normaal gesproken zou je bij een management overeenkomst maandelijks een factuur sturen naar de werkmaatschappij waar je werkzaam voor bent. Is het mogelijk een management overeenkomst op te stellen (lees: wat zijn de belastingtechnische implicaties en/of is dit juridisch mogelijk) met een clausule waarbij sprake is van uitgestelde facturering? Of kun je facturering gewoon uitstellen? Hoe lang dan in dat geval?
Ik heb een situatie waarbij de werkmaatschappij D nog onvoldoende middelen heeft om een management fee te betalen. Echter omdat er ook investeerders gaan toetreden tot werkmaatschappij D, moet ik op één of andere manier wel zorgen dat mijn claim op een maandelijkse management fee op één of andere manier vastgelegd is/gaat worden.
Dus mijn plan is: management overeenkomst opstellen. Aangeven bij de investeerders dat een dergelijke overeenkomst bestaat en dat ze die zullen moeten respecteren (of niet instappen), maar niet maandelijks factureren. Kan dat? Mag dat? Of krijg ik ruzie met de belastingdienst (en misschien nog andere partijen)?
Zelfde vraag heb ik feitelijk ook ten aanzien van een huurovereenkomst.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rene1
rene1
Hoi,
normaal gesproken zou je bij een management overeenkomst maandelijks een factuur sturen naar de werkmaatschappij waar je werkzaam voor bent. Is het mogelijk een management overeenkomst op te stellen (lees: wat zijn de belastingtechnische implicaties en/of is dit juridisch mogelijk) met een clausule waarbij sprake is van uitgestelde facturering? Of kun je facturering gewoon uitstellen? Hoe lang dan in dat geval?
Ik heb een situatie waarbij de werkmaatschappij D nog onvoldoende middelen heeft om een management fee te betalen. Echter omdat er ook investeerders gaan toetreden tot werkmaatschappij D, moet ik op één of andere manier wel zorgen dat mijn claim op een maandelijkse management fee op één of andere manier vastgelegd is/gaat worden.
Dus mijn plan is: management overeenkomst opstellen. Aangeven bij de investeerders dat een dergelijke overeenkomst bestaat en dat ze die zullen moeten respecteren (of niet instappen), maar niet maandelijks factureren. Kan dat? Mag dat? Of krijg ik ruzie met de belastingdienst (en misschien nog andere partijen)?
Zelfde vraag heb ik feitelijk ook ten aanzien van een huurovereenkomst.
met vriendelijke groeten,
Rene Heuven
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag