• 0

BV met aandelen in een stichting.

Beste leden,

 

Ik zou graag het volgende willen weten, wanneer ik een bv opricht en de aandelen in een stichting stop, en deze laat voorzitten daar iemand anders. Waardoor ik alles scheid en onafhankelijk houd, wat zijn daarin de mogelijkheden.

 

De voorzitter van de stichting, kan ik deze gewoon een salaris betalen ? en ben ik als directeur dan gewoon in dienst van de bv als zijnde werknemer ??

 

Graag zou ik met iemand in contact wensen te komen om dit verder te bespreken, dit is niet om een bedrijf die omvalt of wat dan ook, maar voor een nieuw bedrijf, en ik heb persoonlijke redenen om het op deze manier te doen, maar dat wil ik graag eventueel via de mail uitleggen.

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Graag zou ik met iemand in contact wensen te komen om dit verder te bespreken, dit is niet om een bedrijf die omvalt of wat dan ook, maar voor een nieuw bedrijf, en ik heb persoonlijke redenen om het op deze manier te doen, maar dat wil ik graag eventueel via de mail uitleggen.

 

Je kunt gewoon een jurist, advocaat of fiscalist van dit forum benaderen en met hem of haar een afspraak maken. Wel handig om vooraf even duidelijk afspraken te maken over de beloning.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
dat begrijp ik, maar op dit moment zijn mijn financiële middelen niet toereikend daarvoor, en daarom vraag ik het hier.

 

Dan zul je, desnoods met een nog anoniemer profiel, toch meer openheid van zaken of informatie moeten geven, zodat je ook online in dit topic verder geholpen kan worden. Alleen op die basis zijn mensen bereid je gratis verder te helpen

 

Alleen een oproep voor gratis offline hulp is geen forumvraag, daar hebben we een aparte vraag- & antwoordrubriek voor.

 

Als het dus jouw bedoeling is om uitsluitend via mail verder te discussieren met eventuele hulp, dan sluit ik dit topic en verzoek ik je je vraag opnieuw te stellen in vraag & antwoord.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Jordi

 

Wat heb je al gelezen over een stichting administratiekantoor (stak) Want dat is waar je het over hebt en daarin is veel mogelijk zoals een ander aanstellen als bestuurder van de stak en dus de BV. Mag je hem ook voor belonen en jij als directeur bent idd in dienst van de BV.

 

Of je het zo wilt doen is een tweede en hangt af van de feiten en je motieven om dit zo te regelen.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.