Zojuist ontving ik een mailtje, zogenaamd afkomstig van PostNL: In het mailtje wordt vertelt dat ik mijn pakketje kan afhalen bij een postkantoor.
Dat is een scam. Voor een gemiddeld iemand lijkt dit misschien wel een echt mailtje. Maar let op de barcode die niet klopt (PostNL barcode begint altijd met 3S). Ook zit er een .zip bestandje bij. PostNL verstuurt geen gegevens in een .zip bestand. Het .zip bestandje bevat vermoedelijk een virus of malware.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wouter Hol
Wouter Hol
Zojuist ontving ik een mailtje, zogenaamd afkomstig van PostNL: In het mailtje wordt vertelt dat ik mijn pakketje kan afhalen bij een postkantoor.
Dat is een scam. Voor een gemiddeld iemand lijkt dit misschien wel een echt mailtje. Maar let op de barcode die niet klopt (PostNL barcode begint altijd met 3S). Ook zit er een .zip bestandje bij. PostNL verstuurt geen gegevens in een .zip bestand. Het .zip bestandje bevat vermoedelijk een virus of malware.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42499-bedriegelijk-echt-scam-mailtje-van-mijnpakket-postnl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag