• 0

Labelprinter of een laserpinter?

Beste mensen,

 

Ik zit met de volgende kwestie voor mijn webshop; moet ik een labelprinter of een laserprinter aanschaffen?

 

De situatie is als volgt;

Ik wil graag online via postnl digitale pakketpostzegels printen. Dit kan zowel met een label als laser printer. qua labelprinter zou ik kiezen voor een DYMO 450 of een DYMO 4XL. Het schijnt zo te zijn dat de DYMO 450 geen digitale pakketzegels van postnl kan uitprinten omdat deze 10x15cm zouden zijn, heeft hier iemand ervaring mee? Met een DYMO4XL zou men deze wel kunnen uitprinten.

 

Echter werken veel mensen ook met een laserprinter waar men dan stickervellen in plaatst, heeft hier iemand ervaring mee?

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Graag hoor ik jullie mening/ervaring hierover.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoeveel hoevaak?

 

Stickervellen is leuk als je in een keer een vel of een veelvoud aan vellen uit kan printen.

Velletjes waarvan al enkele stickers gebruikt zijn geeft vaak problemen bij opnieuw invoeren.

Printkwaliteit laat afhankelijk van de papiersoort nog wel eens te wensen over.

Hetzelfde geld voor de stickers, soms komen ze in de machine los van de ondergrond, andere keren is het een drama om ze los te peuteren.

 

Persoonlijk zou ik voor een labelprinter gaan, die zijn ontwikkelt juist voor het printen van uhm labels.

 

Link naar reactie
  • 0

Stickers afdrukken met een gewone laserprinter is zoals Nico zegt niet heel erg handig, en hoogstens voor incidenteel gebruik geschikt. Als je het ook maar wekelijks moet gaan doen zou ik voor een labelprinter gaan.

 

Uiteraard zijn er stickervellen die geschikt zijn voor laserprinters, maar zelfs die kun je normaliter niet doorvoeren als je een deel van de stickers al eerder hebt bedrukt. Bovendien moet je dan iedere keer pielen zodat het geprint wordt op een sticker die nog wel op het vel zit - gekkenwerk ;)

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft mijn ervaringen:

- Labelprinter voor af en toe een adresstickertje

- Laserprinter voor grote partijen etiketten in 1 keer voor bv een mailing

 

Met een labelprinter kun je ook wel veel etiketten printen in 1 keer, maar is in vergelijking nogal duur en duurt ook best wel lang.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft mijn ervaringen:

- Labelprinter voor af en toe een adresstickertje

- Laserprinter voor grote partijen etiketten in 1 keer voor bv een mailing

 

Met een labelprinter kun je ook wel veel etiketten printen in 1 keer, maar is in vergelijking nogal duur en duurt ook best wel lang.

helemaal mee eens. Ik print barcodestickers voor artikelen altijd via laserprinter, lekker snel en goedkoper volgens mij. Een concullega informeerde keer hoe ik het doet, zij gebruikt laserprinter maar vindt de inkt zo snel opraken en daardoor duur uitpakken. Voor (pakket)postzegels zou ik voor labelprinter kiezen, anders blijf je met de half volle stickervellen zitten.

Link naar reactie
  • 0

Een labelprinter natuurlijk. Veel makkelijker. En als je echt professioneel wil gaan en een bulletproof snel apparaat wil hebben dan kies je voor een Zebra printer. Dat zijn industriele labelprinters. Zijn alle etiketten voor te krijgen die je je maar kan wensen.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

In Nederland zie je de zon nog wel eens, maar ook veel regen. Daarom is een inktprinter ongeschikt voor adressen en ook thermisch printen is minder geschikt. Zo'n klein ding is ook niet zo handig in gebruik. Verstuur je grote aantallen, dan is een laserprinter goedkoper. Wil je toch een inktprinter aanschaffen? Dan mag je er bij mij 1 gratis ophalen, waar ook nog inkt inzit.

 

Als het alleen om gemak en efficiëntie gaat, zou ik kiezen voor de combinatie laserprinter en frankeerautomaat. Van machinaal frankeren heb ik zelf afgezien, omdat de Nederlandse vertegenwoordiging van de leveranciers van die apparaten een heel speciale opvatting hebben over service en klantenbinding. Hele foute handel.

 

Ik print de adressen met een laserprinter op de enveloppe en de factuur en pakbon.

Met de frankeermachine plak ik automatisch en snel een stapel enveloppen dicht.

Frankeren doe ik met postzegels, die ik gelijk met de andere stickers plak.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb wat research gedaan en ben erachter gekomen dat je voor pakketzendingen voor postnl een labelprinter moet hebben welke minimaal 10x15cm kan printen (A6 formaat). En dit is alleen mogelijk met de Dymo 4XL van alle labelprinters uit het assortiment van Dymo. Ik heb ook nog gekeken naar het merk Zebra maar deze zijn vrij prijzig, ik ben net begonnen met mijn webwinkel. Dymo heeft nu tijdelijk een actie waarbij je 50% van het aankoopbedrag terug krijgt. Dit is heel interessant voor de mensen welke nog twijfelde over de aanschaf van een laserprinter.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.