Ga naar inhoud

Hans van den Bergh

Moderator
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Als je kunt helpen, stuur @Jasper S. dan een PM!
  2. Klopt, ik had destijds inderdaad ook een andere omschrijving in de voorwaarden, hoe precies weet ik niet meer, maar ik kon daarmee wel de aanschafwaarde van de vervanging plus alles verband houdende kosten berekenen. In een aantal gevallen was de nieuwwaarde dan ook de aanschafwaarde.
  3. Omzetderving zou, naast de directe vervangingskosten, ook onder de schade kunnen vallen. Ik heb zoiets ook weleens meegemaakt. De klant wilde toen de bruikbare onderdelen houden, vond ik prima, maar alle kosten die ik maakte van de totale omvang van de schade (dus ook arbeidsuren en derving) heb ik doorberekend. Ik meen te herinneren dat de aansprakelijkheidsverzekering van de klant e.e.a. met hem heeft afgewikkeld, ik had een borgsom gehanteerd en daar alles mee verrekend, daar was dus ook een factuur van.
  4. Het begint, gelet op de bezoekfrequentie van @Joepwebshop, nu toch even een vraag te worden of hij sinds de dag (3 juli jl.) dat de vraag werd gesteld, nog terugkeert om te reageren?🤔
  5. Welkom op HL Heb je jouw licht al eens opgestoken bij onze partnersite 'Ondernemersplein KvK' (klik op de banner op deze site en gebruik 'btw eu' in de zoekfunctie)?
  6. Welkom op HL Alle evenemten die doorgaan, voldoen blijkbaar aan de voorwaarden... waarom zou het jou niet lukken?
  7. Dit leest als een vraag ten behoeve van een klant, daarom een slotje, zie Forumregels...
  8. Als je kunt helpen, stuur @Peter_PH dan een pm door in het profiel op het envelopje te klikken.
  9. Bij jouw propositie lijkt het, naast doelgroepgerichte promotie en reclame, enorm af te hangen van face to face (netwerken) en van goed gevoerde gesprekken, zowel tijdens acquisitie als bij de dienstverlening zelf. Dat is nota bene de kernwaarde van jouw propositie! Als je dat 'maar gaat proberen', loop je wel een enorm risico, namelijk dat je niet waarmaakt wat je de klant hebt beloofd en creëer je ontevredenheid over de dienstverlening met navenante gevolgen voor jouw bedrijfsvoering. Als mijn garagehouder voor het uitvoeren van onderhoud zoiets zou zeggen : "Ik heb er geen verstand van, maar ik ga het proberen...", dan begrijp je hopelijk dat ik met mijn bolide meteen ergens anders naartoe ga. Je straalt met zo'n grondhouding ook niet bepaald enige professionaliteit uit, in de lastige markt waarin jij onderscheidend moet willen opereren, ben je dan snel uitgespeeld. Tot zover mijn tip...
  10. Ik begin een beetje de kluts kwijt te raken: het is een eenmalige klus, een 0-uren contract is loondienst, maar niet zo geschikt. De keus was: in loondienst of via een frauduleuze route in de emz van manlief. Er is een fiscale optie, inkomsten uit overige werkzaamheden, die je hiervoor kunt aanwenden, daar kun je bepaalde, gemaakte kosten ook nog aftrekbaar stellen. Inclusief mijzelf wordt die optie door drie reageerders aangereikt, wat wil je dan toch met alsnog een 0-uren dienstverband of inschrijven als ondernemer? Je voert de opdracht uit, je krijgt op kwitantie betaald, je bewaart bonnen van eventueel aftrekbare kosten, je doet aangifte en je krijgt dan een aanslag die de bijverdienste bovenop de WIA vaststelt, dus dan is alles verantwoord. Een tussenweg is wellicht verlonen via een payroller of uitzendbureau, maar dan moet je het samen met de opdrachtgever nog eens zien te worden over verrekening van de payroll kosten.
  11. Zijn jij en jouw medewerkers getraind in acquisitiegesprekken? Je hebt al succes geboekt in het netwerk, daarmee en een goede gesprekstechniek kun je direct tonen hoe professioneel de bellers vanuit jouw dienstverlening te woord gestaan worden.
  12. Koud mailen en bellen valt onder anti-spam wetgeving en AVG, dus dat kan/mag je niet (zomaar) doen. Ga verder op onderzoek uit naar de aanknopingspunten die je blijkbaar al hebt gevonden bij geworven klanten die wel over jouw diensten te spreken zijn en bouw daarop voort. Dat is essentieel voor een groei- en positioneringsstrategie.
  13. Naast de terechte aandachtspunten van Joost lees ik in de volle breedte nogal wat aannames over de doelgroep(en) in de markt. Je stelt vragen die mij doen vermoeden dat je uitgaat van de propositie en er nu achter komt dat die dienstverlening ook afnemers nodig heeft om eraan te kunnen verdienen. Belangrijkst: ga zelf op onderzoek uit om die strategie te kunnen ontwikkelen, wat heb je daar tot nu zelf aan gedaan?

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.