• 0

Eenmanszaak.. Wat nu?

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben net als Danny enigszins verbaasd.

 

Stel dat een particulier met eenzelfde vraag bij jou komt, wat dan? Het lijkt me dat je veel van zulke vragen zult krijgen, veel particulieren verdienen wat bij maar weten niet hoe dat belastingtechnisch werkt. Het is dan toch juist jouw werk om te vertellen hoe dat moet?

Link naar reactie
  • 0
Nu is het een en ander nog steeds voor mij onduidelijk en vaag..

Da's best apart, want er is werkelijk een zee aan informatie te vinden - niet alleen via de zoekfunctie van dit forum, maar ook via Google.

 

Misschien is het een idee dat je eerst dat pad eens probeert voordat iemand hier weer zijn vrije tijd en energie gaat steken in het herhalen van dingen die al honderden keren gezegd zijn? Als je daarna nog specifieke vragen hebt zul je daar ongetwijfeld een gewillig publiek voor vinden!

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect.

 

Je stelt deze vragen en je wilt mensen gaan helpen met het invullen van hun belastingformulieren??

 

Danny

 

Ja dat klopt. Mensen die bijvoorbeeld leven van een uitkering of taalproblemen hebben. Die er dus absoluut geen verstand van hebben. Dat is wat anders dan een vraag over hoe ik belastingtechnisch aan de slag kan gaan met een eenmanszaak.

Link naar reactie
  • 0

Sorry dit gaat echt te ver, hoe wil je startende ondernemers gaan helpen als je dit al niet weet.

 

Het klinkt lullig, maar in het belang van alle startende ondernemers die misschien bij jou hun boekhouding willen stallen, lijkt het me beter om geen antwoord te geven.

 

Het ziet er nu naar uit dat je hoop ellende kan veroorzaken ipv de mensen echt te helpen.

 

Begin even met het lezen van het belastingboek van de belastingdienst, hier staan heel veel handige dingen in.

Link naar reactie
  • 0

Sorry dit gaat echt te ver, hoe wil je startende ondernemers gaan helpen als je dit al niet weet.

 

Het klinkt lullig, maar in het belang van alle startende ondernemers die misschien bij jou hun boekhouding willen stallen, lijkt het me beter om geen antwoord te geven.

 

Het ziet er nu naar uit dat je hoop ellende kan veroorzaken ipv de mensen echt te helpen.

 

Begin even met het lezen van het belastingboek van de belastingdienst, hier staan heel veel handige dingen in.

 

Boekhouding stallen bij mij? Waar haal je dat allemaal vandaan? Lezen blijft lastig hé. Ik stel een hele simpele vraag. Je kan daar een antwoord op geven of niet, zo simpel is dat. Bewaar je nutteloze reacties maar voor jezelf.

Link naar reactie
  • 0

 

Het klinkt lullig, maar in het belang van alle startende ondernemers die misschien bij jou hun boekhouding willen stallen, lijkt het me beter om geen antwoord te geven

 

Sorry Jasper, maar dat slaat nergens op. Dit soort kennis hoeft niet per se aanwezig te zijn bij iemand die begint met eenvoudige administraties. Bovendien heeft hij het juist wel in de smiezen en vraagt hij alleen om bevestiging. De kennis die hij hier opdoet, is meteen bruikbaar voor zijn klanten. Iedereen moet leren. Jouw eerste podium is ook niet te vergelijken met wat je nu kunt bouwen.

 

Goede tip wel dat het handboek ondernemen van de belastingdienst een hoop goede info bevat voor hem.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dat is makkelijk als je je begin post verwijderd.

 

Maar ik wat voor boekhouder ben je voor een startende ondernemer als je niet eens weet hoe de kor werkt.

Dit behoort echt wel tot de basis kennis.

 

En dan iemand wijzen op het goed lezen, terwijl je zelf niet eens de moeite doet om een beetje basis onderzoek te doen.

 

 

@ Joost: als jij inderdaad vindt dat deze man een goede basis heeft voor een kunnen helpen van een ondernemer/particulier, dan moet ik je inderdaad nog gelijk geven over een post van een half jaar geleden. Hierin gaf je aan dat jouw kennis niet bij mijn bedrijf past ;-) (geintje)

Voordat ik mijn eerste podium bouwde heb ik wel de moeite genomen om de verschillende normen en regels door te nemen. Daarnaast heb ik het vak niet geleerd van een vraag stellen op een forum, maar van mensen met vakkennis. En ze hebben het me goed geleerd, want vanaf 1 juli neem ik hun bedrijf over.

 

Over dat een gebruiker weg gaat, zo gaat het al een tijdje hier. Iedereen wordt constant afgezeken. Dat is de trant van de laatste tijd geworden. Bovendien iemand die zijn eigen begin posts weghaalt hoort ook niet echt op een forum thuis (maar dat is slechts mijn persoonlijke mening

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.