• 0

Vast bellen zonder Internet (onbeperkt)

Beste lezer,

 

Ik ben al enige tijd op zoek naar een voordelige vaste telefoon abonnement (onbeperkt bellen naar vaste nummers eventueel ook naar 088 nummers) voor mijn eenmanszaak. Echter kom ik bij heel veel providers terecht die een alles in 1 pakket aanbieden incl. internet. Dit heb ik niet nodig omdat ik internet gebruik van het kantorencentrum.

 

Nou weet ik dat KPN een abonnement heeft voor onbeperkt vast bellen voor 35,- p/mnd alleen dit is erg prijzig als je dit vergelijkt met alles in 1 abonnementen.

 

Ziggo en UPC zijn helaas niet mogelijk in mijn kantoor.

 

Wie weet een goede deal/oplossing.

 

Alvast bedankt voor jullie advies.

 

Met vriendelijke groet,

 

Keksin.

 

[mod edit: titel ververst na samenvoegen topics]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is daar precies het probleem mee? VOIP over wifi kan prima werken als het een beetje een degelijk netwerk is, denk bijvoorbeeld aan iets als skypeout. Dat doet overigens min of meer wat je wilt voor $5 per maand (alleen vaste nummers), maar met een fair use policy die gesprekken 'ophangt' na 2 uur gesprekstijd (meteen opnieuw bellen kan wel).

 

Je zou eens een skype account kunnen openen en een paar dollar prepaid tarief kunnen aanschaffen om te zien of de kwaliteit van de verbinding voldoende is voor wat je wilt doen. De kwaliteit hangt nogal af van hoe goed je netwerk is (latency), dat kan varieren van irritant tot compleet transparant (niet te onderscheiden van een analoge vaste telefoon).

Link naar reactie
  • 0

Alleen dat is lastig omdat ik alleen gebruik kan maken in het complex van wifi

 

Serieus, je hebt zelf geen vaste internetaansluiting?

 

Hoe hebben andere bedrijven dat binnen het centrum dan opgelost?

Die zullen toch af en toe ook wel bellen of gebeld worden op een vast nummer?

 

Nee ik heb geen vaste internet aansluiting. Ik ben wel aan het overwegen om een eigen internet abonnement te nemen icm met vast bellen (onbeperkt)

Bedrijven binnen het centrum hebben het ook zo geregeld. Dus als men nog een tip heeft voor een goede deal voor onbeperkt bellen icm met internet hoor ik dat graag.

Link naar reactie
  • 0

Beste lezer,

 

Ik sta op het punt om een Abonnement te nemen voor mijn eenmanszaak. Echter kom ik er achter dat in mijn kantoor alleen een snelheid van max 8mb kan krijgen. Ik maak dagelijks gebruik van internet (alleen sites bezoeken en af en toe wil ik mijn website bewerken) Ook werk ik samen met iemand die ook gebruik moet maken van mijn internet dmv van wifi (ook bellen). Ga ik problemen krijgen door dat het erg langzaam is ??

 

Ik ben ook op zoek naar een goede deal voor internet + onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in NL (als het mogelijk is ook voor 088 nummer).

 

Ik hoor graag jullie advies.

 

Gr.

Keskin

 

 

Link naar reactie
  • 0
Echter kom ik er achter dat in mijn kantoor alleen een snelheid van max 8mb kan krijgen.

8 mbps lijkt mij toereikend voor dat gebruik, mits je die snelheid ook in de praktijk benaderd. Kwestie van testen.

Wij werken met 5 personen en 5 VOIP telefoons op een verbinding met een gemiddelde daadwerkelijke snelheid van 8 mbps down en up.

 

Voor VOIP verkeer, thuiswerken, remote beheer en het bewerken van extern gehoste websites is ook de uploadsnelheid van belang. Bij ADSL is dat beperkt tot 1.3 mbps, en wordt die theoretische snelheid zelden gehaald. Intensieve uploads in combinatie met VOIP kunnen dan leiden tot opstoppingen en kwaliteitsverlies.

 

 

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad wel een probleem: Voorheen gebruikte ik ADSL over een nogal matige lijn. In het begin ging dat wel, maar de snelheden worden periodiek verhoogd, en ergens rond de 12 mbit kon de lijn het niet meer aan, ook al voorzag mn abo inmiddels in 20 mbit. Bij de hogere snelheden ontstond echter ook een probleem met VOIP: bij gelijktijdig snel uploaden haperde de voice verbinding.

 

Provider xs4all heeft er alles aan gedaan, nieuw modem, monteur langs gestuurd om de lijn te meten/controleren, diverse pogingen gedaan om vanuit de centrale te corrigeren, maar uiteindelijk mocht dat niet baten. De kwaliteit van de lijn is gewoon te slecht voor een snelle verbinding, en dat zit waarschijnlijk ergens tussen de grond en de onderliggende 14e verdiepingen, wat vervangen vrijwel onmogelijk maakt.

 

Uiteindelijk ben ik op kabel overgestapt en dat haalt wel zo'n beetje de geadverteerde 60 mbit.

 

Als de beperking op 8 mbit in jouw geval op technische gronden (brakke lijn) is, dan zou ik in ieder geval iets overwegen waar je niet direct een jaar oid aan vast zit, want het kan tegenvallen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.