• 0

Online franchise voor thee of andere producten uit China.

Ik ben op dit moment bezig om een 'online franchise' formule op te zetten. Bestaat er al een dergelijk concept? Als een franchise aanbieder wil ik het volgende leveren:

 

- Chinese thee direct tegen een lage prijs uit China (voldoet aan alle Europese importeisen).

- De website zelf plus hosting en verdere ontwikkeling. De website is volledig zoekmachine geoptimaliseerd en draait op Magento.

- Productbeschrijving en productafbeeldingen.

- Training en advies op het gebied van thee.

 

Is dit iets dat een franchisee geinteresseerd in zal zijn? Uiteraard zal ik de franchisee om het volgende vragen:

 

- een kleine maandelijkse bijdrage voor IT en hosting.

- een kleine maandelijkse bijdrage voor Google adwords.

- inkoop van thee

- % van omzet (weet nog niet zeker)

 

Graag hoor ik een mening van ondernemers op higherlevel. Graag hoor ik hoe ik nog meer waarde voor de franchisenemer kan creeren en hoe ik mijn verdienmodel zou moeten inrichten om het interessant voor beide partijen te maken.

 

Thanks!

 

 

[overbodige hoofdletters verwijderd - mod]

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het idee van een franchise is toch dat je de markt - vaak geografisch - verdeelt en vervolgens verschillende partijen in staat stelt een afgescheiden deel van de markt te bedienen? Hoe ga je dat online doen, elke online versie erbij zou concurreren met je bestaande franchisenemers lijkt me?

 

Hi Jeroen, ik wil het per land/taal verdelen in plaats van geografisch. Een Nederlandse franchisenemer kan bijvoorbeeld met een Nederlandstalige website de Nederlandse en Belgische markt bedienen.

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie
  • 0

Hi Jeroen, ik wil het per land/taal verdelen in plaats van geografisch. Een Nederlandse franchisenemer kan bijvoorbeeld met een Nederlandstalige website de Nederlandse en Belgische markt bedienen.

 

Volgens mij kan dat niet, vanwege het mededingingsrecht. Iedere afnemer in Europa kan heel Europa bedienen, dat mag de franchisegever niet beperken.

 

Desondanks interessant idee, al is het nog niet helemaal uitgewerkt. Thee wordt en gros aangeleverd? Voorraadrisico is voor franchisenemer? Branding en marketing is lokale issue? Kan de Duitse tak een hele andere positionering kiezen dat de Franse? Is whitelabel denkbaar?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Sjeng,

 

als je even in Google zoekt dan vind je al snel een e-book 'online franchisen'. Geen idee of je daar inhoudelijk wat aan hebt, maar dit is misschien het proberen waard. Vanuit een ander perspectief heet wat je wilt dropshipment of multi vendor e-commerce.

 

Gewone franchising heeft als voordeel dat er een gefaciliteerde herkenbaarheid op basis van merk, andere uitingen en productassortiment (formule) is. Dat ontbreekt bij het aanbieden van een 'white label' oplossing, zoals jouw idee overkomt. Ik denk dat je als leverancier na dient te gaan, hoe ver je in de integratie van de keten zou moeten gaan.

 

Er is of zijn in Nederland al partijen die product en verpakking van (huis)merken thee kunnen faciliteren. Ken je hun werkwijze?

 

Hoe wordt een bedachte Google Adwords vergoeding van nut voor de handel van individuele deelnemers?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.