Een klasgenoot van mij heeft mij een aantal maanden geleden gevraagd om haar te helpen met de administratie van haar eenmanszaak. Zo goed dat ik ben, heb ik dat geaccepteerd. Ze heeft één grote opdracht gedaan en toentertijd hebben wij afgesproken (en zijn er ook van uitgegaan dat het eenmalig was) dat de beloning achteraf plaats zou vinden.
Nu heeft ze door die opdracht verscheidene meerdere opdrachten gekregen waardoor het werk niet stopt. We hebben intussen een aantal gesprekken gehad, en zijn uitgekomen op een bepaalde salariëring. Ik zit nu alleen met de uitbetaling hiervan.
Omdat we toen dachten dat het eenmalig was hebben we voor het gemak mijn 'salaris' van haar privé-onttrokken geld betaalt. Dus geld van haar zakelijke rekening naar de privé-rekening en toen naar mij overgemaakt. Maar dat is niet echt de ultieme manier. (imho)
Hoe kan ik, zonder kvk of iets dergelijks, dit het beste inrichten? Zelf ZZP'er worden en haar een factuur sturen? Zit ik dan niet met verkapt dienstverband, aangezien ik verder geen werkzaamheden buiten dat doe? Is een Maatschap een optie? Of kan ze mij laten uitbetalen via de zakelijke rekening, dat wegboeken als kosten waarna ik deze inkomsten aan het eind van het jaar aangeef als inkomsten uit overige werkzaamheden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jorian29
Jorian29
Een klasgenoot van mij heeft mij een aantal maanden geleden gevraagd om haar te helpen met de administratie van haar eenmanszaak. Zo goed dat ik ben, heb ik dat geaccepteerd. Ze heeft één grote opdracht gedaan en toentertijd hebben wij afgesproken (en zijn er ook van uitgegaan dat het eenmalig was) dat de beloning achteraf plaats zou vinden.
Nu heeft ze door die opdracht verscheidene meerdere opdrachten gekregen waardoor het werk niet stopt. We hebben intussen een aantal gesprekken gehad, en zijn uitgekomen op een bepaalde salariëring. Ik zit nu alleen met de uitbetaling hiervan.
Omdat we toen dachten dat het eenmalig was hebben we voor het gemak mijn 'salaris' van haar privé-onttrokken geld betaalt. Dus geld van haar zakelijke rekening naar de privé-rekening en toen naar mij overgemaakt. Maar dat is niet echt de ultieme manier. (imho)
Hoe kan ik, zonder kvk of iets dergelijks, dit het beste inrichten? Zelf ZZP'er worden en haar een factuur sturen? Zit ik dan niet met verkapt dienstverband, aangezien ik verder geen werkzaamheden buiten dat doe? Is een Maatschap een optie? Of kan ze mij laten uitbetalen via de zakelijke rekening, dat wegboeken als kosten waarna ik deze inkomsten aan het eind van het jaar aangeef als inkomsten uit overige werkzaamheden?
Ik help overigens een uur of 3-4 per week.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42902-in-dienst-bij-zzper/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag