• 0

Geen invoerrechten en BTW betaald, en nu?

Ik heb producten uit Azie ingekocht (waarde rond de 900 euro). Ik ging er vanuit dat dit via de douane zou lopen en dat ik netjes btw en invoerrechten zou betalen. Ik was daarom zeer verbaast dat de vervoerder voor de deur stond met het pakket en dat ik niets moest betalen?

 

Wat moet ik nu doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

@leveringsconditie....hoe bedoel je?

 

Vervoerder was UPS.

 

Het is voor mij de eerste keer dat ik iets ingevoerd heb maar er komen nog meer zendingen aan, maar ik moet gewoon invoerechten en btw gaan betalen. Ik heb iets gelezen over een Eori nummer en die ga ik ook maar eens aanvragen.

 

Ik weet alleen niet of ik nu "iets"moet gaan doen om deze zending ergens aan te geven? I

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven al geschreven, je krijgt vanzelf een factuur. Let even op bij het inboeken dat er verschillende posten op staan naast BTW, en dat je niet domweg alles als BTW inboekt (ik spreek uit ervaring ;) ).

 

Maar over dat inboeken hierover kun je op het forum meer vinden mocht dat nodig zijn....

Link naar reactie
  • 0

Een leveringsconditie betreft de afspraken die je met de verkoper hebt gemaakt over de levering, dus wie betaalt transport/verzekering/douanerechten, wie loopt het transportrisico etc. Zoals Logic4l al geschreven heeft worden deze vaak aangeduid met een Incoterm. De mogelijkheid bestaat dat de verkoper DDP geleverd heeft (dus alles betaald heeft), dan ontvang je van UPS helemaal geen factuur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.