• 0

Declaratieformulier boeken

Dag allen!

 

Ik heb een korte vraag waar ik het antwoord eigenlijk nergens heb kunnen vinden.

 

Als ik een declaratieformulier van meerdere bonnen wil boeken in Exact, is de volgende manier dan juist?

Ik boek de bonnen per stuk in als inkoop op de daarvoor bedoelde grootboekrekening met als crediteur degene die de declaratie indient.

En als het bedrag is overgemaakt boek ik alle deze openstaande posten van die crediteur in 1x van de bank.

 

In mijn oren klinkt dit logisch, maar mag dit wel zo?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

en een adequate(re) manier vind ik dat je per declaratie maar 1 boekingsdocument aanhoud en niet alle bonnetjes apart.

 

Binnen een boekingsdocument / journaalpost (of dat nu via het inkoopboek loopt of via memoriaal maakt niet uit) kun je meerdere regels aanmaken, bijvoorbeeld voor elke bon 1 regel aan elke regel kun je de juiste kostenrekening hangen. Op die manier heb je zowel de totale declaratie inzichtelijk zodat ie ook in 1x uitbetaald kan worden of makkelijk gekoppeld worden aan de bankbetaling. Je kunt ook op elke kostenregel de specifieke btw code aangeven volgens mij. (het is al even geleden dat ik met exact online heb gewerkt maar ik weet dat nagenoeg zeker)

 

Elke bon los van elkaar asl aparte factuur / boekingsdocument inboeken zorgt dat je als je de bank gaat boeken weer moet gaan zitten zoeken en rekenen welke bonnetjes nu bij die declaratie horen. niet logisch.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook op elke kostenregel de specifieke btw code aangeven volgens mij. (het is al even geleden dat ik met exact online heb gewerkt maar ik weet dat nagenoeg zeker)

 

Helemaal correct, dat kan inderdaad in Exact online.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe zit het dan als je van je werknemer een declaratie krijgt?

Mag je dan ook gewoon via exact een leverancier aanmaken, bijv als naam de naam van de werknemer.

 

Stel hij dient een declaratie in voor een hotelovernachting.

 

Maak ik dan de volgende journaalpost:

 

Hotelkosten

Te vorderen btw

A) naam medewerker

 

Of welke tegenrekening kan ik het beste gebruiken? Misschien de rekening;

A) nog te betalen bedragen

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe zit het dan als je van je werknemer een declaratie krijgt?

Mag je dan ook gewoon via exact een leverancier aanmaken, bijv als naam de naam van de werknemer.

Ja

 

Maak ik dan de volgende journaalpost:

 

Hotelkosten

Te vorderen btw

A) naam medewerker

 

Ja, dit is een algemeen geaccepteerde methode.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.