• 0

EU-domeinnamen & Trademarks

Dear ...,

 

Thank you for your '.eu' Pre-Registration, that you submitted on xx/xx/2004 xx:xx (GMT+1). This e-mail is to confirm our receipt of your application for :

 

xxxx.eu

 

 

The Domain(s) is/are assigned to the following Account Name: xxxxx.

 

We are currently awaiting details of the formal opening of the '.eu' Registry and will keep you fully informed as soon as we receive more information.

 

A recent announcement from the Registry confirmed a so-called 'Sunrise' period to allow applicants with a registered trademark related to the domain name to submit their application on a priority basis. You may wish to check if your Domain name is part of your Trademark to ensure this priority.

 

We will contact you to ask for further information on your trademark once the details on this matter are announced.

 

If you have questions relating to your Pre-Registration, or if you want to register additional Domain Names please, click this link www.EuroDNS.com.

 

Best Regards,

 

www.EuroDNS.com

 

68-70, bd de la Petrusse

L-2320 Luxembourg

 

New Address from 1st of May 2004:

41 z.a. Am Bann

L-3372 Leudelange

Luxembourg

 

 

Ik ben van plan een europees geörienteerde, 'org'-achtige website op te zetten om een netwerk op te bouwen. Ik ben vooralsnog niet van plan één en ander als Trademark onder te brengen, maar wil wel graag recht hebben op de betreffende domeinnaam..

 

Denken jullie dat dit me problemen op kan gaan leveren, of kan ik de 'Trademark' achterwege laten en op goed geluk hopen dat de betreffende domeinnaam op mijn naam komt?

Houden van is ondernemen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Wanneer jouw naam reeds een trademark is en jij dat had kunnen weten, dan kan de rechthebbende jou het gebruik van die domeinnaam ontzeggen - zo begrijp ik uit eerdere publikaties. Is het echter nog geen geregistreerd merk dan wordt het een stuk lastiger om jouw domeinnaam af te pakken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt voorrang bij het registreren. Het potentieel dat het betreffende domein kan registreren is natuurlijk heel klein in de sunrise period.

 

Zonder trademark kan je alleen tegelijk met "de grote meute" het domein registreren. De kans dat je het domein krijgt is dan een stuk kleiner.

 

Waarom deponeer je het merk niet? De kosten die hierbij komen zijn niet zo hoog (ik geloof een 200 euro).

 

Het nut van het merk wordt natuurlijk wel een stuk kleiner als je www.dezedomeinnaamisveeltelangennietteonthouden.eu wilt registreren, maar bij betere domeinen zie ik het nut wel degelijk.

Link naar reactie
  • 0

Waarom deponeer je het merk niet? De kosten die hierbij komen zijn niet zo hoog (ik geloof een 200 euro).

 

 

Merken kun je toch per land, per sector registreren?

 

Kun je ook een merk deponeren binnen de Europese Unie?

Kost dat evenveel of ben ik dan een veelvoud kwijt?

 

 

 

Verder.. Ziet er allemaal niet transparant uit. Hoop dat het goed gaat komen, ook met die pre-registrars. Zou er raar van opkijken als de domeinnaam straks door een vage figuur registreerd wordt die gerelateerd is aan de website waar ik gepregistreerd heb.

 

 

Afwachten maar.

 

@Merkava.. Ga me ook maar inschrijven voor die nieuwsbrief, 't is niet mijn favoriete informatieve website geloof ik, beetje chaotisch.

Houden van is ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Een nationaal merk is goed genoeg om tijdens de sunrise period een domein te mogen registreren. Het enige risico dat je dan hebt, is dat een bedrijf met een merk geregistreerd in een ander land dit domein ook probeert te registreren.

 

Hoe dit dan verder gaat, heb ik nog nergens kunnen vinden. Of dan degene die zich het eerst meldt het domein krijgt, of degene die het merk het langste heeft geregistreerd..

 

Transparant is het inderdaad nog totaal niet.

 

Een europees merk is ook te registreren, maar deze aanvraag kost geloof ik zo'n 1000 euro en duurt een stuk langer.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.