Sve

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  1. De url droogmaken.nl is ijzersterk. Ik kreeg er meteen een beeld bij van stoere Nederlandse aanpak met knipoog. Die knipoog mis ik echter heel erg in de website. De teksten zijn droog, maar dan op de niet stoere manier, de site is grauw terwijl betonuitstraling dat niet hoeft te zijn. Rood hoort volgens mij niet thuis in een site waar topkwaliteit wordt aangeboden. (rood wordt het meest gebruikt om juist lage prijzen te sugegreren) Even een voorzet van wat ik zou verwachten op de homepage: _____________________________________________________ Welkom bij droogmaken. Heeft u problemen met vocht in of om uw pand? Droogmaken maakt de boel droog en zorgt dat het droog blijft! Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking, bel 0123 456 789 Droogmaken. Een oplossing voor elk vochtprobleem in gebouwen. _____________________________________________________ Ik denk dat je erg gebaat bent om de site door een ontwerper te laten vormgeven en door een tekstschrijver te laten bijwerken. Ook zou ik overwegen om droogmaken te gebruiken als handelsnaam. Staat echt geweldig op je bus of vrachtwagen als die bij een klus voor de deur staat.
  2. De meeste forums hebben een knop die in een keer de topics met de meest recente berichten op een rijtje zet. Ik kan 'm op HL niet vinden. Kan ik niet zoeken of is die er gewoon niet? Het zou mijn gebruikerservaring enorm verbeteren :)
  3. Eerste ideeen: Te veel info "above the fold". In mijn breedbeeldscherm zie ik "prietpraat" terwijl ik wil bestellen. Die "prietpraat" kan natuurlijk prima in een zijbalk. Ik vind het rood en de template template een tikje aggressief, zeker in vergelijking met het knuffelbare logo. Kan je deze templatekleur bijstellen? Dit rood wordt veel gebruikt bij prijsvechters. Ben je dat? Oh, als ik in een webwinkel een andere prijs vind dan in de fysieke winkel van dezelfde club dan wil ik hele goede uitleg. Maar ik kan nu geen uitleg bedenken waar ik vrede mee zou hebben ;)
  4. Omschrijving van je concept: Okee, met de billen bloot...: Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik ben bezig een nieuwe activiteit te starten. Deze voer ik uit naast een andere seizoensgebonden productieactiviteit in een b to c niche markt. Voor beide activiteiten maak ik gebruik van 20 jaar ervaring in kleinschalige serieproductie waarvan 10 jaar in de grafische wereld waar ik veel met grafische huisstijlen te maken heb gehad. Wat vind je van: www.plankenfrees.nl Voor wie? De nadruk ligt op het kleinbedrijf dat dagelijks klanten op bezoek krijgt en waarbij sfeer belangrijk is, zoals bijvoorbeeld horeca. Een ander uiterste zou mogelijk liggen in grote instituten die met grote regelmaat een op maat gemaakt bordje nodig heeft. Hoe? Afbeeldingen of tekst worden in ongeveer drie stappen omgezet naar code om computergestuurd uitgefreest te worden in plaatmateriaal. Dit plaatmateriaal kan onbehandeld zijn of worden voorzien van een kleurlaag. Ook zijn er materialen beschikbaar die zelf al meerdere kleurlagen hebben, denk hierbij bijvoorbeeld aan trespa. Door het frezen wordt de kleur van het basismateriaal onder de kleurlaag zichtbaar. Uitdagingen: Klantbenadering. Ik heb veel ervaring in direct mail aan grafisch vormgevers en heb ook een adressenbestand van mensen die eerder contact met mij hebben gehad. Echter, voor het formaat opdracht dat ik nastreef lijkt deze weg op dit moment relatief tijdsrovend. Alternatieven voor aangeboden dienst: Printen, al dan niet full color Foliesnijden+plakken Zeer veel kleuren door elkaar te gebruiken vooral voor grotere maten dan die van mij Voordelen frezen: Kleine details zeer goed mogelijk Minder stappen dan foliesnijden+plakken, kan daarom voordeliger uitpakken Heeft een fysieke uitstraling die af te stemmen is op huisstijl Voordelig bij "disposable" toepassing Nadelen: Materiaal heeft altijd dikte, dat moet passen in de huisstijl Werkformaat is kleiner dan met gesneden folie mogelijk is. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Wat? Binnen plankenfrees maakt materiaal om de grafische identiteit en - communicatie mee uit te dragen. Denk hierbij aan bewegwijzering, promotiemateriaal, en merkbeleving. Dit wordt geheel naar wens in eigen huisstijl geproduceert via freestechniek. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Concurentie: Er zijn diverse collega's die technisch gezien hetzelfde kunnen en net als ik op kleine schaal werken. Het gros is heel technisch georienteerd en probeert letterlijk alles te verkopen dat ze kunnen. Ik probeer mijn markt veel scherper af te bakenen. De "Ik kan alles" aanpak maakt volgens mij onduidelijk waar je goed in bent en leidt tot verder zoeken door de bezoeker. Daarnaast zijn er de traditionele "bordenleveranciers" die via webwinkels standaardproducten leveren. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Vind je het een aantrekkelijk concept? Denk je dat dit in een behoefte voorziet? Zie je markten die ik nog niet zie? Mis je een product? Edit: de titel wat verduidelijkt
  5. pftprofiles maakt alleen profielen en zagen die eventueel op lengte.
  6. Ik vind dat je als starter beter af bent met een standaard cms waar je in technische zin zo weinig mogelijk aan veranderd. Als je een beetje je weg weet te vinden in het gebruik van software dan moet dat lukken. Ik heb zelf twee keer een website laten bouwen en vond het altijd vervelend daarna niet zomaar een functie te kunnen toevoegen. Mijn tweede website koste ongeveer 4000.-- (Ik had nogal wat wensen), Niet veel later ontdekte ik dat ik het zelf had kunnen doen met Drupal cms. Uiteindelijk heb ik dat ook gedaan om juist wel zelf functies toe te kunnen voegen. Als je niet zelf aan de slag wilt met die websoftware heeft het nog altijd zin om een dergelijke site voor je te laten inrichten. Dat hoeft niet veel tijd te kosten en dus niet duur te zijn. Een site vanuit niets te laten bouwen kost veel geld en kan wegens voortschrijdend inzicht heel snel verouderen. Een cms site is dan heel makkelijk aan te (laten) passen. Een site voor een starter moet vind ik snel in de lucht zijn zodat je kan beginnen met verkopen. Oh, en wat ik ook vaak bij starters merk is dat ze heel erg bezig zijn met de "look and feel" van hun nieuwe site. Ze moeten hem "Mooi" vinden. Dat is op zich heel begrijpelijk, zo'n eerste site laat veel van je identiteit zien. Maar de bezoeker ziet al die energie niet terug, voor hem moet de site netjes zijn. Netjes kost veel minder energie dan mooi en die energie kan je dan weer besteden aan verkopen.
  7. Ik heb een keer trespa laten waterstralen, zelfde verhaal. Gelaagd materiaal laat zich niet makkelijk snijden tenzij je van de zijkant kan beginnen.
  8. Ik krijg het idee dat je je idee helemaal nog niet hebt uitgeprobeerd. Ik vermoed dat als je dat doet (op welke manier dan ook) je hele goede feedback vind op wat je wilt bereiken. Misschien is 1 mm wel te dik of te dun, of blijkt het idee gewoonweg niet bruikbaar. Kijk eerst eens hoe de vormen die je in gedachten hebt werken in karton (schaal 1:1) triplex (3:1) triplex 1:1 met te dik materiaal, rubber, (dat is te stanzen). Al die feedback geeft je gelegenheid op een andere manier naar je idee te kijken.
  9. Volgens mij ben je te veel bezig met problemen van de toekomst. Ik zou gewoon beginnen met een open source winkel en dan verkoop en promotie gaan aanzwengelen. Afwikkeling gewoon zelf doen of zelf doorspelen naar andere partijen. Pas als dat je meer tijd kost dan je beschikbaar hebt moet je het doorspelen gaan automatiseren. Dat is dan pas een probleem en ik hoop voor je dat je dat probleem krijgt ;) Door eerst zelf te doen leer je de markt kennen en doe je waardevolle ervaring op.
  10. Volgens mij doe je jezelf een groot plezier door als een haas op anabolen naar de boekwinkel te sprinten en het boek "de plakfactor" te kopen. Dan kan deze hele tread de prullenbak in en kan iedereen zijn website overnieuw gaan schrijven... Zo, even een stevige duw. Begrijp me goed, dit is zoals het ook bij mij is gegaan terwijl ik dacht dat ik aardig kon schrijven. De plakfactor gaat over de redenen dat boodschappen blijven plakken. De kern: Beeldend schrijven. Dus niet, "Wij zijn een projectinrichter..." Maar meer iets van, "Van eenmanszaak op drie hoog achter tot bankgebouw aan de zuidas, uw hele bedrijf van top tot teen in een frisse outfit!" Kale informatie blijft niet plakken, opgeroepen beelden wel
  11. Paul, Zoals je schrijft lijkt het me dat dit je eerste onderneming is. Gefeliciteert met deze stap! Ik heb het vermoeden dat je met een been in de val van de knappe uitvinder staat. Je lijkt vooral uit te zijn op erkenning van je prestatie. Ik ben geen software ontwikkelaar maar het zou inderdaad goed kunnen dat wat je hebt neergezet inderdaad een prestatie is. Helaas zal dat de klant worst wezen. Een klant heeft maar een vraag die beantwoord moet worden: Wat heb ik er aan? Alles wat je doet moet in het teken staan van het zodanig beantwoorden van die vraag dat de klant overgaat tot aankoop. Ik ben het met eerdere posters eenst dat je website zwaar verouderd overkomt. De zin "vergeet de website" is niet relevant, dat is de binnenkomer voor de klant! Ik zou zeggen, kruip in de huid van de klant, ontdek wat hem beweegt en slinger de verkoop aan! Veel succes!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.