Jaren geleden met een ict-er gesproken, beetje brainstormen... tja internet is de toekomst, een plek om te groeien!
Zo is jumper-Bussum.nl geboren, simpel en strak was het doel (organisatie heeft jumper.nl, 100% template gebruiken mocht niet)
Verder; 3 jaar geleden het roer van de stenen winkel van mijn ouders overgenomen, bestaat inmiddels 12 jaar.
2 jaar aan het prutsen geweest aan een webwinkel met een ander bedrijf, was niet hun ding, te weinig ondersteuning, uiteindelijk naar een ander gegaan.
Begin dit jaar kreeg de webwinkel een face; www.degooisediersuper.nl .
3 maanden terug de boel online gezet.
Doel: klanten service, nieuwe klanten, breder assortiment aanbieden.
De webwinkel mocht niet de naam van de winkel hebben aldus de organisatie.
Dus bewust gekozen voor een eigen naam, aparte url, eigen logo, zelfde look, de klant moet zich uiteindelijk wel 'thuis' voelen als die vanuit onze site naar de webwinkel gaat.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
De webwinkel online gezet. (opencart)
Veel producten toegevoegd (dagelijks komen er nieuwe dingen bij)
200 flyers uitgedeeld aan klanten 30 aan honden eigenaren via honden school.
Paar adv. op marktplaats met link naar de webwinkel.
Aantal 'kleintje' geplaats in lokale kranten (0,0 reactie)
Van de week 1000 flyers besteld (oa voor hondenschool, dierenarts)
een brief klaar liggen voor fokkers (alleen nog even adressen vinden)
Product omschrijvingen zo maken dat google ze meeneemt
Op dit moment 8 orders, gem bedr 70.- (winkel gem is 16,-)
Waarvan 1 bestelling door een eigen klant die gebruik heeft gemaakt van de bezorg service.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Het word druk in de winkel, is zeker geen klacht, maar de klanten en goederen stroom zijn nu op hun max.
Het idee was:
1 Klant besteld 's avonds online als het voer op is, wij zorgen dat deze op voorraad is, mailen de klant dat zijn zak met voer klaar staat en de klant kan deze afhalen (garantie dat hun product aanwezig is, hoeven niet te wachten, factuur is afhaalbewijs)
2 Flink aantal klanten loopt binnen, zoekt het voer, snack, speelgoed ect en rekent af en loopt naar de auto, wij lopen met vrijwel alle zakken voer en/of kattengrit mee.
Door te bezorgen verlichten we die druk iets in de winkel.
En kunnen we overige klanten met vragen beter van dienst zijn.
3 Onze winkel is 450M2 nok vol. Via de webwinkel bieden we meer producten aan dan we hebben in de winkel, voor ons makkelijk leverbaar met 4 a 5 werkdagen, daar wij 2 of 3x per week levering krijgen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
We willen dit graag lokaal doen!
Landelijk is erg leuk, maar niet ons doel. (mogelijk mijn doel bijstellen?...)
Veel grote webwinkels zijn chaotisch qua indeling.
Ik zie artikel lijsten van meer dan 40 artikelen per pagina en dan 20 paginas: wie gaat daar in zoeken ?
Wij hebben gekozen voor meer kliks naar een product, maar wel vindbaar.
Ook word er veel per doos aangeboden (handig met verzenden als webwinkel) maar de klanten in onze winkel kopen vaak een blikje van dit, een zakje van dat, allemaal verschillende smaken van alles 1 en niet 1 doos van 12 dezelfde smaak.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Hoe bereik ik mijn webwinkel klanten ? ;-)
Je mening!
Is het een not done om andere prijzen op de webwinkel te hebben dan in de winkel ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MBos
MBos
Omschrijving van je concept:
Jaren geleden met een ict-er gesproken, beetje brainstormen... tja internet is de toekomst, een plek om te groeien!
Zo is jumper-Bussum.nl geboren, simpel en strak was het doel (organisatie heeft jumper.nl, 100% template gebruiken mocht niet)
Verder; 3 jaar geleden het roer van de stenen winkel van mijn ouders overgenomen, bestaat inmiddels 12 jaar.
2 jaar aan het prutsen geweest aan een webwinkel met een ander bedrijf, was niet hun ding, te weinig ondersteuning, uiteindelijk naar een ander gegaan.
Begin dit jaar kreeg de webwinkel een face; www.degooisediersuper.nl .
3 maanden terug de boel online gezet.
Doel: klanten service, nieuwe klanten, breder assortiment aanbieden.
De webwinkel mocht niet de naam van de winkel hebben aldus de organisatie.
Dus bewust gekozen voor een eigen naam, aparte url, eigen logo, zelfde look, de klant moet zich uiteindelijk wel 'thuis' voelen als die vanuit onze site naar de webwinkel gaat.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
De webwinkel online gezet. (opencart)
Veel producten toegevoegd (dagelijks komen er nieuwe dingen bij)
200 flyers uitgedeeld aan klanten 30 aan honden eigenaren via honden school.
Paar adv. op marktplaats met link naar de webwinkel.
Aantal 'kleintje' geplaats in lokale kranten (0,0 reactie)
Van de week 1000 flyers besteld (oa voor hondenschool, dierenarts)
een brief klaar liggen voor fokkers (alleen nog even adressen vinden)
Product omschrijvingen zo maken dat google ze meeneemt
Op dit moment 8 orders, gem bedr 70.- (winkel gem is 16,-)
Waarvan 1 bestelling door een eigen klant die gebruik heeft gemaakt van de bezorg service.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Het word druk in de winkel, is zeker geen klacht, maar de klanten en goederen stroom zijn nu op hun max.
Het idee was:
1 Klant besteld 's avonds online als het voer op is, wij zorgen dat deze op voorraad is, mailen de klant dat zijn zak met voer klaar staat en de klant kan deze afhalen (garantie dat hun product aanwezig is, hoeven niet te wachten, factuur is afhaalbewijs)
2 Flink aantal klanten loopt binnen, zoekt het voer, snack, speelgoed ect en rekent af en loopt naar de auto, wij lopen met vrijwel alle zakken voer en/of kattengrit mee.
Door te bezorgen verlichten we die druk iets in de winkel.
En kunnen we overige klanten met vragen beter van dienst zijn.
3 Onze winkel is 450M2 nok vol. Via de webwinkel bieden we meer producten aan dan we hebben in de winkel, voor ons makkelijk leverbaar met 4 a 5 werkdagen, daar wij 2 of 3x per week levering krijgen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
We willen dit graag lokaal doen!
Landelijk is erg leuk, maar niet ons doel. (mogelijk mijn doel bijstellen?...)
Veel grote webwinkels zijn chaotisch qua indeling.
Ik zie artikel lijsten van meer dan 40 artikelen per pagina en dan 20 paginas: wie gaat daar in zoeken ?
Wij hebben gekozen voor meer kliks naar een product, maar wel vindbaar.
Ook word er veel per doos aangeboden (handig met verzenden als webwinkel) maar de klanten in onze winkel kopen vaak een blikje van dit, een zakje van dat, allemaal verschillende smaken van alles 1 en niet 1 doos van 12 dezelfde smaak.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Hoe bereik ik mijn webwinkel klanten ? ;-)
Je mening!
Is het een not done om andere prijzen op de webwinkel te hebben dan in de winkel ?
[titel aangepast - mod]
www.jumper-bussum.nl / www.degooisediersuper.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42253-beoordeling-van-gooise-diersuper/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag