Ik heb de in forum beetje geprobeerd om te zoeken maar kan nergens de antwoord op mijn vraag vinden. De mensen impoteerd van HK, maar ik doe juist het andersom.
Mijn vraag is dus: Ik ben een nederlands bedrijf en heb een product die ik naar China exporteer, maar de chinees die het van mij koopt, betaald mij via zijn HK bedrijf. Ik moet dus fakturen maken voor HK. . Ik verzend mijn producten per luchtpost van 20kg per keer. Moet ik nu wel of geen BTW aanrekenen in mijn fakturen? Want in Hong Kong betalen ze geen VAT dus er is ook geen VAT nummer.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RoyC
RoyC
Hallo HLers,
Ik heb de in forum beetje geprobeerd om te zoeken maar kan nergens de antwoord op mijn vraag vinden. De mensen impoteerd van HK, maar ik doe juist het andersom.
Mijn vraag is dus: Ik ben een nederlands bedrijf en heb een product die ik naar China exporteer, maar de chinees die het van mij koopt, betaald mij via zijn HK bedrijf. Ik moet dus fakturen maken voor HK. . Ik verzend mijn producten per luchtpost van 20kg per keer. Moet ik nu wel of geen BTW aanrekenen in mijn fakturen? Want in Hong Kong betalen ze geen VAT dus er is ook geen VAT nummer.
Graag jullie hulp
Met vriendelijke groet,
Roy
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42101-geen-vat-in-hk-moet-ik-bij-export-uit-nl-wel-btw-toerekenen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag