• 0

Zwanger? de belasting kan het leuker maken.

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Tips voor zwangere ZZPers:

 

Deze tip geldt voor alle vrouwelijke ondernemers, dus ook met personeel / niet ZZP-er, die de afgelopen jaren een uitkering voor bevallingsverlof hebben gekregen van UWV en/of verzekeraar waarover belasting is geheven.

 

EDIT: Zie opmerking Marcel S. onder. Geldt niet voor de ZEZ uitkering

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Deze tip geldt voor alle vrouwelijke ondernemers, [...] die de afgelopen jaren een uitkering voor bevallingsverlof hebben gekregen van UWV en/of verzekeraar waarover belasting is geheven.

Ik had de indruk dat het alleen ging om uitkeringen uit een arbeidsongeschiktheidsverzekering, en dat uitkeringen van het UWV uit de zogenaamde 'Zelfstandig en Zwanger'-regeling' wel gewoon belast zijn. De mensen van het Register Belastingadviseurs hebben het over art 3.100 lid 1 onderdeel b Wet Inkomstenbelasting. Een uitkering uit een AOV wegens zwangerschap valt hiet niet onder, terwijl dat wel aangenomen werd. ZEZ-uitkeringen vallen volgens mij onder art. 3.100 lid 1 onderdeel a (en 3.101-1-a) Wet IB (publiekrechtelijke regeling) en zouden dus wel belast zijn.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.