• 0

Waar kan ik een financiëring aanvragen met een bouwkavel als onderpand?

Goedemiddag,

 

Ik ben zelfstandig ondernemer met al bijna 10 jaar een eigen bedrijf. De eerste jaren gingen prima en in 2008 hebben

wij ons geld geïnvesteerd in de groei van ons bedrijf. Helaas ging het vanaf 2009 minder en van dat jaar tot nu hebben we het heel erg moeilijk gehad en hebben we flink moeten saneren en onze investeringen helaas in rook op zien gaan.

 

Ik probeer nu onze schulden op orde te brengen en probeer deze af te lossen zo goed en zo kwaad als dat lukt.

 

Momenteel ben ik nog in bezit van een bouwkavel. Deze ligt strategisch in een dorpscentrum met naastgelegen panden en kavels die ook voor nieuwbouw in aanmerking komen. Verwachting is dat wij deze binnen nu en 3 jaar kunnen verkopen.

Waar kan ik terrecht voor een financiering met de kavel als onderpand? Onze bank wil ons niet helpen, de cijfers zijn te slecht etc. Ook andere banken geven niet thuis. Zijn er nog andere opties voor mij om een lening los te krijgen met de grond als onderpand?

 

Ik heb een waardebepaling door een taxateur laten maken en kan alles verder aantonen.

 

hartelijk dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De kavel is momenteel in de verkoop. Er zijn ontwikkelingsplannen door een architektenbureau uitgewerkt die ook betrekking hebben tot de omliggende kavels. De aangrenzende kavel met pand komt binnenkort ook te koop en dan zou mijn perceel ook

in een versnelling kunnen komen. Ik weet alleen niet hoelang dat nog duurt. Kan binnen een jaar zijn afgerond maar kan ook nog 2 jaar duren.

Dus tot de verkoop ervan wil ik er toch een financiering op aanvragen omdat ik dringend geld nodig heb nu.

Link naar reactie
  • 0