• 0

Wat vinden jullie van Brullo.nl - de sociale marktplaats?

Omschrijving van je concept:

Graag jullie reacties / visies op mijn nieuwe onderneming; brullo.nl

Dit is (wordt) de nieuwe marktplaats, maar dan de sociale marktplaats.

 

Sinds ik ziek ben (fybromyalgie) kan ik minder fysiek in mijn bedrijf funfoodcatering.nl werken, en heb ik meer tijd voor andere dingen.

Zo en ben ik brullo.nl opgestart vanuit een gevoel dat dingen beter kunnen, bijvoorbeeld marktplaats, een reus die maar 1 doel heeft, de aandeelhouders.

 

Ik wil met Brullo bereiken dat ik hiermee, naast een klein inkomen, kan bijdragen aan Nederlandse goede doelen.

primair de Nederlandse voedselbanken, en verder contacten tot stand brengen tussen mensen die zoeken, en mensen die kunnen helpen.

 

De nieuwe professionele website wordt momenteel gebouwd door een ervaren bedrijf,

maar ik zoek nu de mogelijkheden om Brullo nu al in de picture te zetten bij het grote(re) publiek.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Momenteel ben ik het concept aan het doordenken,

het kan altijd beter, Maar wat kan beter en hoe.

Ik heb een ervaren websitebouwer die Brullo.nl zijn vorm en functionaliteit geeft,

maar ik zoek eigenlijk een sparringpartner / mentor om mijn ideeën aan te spiegelen.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 

Brullo.nl is voor mij succesvol met meer dan 1000 berichten per dag, en 100 betaalde advertenties per week

 

Eens per maand of drie maanden een behoorlijk bedrag kunnen schenken aan een Nederlandse voedselbank.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande concepten zijn of commercieel, of niet commercieel genoeg.

Ik hoop met Brullo.nl een succesvolle balans te hebben.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

Wie kan mij helpen met het schrijven van een professioneel persbericht, en weet hoe dit naar wie te versturen.

 

Hoe kan ik vooraf al advertentieruimte verkopen, hoeveel kan ik vragen aan een groot bedrijf, en is dit per maand, week of aantal bezoekers.

 

Alle op en aanmerkingen, tips tricks hints en voorstellen zijn hartelijk welkom.

 

 

 

Expert in poffertjes, pannenkoeken en stroopwafels.

Wereldwijde export van grondstoffen, apparatuur en kennis.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Zo en ben ik brullo.nl opgestart vanuit een gevoel dat dingen beter kunnen, bijvoorbeeld marktplaats, een reus die maar 1 doel heeft, de aandeelhouders. Ik wil met Brullo bereiken dat ik hiermee, naast een klein inkomen, kan bijdragen aan Nederlandse goede doelen.

 

Ik denk dat je eerst het concept verder uit kunt werken. Dat persbericht komt daarna pas. De scheidslijn tussen jouw belang en het goede doel is nu zo vaag dat ik geen gebruik zou willen maken van je site. Het komt zo niet echt betrouwbaar over.

 

Overigens wil je schijnbaar precies hetzelfde als Marktplaats: zoveel mogelijk geld verdienen. Je wilt het alleen anders uitgeven, niet aan aandeelhouders maar aan jezelf en aan goede doelen. Waarom de site dan "beter" zou worden zie ik geheel niet.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL Dirk!

 

Ik heb even gekeken naar je huidige website.

Om advertenties te kunnen verkopen aan bedrijven heb je bezoekers nodig.

Vooraf al verkopen kun je denk ik wel vergeten.

 

Je wilt wekelijks 1000 "berichten", waarvan 100 betaald (á 5 euro per maand).

 

Grote vraag is natuurlijk jouw kip/ei probleem: waarom zou men een bericht op brullo zetten wanneer het niet bekeken wordt en men bij MP wel succes heeft? Waarom zou men bij brullo berichten willen bekijken wanneer die er nauwelijks zijn terwijl MP er vol mee staat?

 

Wat is jouw antwoord op die vraag?

 

Jij wilt de grootste marktplaats worden van Nederland, met een sociale insteek, omdat "de Nederlandse regering op dit moment de ene na de andere sociale zekerheid sloopt". Op welke manier denk jij te kunnen slagen waar Speurders, ViaVia en alle andere wannabe's faalden?

Link naar reactie
  • 0

Waar is het concept? Wat zijn je ideeën?

Ik weet zo'n beetje wat Marktplaats is en ik kan me iets vaags voorstellen bij een Sociale Marktplaats maar een concreet beeld krijg ik niet ook al omdat er geen website of andere informatie is die ik zou kunnen bekijken.

En dat geldt eigenlijk voor de rest van de gegeven informatie in het bericht ook.

Op grond van deze info kan ik me geen perbericht voorstellen.

De vraag over de prijzen van adverteerruimte lijkt me erg prematuur.

 

Bij de 1e opmerking van vorige commentator (verandering: ik bedoel de eerste, daarna zijn er nog 2? bijgekomen) sluit ik me aan, bij de 2e opmerking niet. Er zit eigenlijk ook al een (voor)oordeel in: "onder het mom". Maar misschien weet hij meer dan ik weet.

Waarom zou je met een (goed) maatschappelijk doel zelf geen boterham kunnen/willen verdienen? Maar misschien dat je het niet zo moet formuleren / brengen.

 

Een sparringpartner / mentor (voor feedback?) is een goed idee (ben ik zelf ook naar op zoek) maar op grond van deze info zou ik als evt. gegadigde hier niet zoveel mee kunnen.

Kortom, meer info lijkt me noodzakelijk om reacties te krijgen.

Art creates inspiration creates the world

Link naar reactie
  • 0

Er zit eigenlijk ook al een (voor)oordeel in: "onder het mom". Maar misschien weet hij meer dan ik weet. Waarom zou je met een (goed) maatschappelijk doel zelf geen boterham kunnen/willen verdienen? Maar misschien dat je het niet zo moet formuleren / brengen.

 

Wie liefdadigheid nodig heeft om iets te verkopen, kan rekenen op extra argwaan. Dit lijkt me weer een gevalletje van eerst de eigen zakken vullen en dan de restantjes naar een goed doel. Ik vertrouw het voor geen cent. Nooit niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me weer een gevalletje van eerst de eigen zakken vullen en dan de restantjes naar een goed doel.

 

Dat vind ik op basis van de nu beschikbare informatie wel wat voorbarig. Je kunt ook lezen dat de goede bedoeling er is, maar dat er geworsteld wordt met de positionering en de presentatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie de laatste tijd op Facebook vele regionale/plaatselijke pages voor ruil/weggeef/verkoop handel. De pages zijn enorm populair en de snelheid, waarmee spullen (hetzij gratis, hetzij betaald) van eigenaar wisselen, is echt niet normaal meer. Van daaruit zijn weer varianten als klusjes, dierenopvang, speelgoedverkoop enz. ook weer ontstaan. Het slaat erg goed aan. Denk ook vooral om het lokale aspect, omdat je toch even zo op de fiets stapt en het snel met de koper/verkoper regelt. Geen gedoe met bieden meer en maar hopen dat de geinteresseerde koper nog wel reageert op jouw email zoals je dat op mp hebt. Toch is er nog wel veel voor verbetering vatbaar, denk ik. Het gaat zo snel zodat het erg onoverzichtelijk en rommelig is. De advertenties schieten voorbij en als je het niet goed bijhoudt kun je iets interessants al gauw mis lopen.

 

Kijk daar eens naar en wellicht kun je er wat mee.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.