• 0

Bedrijf + werken voor een ander.

Mijn bedrijf maakt geen winst en ook geen verlies dus ben ik begonnen met werken in een fabriek waar ik +- 1800 euro per maand netto verdien. Dat geld wordt iedere maand gestort op mijn zakelijke bank rekening nr. Moet ik van die 1800 euro die ik netto verdien , nog geld afdragen aan de belastingdienst? En als dat het geval is , hoeveel moet ik dan afdragen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je in loondienst bent is er loonbelasting ingehouden. Over deze verdiensten hoeft dan geen belasting meer betaald te worden. Als je de aangifte inkomstenbelasting gaat doen kun je de betaalde loonbelasting op de te betalen inkomstenbelasting in mindering brengen. Het feit dat geld op je zakelijke rekening gestort is maakt voor de te betalen belasting niet uit; het is slechts een storting en bij jouw opnamen een onttrekking. Je moet wel een extra boeking doen omdat je geen priverekening gebruikt.

Link naar reactie
  • 0

Als je in loondienst bent is er loonbelasting ingehouden. Over deze verdiensten hoeft dan geen belasting meer betaald te worden. Als je de aangifte inkomstenbelasting gaat doen kun je de betaalde loonbelasting op de te betalen inkomstenbelasting in mindering brengen. Het feit dat geld op je zakelijke rekening gestort is maakt voor de te betalen belasting niet uit; het is slechts een storting en bij jouw opnamen een onttrekking. Je moet wel een extra boeking doen omdat je geen priverekening gebruikt.

 

Ik heb een boekhouder. Ik zal met hem contact opnemen. Ben wel blij om te horen dat er geen ''extra'' belasting eroverheen komt over die 1800 euro die ik ''netto'' binnen krijg via dat fabriek waar ik werk per maand.

Link naar reactie
  • 0

De werkgever houdt als het goed is al loonbelasting in, maar dat is een schatting. Vervolgens moet je aan het eind van het jaar je aangifte invullen en dan blijkt of je bij moet betalen of wat terugkrijgt. De hoeveelheid belasting is een rekensom waarin veel meer variabelen uit jouw persoonlijke situatie spelen dan waarmee je loondienstwerkgever rekening kan houden.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.