden, zonder schriftelijke toestemming, tijdens de duur van het dienstverband en binnen een tijdvak van 1 jaar na beëindiging van de dienstbetrekking zelf binnen een kring met de vestiging, waar de werknemer zijn werkzaamheden verricht(te), als middelpunt en met een straal van 5 km in enigerlei vorm en zaak, gelijk, gelijksoortig of aanverwant aan die van de werkgever te vestigen, mede te drijven, of toe te drijven, hetzij direct, hetzij indirect, of daarin of daarvoor op enigerlei wijze werkzaam te zijn, hetzij tegen vergoeding, hetzij om niet, om daarin aandeel van welke aard dan ook te hebben. Bij overtreding van het in hierboven omschreven verbod verbeurt de werknemer ten behoeve van werkgever een dadelijk opvorderbare boete van 250,- euro voor elke dag, dat werknemer in overtreding is.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jouw werkgever als enige activiteit het verkopen van fitnessabonnementen heeft is er vrij weinig aan de hand - tot aan het moment dat hij zelf deze abonnementen gaat verkopen treedt je niet in concurrentie.

Ik ben enigszins gealarmeerd door jouw opmerking core business - dat impliceert dat er meerdere activiteiten zijn naast het verkopen van fitnessabonnementen. Als dat bijvoorbeeld is het bijhouden van de administraties van derden heb je een probleem, ook als dat enkel een nevenactiviteit is.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Desondanks alles en om later hoe dan ook gezeik te voorkomen kun je het beste open zijn richting je werkgever. Werkgevers doen meestal niet zo moeilijk als je gewoon eerlijk bent.

 

precies... en als jij verkoper bent van fitness wurgcontracten (dat is de feitelijke benaming voor een abonnement van zo'n zweet hok wat je 1 keer maar gebruikt ;D ) dan kan je als boekhouder bij je klant ook nog eens tussendoor een abonnement) verkopen.. win-win zou ik zeggen ;)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.