• 0

Nieuw AdChecker ; Online tool waarmee je zelf Google AdWords kunt optimaliseren!

Omschrijving van je concept:

AdChecker is een nieuwe online tool waarmee ondernemers zelf hun Google AdWords campagnes kunnen optimaliseren.

 

De gedachte hierachter is dat AdWords extreem populair is en vrijwel elke onderneming met AdWords werkt ,maar dat het eigenlijk specialistische kennis vereist om AdWords goed in te zetten. Bovendien is dit tijdrovend. Campagnes zouden op zijn minst 1 x per week maar eigenlijk dagelijks bijgehouden moeten worden voor het beste resultaat.

 

De tool biedt extreem veel gemak en hulp bij het optimaliseren van de campagnes.

 

 

AdChecker heeft een gratis bespaarcheck waarmee je kunt zien hoeveel je had kunnen besparen in de afgelopen 90 dagen als je campagne optimaal was geweest. (puur financieel, nadelige gevolgen zoals een slechte customer experience bij een foutieve landingspagina zijn hierin niet meegenomen) De werkelijke besparing is dus nog veel groter!

 

 

Bespaarcheck: www.adchecker.nl/bespaarcheck

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

AdChecker is ontwikkeld door mensen die zelf ook deze problemen ondervonden bij hun online marketing campagnes. Door gebruikers voor gebruikers dus. Het moest makkelijker kunnen en sneller.

 

Wat doet een SEA bedrijf nu precies voor je ? Veel ondernemers hebben er geen gevoel bij en denken slechts dat als het is uitbesteedt dat het dan wel goed zal zitten. Niets is minder waar merken wij regelmatig. Het op de juiste manier inzetten van AdWords vereist een diepgrondige kennis van je business, je doelgroep en hoe je gevonden kunt worden. Het vereist samenwerking en overdracht bijvoorbeeld als de website is aangepast en of producten zijn toegevoegd en/of niet langer op voorraad zijn. AdChecker kan helpen om juist deze processen te stroomlijnen en het samenwerken effectiever te maken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

AdWords werkt visueel; je ziet de advertenties en ook de landingspagina's waarnaar ze verwijzen. In 1 oogopslag zie je dus dat er iets niet klopt; een visuele check naar bijvoorbeeld broken links, redirects, verkeerde producten, producten die niet meer op voorraad zijn etc.

 

AdWords brengt je desgewenst dagelijks via de email op de hoogte van errors en warnings. De gebruiker dient de wijzigingen nog wel aan te brengen in zijn account want dat gebeurd niet automatisch; het is het rode lampje in de auto dat waarschuwt dat de olie bijgevuld moet worden.

 

AdWords biedt functionaliteiten die AdWords niet biedt zoals gewogen kwaliteitsscores van zoekwoorden, historische ontwikkelingen van kwaliteitsscores en gewogen kwaliteitsscores. Als deze termen je niet bekend voorkomen is het een tip om mijn andere blog te lezen over het feit dat AdWords accounts vaak slecht worden onderhouden.

 

Door een slimme combinatie van je sitemap en AdChecker laat AdChecker zien op welke delen van je website je nog niet adverteert. Dat scheelt veel uitzoekwerk.

 

AdChecker werkt intuïtief met rode vlaggetjes, errors en warnings en geeft tips en tricks om het beste uit je AdWords budget te halen. AdChecker is ontwikkeld in samenwerking met Google en is zelf officieel Google Partner een keurmerk voor vakkennis.

 

AdChecker haalt automatisch al je campagnedata naar het programma dat hoef je zelf niet te doen, heel gemakkelijk dus.

 

AdChecker levert een keur aan rapportages zoals bijvoorbeeld Account prestatie/ Wijzigingen/ Kwaliteit zoekwoorden/ Advertentie mogelijkheden. Deze rapportage is ideaal in de samenwerking tussen afdelingen en personen.

 

Als je je AdWords hebt uitbesteedt aan een SEA bedrijf is AdChecker interessant om te zien hoe je bureau het voor je doet. Hoeveel wijzigingen zijn er aangebracht in de advertenties/zoekwoorden en campagnes, hoe ontwikkeld de kwaliteit van mijn zoekwoorden zich in de tijd, etc.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn vrijwel geen andere manieren om te genereren wat AdChecker voor je kan doen met uitzondering van het schrijven van specifieke scripts voor kwaliteitsscores in de rapportage tool van AdWords.

 

Er zijn wel programma's die deze informatievoorziening deels bieden en direct ook het proces daarachter automatiseren zoals de aanpassingen binnen AdWords maar zover wilden we juist niet gaan bij AdChecker omdat het een laagdrempelige tool moet zijn die iedereen kan gebruiken juist zonder specifieke kennis van AdWords.

 

AdChecker is ook in de tariefstelling gebruiksvriendelijk. Een brons abonnement afsluiten kan al voor 12,50 per maand. Deze heeft een beperkte functionaliteit uiteraard, zilver en goud meer functies. Abonnementen zijn op ieder moment op te zeggen. Wil je overstappen naar een hoger level dan kan dat en wordt het tegoed dat je nog had staan in mindering gebracht op je nieuwe maandbedrag.

 

De bespaarcheck is gratis -ook zonder abonnement- maar wil je het volledige rapport (dat wil zeggen wat de problemen precies zijn en hoe je de problemen moet aanpakken) dan kost dat 50 euro. De volledige versie is wel inbegrepen in het zilver en goud abonnement.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is het een handige tool wat jou betreft, werkt het prettig, wat mis je nog wat zou beter kunnen?

 

 

AdChecker is officieel Google Partner

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL!

 

Het tool kan ik niet testen omdat ik geen AdWords gebruik, maar ik heb wel een paar opmerkingen op je website.

 

Waarom dat taalvlaggetje, waarbij ik voor Engels kan kiezen? Als ik erop klik gebeurt er niets.

 

Kijk nog eens kritisch naar je voorwaarden. Als jouw software mijn PC de vernieling in helpt ben jij daar niet verantwoordelijk voor. Je staat "op geen enkele wijze in voor de juistheid van de informatie en adviezen die je verstrekt" en bent "niet aansprakelijk voor schade die naar aanleiding van jouw adviezen ontstaat". Dat voelt allemaal wel erg defensief.

 

Je zegt dat het specialistische kennis vereist om AdWords goed in te zetten. Maar als ik jou dan als specialist inhuur, moet ik zelf "op basis van mijn professionele kennis en ervaring controleren of jouw adviezen kloppen".

 

En ik moet als klant jou garanderen dat de inhoud van jouw website en jouw software geen inbreuk maken op rechten van derden?

 

Spreek je bezoeker consistent aan met "je" of "u". En zet je KvK nummer ergens neer (is verplicht).

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Hartelijk dank dat je de moeite nam om onze website te bekijken. Al je punten zijn valide en terecht en zullen worden meegenomen in de eerstvolgende update. We gaan werken aan de algemene voorwaarden en zullen onze accreditatie als Google Partner nog prominenter benoemen. De tool verwerkt data die uit de google servers komt en om die reden kunnen we niet voor de juistheid instaan en zoals benoemd geeft de tool signalen en elementen die verbeterd kunnen worden in de campagnes maar de gebruiker moet ze wel zelf doorvoeren in het eigen account. Niet of niet juist doorvoeren kan AdChecker niet aangerekend worden vandaar deze voorbehouden die wellicht wat vriendelijker verwoord kunnen worden.

 

Nogmaals dank,

 

Met vriendelijke groet,

Wim van der Kooi

AdChecker is officieel Google Partner

Link naar reactie
  • 0

leuk idee, maar heb je wel eens een onderzoek gedaan naar het gebruik van adwords?

In de wandelgangen hoor ik juist dat mensen ervan afstappen om dat het relatief duur is, moeilijk te gebruiken en vooral niet de respons geeft die men had verwacht.

Die laatste twee zou dan met jouw software kunnen worden opgelost, maar ligt er ergens ook niet een taak om dan mensen weer over te halen adwords te gebruiken? Juist dit punt mis ik erg op de website.

Ik heb zelf nooit adwords kunnen gebruiken, dus ik kan zelf geen goed oordeel vellen over de werking ervan. (door een fout van mij was mijn totale budget gericht op 1 click, die ik als test ook nog eens zelf had gedaan)

Link naar reactie
  • 0

leuk idee, maar heb je wel eens een onderzoek gedaan naar het gebruik van adwords?

In de wandelgangen hoor ik juist dat mensen ervan afstappen om dat het relatief duur is, moeilijk te gebruiken en vooral niet de respons geeft die men had verwacht.

 

Beste Jasper,

 

Online advertentie bestedingen in Nederland zijn het eerste halfjaar van 2013 gestegen naar 619 miljoen euro. In het eerste halfjaar 2012 was dat 585 miljoen. Ter illustratie in 2012 werd in totaal 1,16 miljard uitgegeven aan internet reclame, 1,05 miljoen aan kranten, 962 miljoen aan TV, 462 aan tijdschriften en 684 miljoen verdeel tussen radio, buitenreclame en bioscoopreclame. Het was in Nederland het eerste jaar dat er meer werd uitgegeven aan internet dan aan TV reclame. Internet wordt verwacht met 6% te groeien in 2014 en TV daalt naar alle waarschijnlijkheid met 3%.

 

Niet verwonderlijk want uit onderzoek blijkt dat 84% van de Nederlanders dagelijks op internet zit. Zoeken is een van de voornaamste bezigheden. Google domineert met 93% marktaandeel. Controle, gerichtheid en meetbaarheid zijn de belangrijkste redenen voor de populariteit van internet adverteren. Het is geschikt voor elk budget.

 

Interessant gegeven is wel dat met name in het MKB AdWords vaker op een teleurstelling uitloopt. Daarop doel je waarschijnlijk als je zegt " in de wandelgangen" Met name het feit dat er vooraf geen duidelijke doelen worden geformuleerd en er in veel gevallen ook niet gemeten wordt op conversie zijn onder kleine adverteerders de grootste boosdoeners. Wellicht speelt mee dat men traditioneel gewend is ergens geld tegenaan te gooien zoals een lokale krant en/of radiostation en dat de uitkomst altijd ongewis is. Met AdWords is dit echter totaal niet het geval!

 

Daarnaast beseffen veel ondernemers zich niet dat als Adwords niet goed wordt onderhouden dat ten koste gaat van de kwaliteit en daarmee de kosten meer dan evenredig oplopen. Dat leidt tot minder response en en algehele negativiteitsspiraal tav het mediumtype.

 

In mijn optiek zijn er zeker branches waarvoor AdWords niet geschikt is maar er als licht- en geluid verhuur je branche is is er zeker veel te winnen!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wim van der Kooi

 

 

 

AdChecker is officieel Google Partner

Link naar reactie
  • 0

Zijn er ook harde statistische cijfers beschikbaar waarmee de omzetverhogingen in verschillende branches wprden aangetoond?

 

Beste P.J,

 

AdChecker is sinds 1 december live en nu is er al voor meer dan 166.000 euro "bespaard" door degenen die de bespaarcheck in hebben gevuld. Virtueel bespaard uiteraard want het toont de besparingen aan die behaald hadden kunnen worden in de afgelopen 90 dagen bij een optimale executie. Een historisch perspectief. Desalniettemin kunnen de inzichten direct worden omgezet in de genoemde besparingen indien de overige factoren als gelijkblijvend worden aangenomen; dus factoren als budget, aantal campagnes etc. Zachtere factoren zoals een verhoogde customer experience en de opwaartse kostenverlagende werking van een betere kwaliteit zoekwoorden is nog niet meegerekend. Plus de tijdbesparing, het gemak en de verhoogde effectiviteit in de samenwerking met een bureau etc.

 

Wim van der Kooi

 

 

 

 

AdChecker is officieel Google Partner

Link naar reactie
  • 0

 

Welke rol speelt Tendense in de marketing van AdChecker, wie is de Google Partner (oftewel geautoriseerd reseller) en wat betekent 'ontwikkeld in samenwerking met Google' anders dan volgens de richtlijnen van Google?

 

Beste TwaBla,

 

AdChecker is de Google Partner :

https://www.google.com/partners/?hl=nl#a_profile;idtf=015435010345362546635;

 

AdChecker werkt o.a. op basis van een API met Google en heeft de accreditatie verkregen voor implementatie van de tool op basis van de richtlijnen en toestemming van Google. Om dat doel te bereiken was een grondige samenwerking van toepassing.

 

Met vriendelijke groet,

Wim van der Kooi

AdChecker is officieel Google Partner

Link naar reactie
  • 0

 

Beste Jasper,

 

Online advertentie bestedingen in Nederland zijn het eerste halfjaar van 2013 gestegen naar 619 miljoen euro. In het eerste halfjaar 2012 was dat 585 miljoen. Ter illustratie in 2012 werd in totaal 1,16 miljard uitgegeven aan internet reclame, 1,05 miljoen aan kranten, 962 miljoen aan TV, 462 aan tijdschriften en 684 miljoen verdeel tussen radio, buitenreclame en bioscoopreclame. Het was in Nederland het eerste jaar dat er meer werd uitgegeven aan internet dan aan TV reclame. Internet wordt verwacht met 6% te groeien in 2014 en TV daalt naar alle waarschijnlijkheid met 3%.

 

Niet verwonderlijk want uit onderzoek blijkt dat 84% van de Nederlanders dagelijks op internet zit. Zoeken is een van de voornaamste bezigheden. Google domineert met 93% marktaandeel. Controle, gerichtheid en meetbaarheid zijn de belangrijkste redenen voor de populariteit van internet adverteren. Het is geschikt voor elk budget.

 

Betekend dat ook dat er 93% van dat geld uitgegeven wordt aan google adwords?

Zijn er ook cijfers van 2013? Op internet is een jaar wel heel erg lang.

 

Interessant gegeven is wel dat met name in het MKB AdWords vaker op een teleurstelling uitloopt. Daarop doel je waarschijnlijk als je zegt " in de wandelgangen" Met name het feit dat er vooraf geen duidelijke doelen worden geformuleerd en er in veel gevallen ook niet gemeten wordt op conversie zijn onder kleine adverteerders de grootste boosdoeners. Wellicht speelt mee dat men traditioneel gewend is ergens geld tegenaan te gooien zoals een lokale krant en/of radiostation en dat de uitkomst altijd ongewis is. Met AdWords is dit echter totaal niet het geval!

 

Daarnaast beseffen veel ondernemers zich niet dat als Adwords niet goed wordt onderhouden dat ten koste gaat van de kwaliteit en daarmee de kosten meer dan evenredig oplopen. Dat leidt tot minder response en en algehele negativiteitsspiraal tav het mediumtype.

 

In mijn optiek zijn er zeker branches waarvoor AdWords niet geschikt is maar er als licht- en geluid verhuur je branche is is er zeker veel te winnen!

 

Dat is een aparte discussie, persoonlijk denk ik van niet. Bijna alle concurrenten hebben het geprobeerd en iedereen is er mee gestopt. Ook partijen die het door externe partijen hebben laten regelen.

Marges zijn klein en partijen worden vooral gevonden door mond op mond reclame en niet door zoeken via internet.

Te vaak zijn mensen bedrogen met mooie websites, met foto's die niet van die partij zijn.

Mijn vraag was ook niet gesteld voor mij om er beter van te worden of om overgehaald te worden om adwords te gaan gebruiken.

 

Mijn opmerking was geplaatst om je er op te wijzen dat je nergens op je website verteld hoe belangrijk jouw product zou kunnen zijn. Dus nergens wordt er gewezen op de voordelen van adwords.

De website is nu vooral geschreven voor mensen die adwords al gebruiken en dus niet tevreden zouden zijn over het resultaat.

Terwijl ik denk dat je doelgroep breder zou kunnen worden door ook nieuwe gebruikers van adwords binnen te halen en gebruikers die dus afgestapt zijn van adwords weer over te halen om terug te komen en opnieuw de gok te gaan wagen.

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn opmerking was geplaatst om je er op te wijzen dat je nergens op je website verteld hoe belangrijk jouw product zou kunnen zijn. Dus nergens wordt er gewezen op de voordelen van Adwords.

 

 

Jasper, jij gaat ook niet het idee van evenementen of optredens verkopen. Jij verkoopt diensten aan bedrijven die al besloten hebben om iets op een podium te doen. De markt voor Adwords is een bestaande markt, een grote markt en eentje die maar blijft groeien naarmate Google meer podia en kanalen creëert.

 

Het is dus verspilling van geld en tijd en energie om te herhalen wat Google al doet, terwijl het slim is om mee te liften op die inspanning van Google en bestaande gebruikers van Adwords te attenderen op een tool + dienst die het beschikbare budget beter inzet. Jij en jouw collega's die geen goede ervaringen hebben met Adwords, zijn derhalve geen interessante doelgroep. Niet zolang er nog mensen zijn die wel in Adwords geloven en proberen greep te krijgen op hun budget.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik val precies in de doelgroep van AdChecker. Ik heb een aardig Adwords budget en wil graag besparen zonder al te veel tijd in eigen analyses te steken. Met een enkele druk op de knop werd de bespaartest gedaan. Daarna moest ik enkele minuten wachten op het rapport. Logisch, want er wordt gewerkt achter de schermen.

 

Eindelijk was mijn rapport klaar. Ik ben benieuwd hoeveel ik kan besparen. Direct wordt mij al verteld dat ik zo'n €200 kan besparen. Niet heel veel, maar iedere besparing is leuk toch?

 

Ik ben benieuwd hoe ik die €200 kan besparen en open het rapport. Het "rapport" blijkt een reclamefolder te zijn waarin staat dat ik €200 kan besparen en dat ik een abonnement moet nemen om er achter te komen hoe ik dit dan kan realiseren.

 

BEDANKT, je hebt zojuist 10 minuten van mijn tijd weggegooid. Als jij mij niet laat zien hoe ik kan besparen, sluit ik geen abonnement af. Dit rapport heeft net zoveel waarde als een envelop van de postcode loterij. U heeft 5 miljoen gewonnen, alleen nog even een lot kopen!

 

Je abonnementen zijn trouwens niet interessant. Ik kan €200 besparen, maar een abonnement kost me €300 per jaar (ik hoef geen gehandicapt abonnement).

 

Hoe trek ik de toegang tot Adwords nu weer in voor AdChecker?

Link naar reactie
  • 0

Beste Shopjerot,

 

Graag wil ik reageren op je bericht. De kale bespaarcheck is uiteraard een trigger en de informatie/manier waarop je precies kunt besparen is juist de dienst die we verkopen.

 

Je kunt het volledige rapport ook los kopen voor 50,- en levert dus en ROI van 4 x maal de besteding! Of je neemt een zilver of goud abonnement en dan zit het volledige rapport er gratis bij. Het laat in jouw geval zien dat je weliswaar "maar" 200 € kunt besparen maar het is wel een aanzienlijk % (om privacy redenen zal ik het hier niet vermelden) van je totale budget en dat lijkt me toch wel een interessant gegeven...Gratis en voor niets? Een abonnement kun je daarnaast op ieder moment opzeggen en dus klopt de stelling niet dat een abonnement je 300,- moet kosten terwijl het "maar" 200 euro oplevert.

 

Het merendeel van de checks werken op deze manier; de auto wintercheck, de winterschilder check, de huis isolatiecheck... ze geven een inzicht in de staat van iets maar de dienst zelf moet je nog wel aanschaffen. Met internet diensten zijn we wellicht met elkaar wat veeleisender geworden. Wij leren hiervan dat we het nog duidelijker moeten communiceren, bedankt daarvoor.

 

Overigens stuur ik je het volledige persoonlijke rapport van 10 kantjes gratis toe zodat je alsnog toegang krijgt tot de informatie erachter.

 

Tot slot kan ik je melden dat na het creëren van een bespaarrapport de toegang die hebt gegeven weer wordt ingetrokken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wim van der Kooi

 

 

 

 

AdChecker is officieel Google Partner

Link naar reactie
  • 0

@shopjerot: je krijgt nu het rapport gratis. Laat je ons nog even weten hoe het inhoudelijk was? Wat was er waardevol danwel waardeloos?

 

In reactie op de opmerkingen van @sjopjerot is er nu een voorbeeld-bespaar-rapport op de site geplaatst.

 

mvg

wim van der kooi

AdChecker is officieel Google Partner

Link naar reactie
  • 0

Ik had een abonnement genomen en een rapport gekregen. Omdat ik wel adverteer in Adwords maar er eigenlijk niet heel veel tijd in steek om alle termen etc te begrijpen had ik naar mijn gevoel niet heel veel aan het rapport.

 

Vandaag echter werd ik nagebeld door adchecker over mijn bevindingen en wat er beter kon.

 

Ik heb zeker een half uur aan de telefoon gezeten met de medewerker, veel uitleg en tips gekregen en begrijp nu veel beter wat ik met het rapport kan doen om te besparen.

 

Mijn tips aan adchecker is dan ook om meer informatie over de termen, werking, gevolgen etc bij adwords te geven en hoe hun tool daarbij van nut kan zijn.

 

Want kennis van adwords zit er heel zeker bij dit bedrijf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.