• 0

hoe kom ik uit de bijstand om een eigen onderneming beginnen

Hallo leden,

 

Ik ben vrij nieuw hier.

Ik zit met een probleem.

Ik wil graag mijn eigen webshop beginnen kleinschalig als het goed loopt uiteindelijk een pand huren en me daar vestigen het probleem is alleen dat ik in de bijstand zit.

Het verdient net niet genoeg om mijn levens onderhoud te voorzien of om eruit te komen maar zou wel graag willen groeien

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wou eerst een proef opstarten door te kijken hoeveel bestellingen er binnen komen alleen is het zo dat ik geen extra rekening kan open omdat daadwerkelijk te checken aangezien alles online gaat en dat het uwv hier niet blij mee zou zijn en de kans groot is dat mijn minimum inkomen word afgepakt! Hoe pak ik dit aan? kan iemand mij hier in adviseren weet me echt geen raad. Heeft iemand ervaring in een soortgelijke situatie?

 

hartelijk dank

groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maak een goed plan en ga er mee naar de gemeente. Indien akkoord kun je - met behoud van bijstandsuitkering - een jaar lang proberen je bedrijf op te zetten via het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz). .

 

Voor nadere informatie zie o.a. starten vanuit de bijstand

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

en dat het uwv hier niet blij mee zou zijn

 

heb je een bijstandsuitkering of ww? De eerste wordt verstrekt door de gemeente en de 2de door het uwv.

 

De startersregeling bij het uwv is beduidend minder :-\

 

Die zin moet aangepast worden van uit de gemeente

Zou ik iemand mijn idee kunnen voorleggen (het liefst iemand die actief is op dit forum)

Want wil het heel graag alleen de vraag is is het de moeite waard? gaat het lukken?

Link naar reactie
  • 0
Die zin moet aangepast worden van uit de gemeente

 

Vage reactie. Heb je nu WW (via het UWV) of bijstand (via de gemeente) ? Andere smaken zijn er niet

Zonder die info kunnen we je niet goed verder helpen

 

Zou ik iemand mijn idee kunnen voorleggen (het liefst iemand die actief is op dit forum)

Doe een oproep. Laat mensen die jouw plan willen bekijken jou benaderen via PM (de persoonlijke berichten service) met vermelding van hun mailadres. Jij kunt ze dan jouw plan toemailen ter beoordeling. Dat gebeurt vaker

 

Want wil het heel graag alleen de vraag is is het de moeite waard? gaat het lukken?

Lastige vraag, want dat hangt niet alleen af van jouw plan maar ook van jouw inzet. Heb je een niche gevonden waarin je je kunt onderscheiden of ben je de drieëndertigduizendste importeur van accesssoires en hoesjes voor mobiele telefoons uit China. In dat laatste geval kan ik je vragen al beantwoorden: nee het is de moeite niet waard en het gaat niet lukken. Alle overige ideeën geef ik meer kans.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Want wil het heel graag alleen de vraag is is het de moeite waard? gaat het lukken?

 

Hangt grotendeels van je voorbereiding af. En dan nog heb je als ondernemer geen 100% garantie. Soms heb je een idee waar je zelf heel enthousiast van wordt maar waar weinig vraag naar is getuige ook het laatste bericht in dit topic

Link naar reactie
  • 0

Want wil het heel graag alleen de vraag is is het de moeite waard? gaat het lukken?

 

Hangt grotendeels van je voorbereiding af. En dan nog heb je als ondernemer geen 100% garantie. Soms heb je een idee waar je zelf heel enthousiast van wordt maar waar weinig vraag naar is getuige ook het laatste bericht in dit topic

 

Excuses,

Bijstand van de Gemeente ben namelijk 24 jaar.

Link naar reactie
  • 0

Afhankelijk van je vragen kan je hier ontzettend veel informatie krijgen en vinden met bijvoorbeeld de zoekfunctie rechtsboven.

Uiteraard hoef je niet gelijk je hele hebben en houden te plaatsen maar met wat info over je plannen kunnen we je veel beter helpen zoals Norbert ook al aan geeft.

 

Als "ouwe rot" in ondernemen mag je me best via pm benaderen om je plannen gerichter te bekijken. Heb 30 jaar ervaring en ben over hoge bergen en door diepe dalen gegaan. Verder redelijk wat ervaring met detailhandel, BBZ en sinds een half jaar weer heel actief in een hele andere branche.

 

En voor de specifieke BBZ hebben we hier een prima lid

 

Link naar reactie
  • 1

Heb je nog geen concreet plan dan is de tip van Hans van den Bergh een mooi startpunt. Voor het gemak heb ik hem maar even gekopieerd en geplakt. ;)

 

Wacht even de reactie van Hans van den Bergh af. Hij heeft altijd de mooiste tip voor mensen als jij. Iets met 5 A4tjes enzo.

 

 

 

Bij dezen:

 

Schrijf op een A4tje de zin: 'Wie ben ik?', op een tweede A4tje:'Wat kan ik?', op de derde: 'Wat wil ik bereiken?', op de vierde: 'Hoe is dat te bereiken?' en op de vijfde: 'Wat is ervoor nodig om dit te bereiken?'

 

Deze vijf vragen gaan de hele dag door je hoofd spoken, neem elke dag een uurtje de tijd om alle antwoorden die in je opkwamen op de betreffende A4tjes te noteren en leg het dan weer een dag weg, let op dat je dit in willekeurige volgorde doet! Leg na een aantal weken de A4tjes in de bovenvermelde volgorde. Je krijgt dan de basis voor je ambitieplan of je (persoonlijke) businessplan.

 

Succes en groet,

 

Hans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.