• 0

Kredietwaardigheid en eisen voor documenten

Ik ben een beginner ZZP er. Ik heb een aanbod gedaan voor een kleine opdracht voor Watersachap - en met betrekking tot de inhoud, hebben we een akkoord bereikt.

Mijn opdrachtgever-to-be wil van mijn aantal documenten zien om mijn ‘Kredietwaardigheid’ te testen (o.i.d. test). Het is gedaan door accountant bedrijf, waar ze vragen: kvk uittreksel, BTW-nummer, Kopie Paspoort, Kopie VAR verklaring, Kopie Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering - met dit alles heb ik geen probleem. Maar ze willen ook kopieën van mijn facturen van andere opdrachten, van andere opdrachtgevers zien.

Is het een juridisch gezien een correcte verzoek? ook als ik alle andere documenten verstrekt? moet ik het verstrekken?, Volgens mijn contactpersoon voor deze opdracht - als ik het niet stuur, geeft de accountant bedrijf geen toestemming voor gunning en gaat dus de opdracht voor mij niet door.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste AKlimkowska: allereerst welkom op Higherlevel!

 

Is het een juridisch gezien een correcte verzoek?

 

Bij een VAR ROW is dit een correct verzoek. Het aantoonbaar hebben van meerdere opdrachtgevers geeft de opdrachtgever meer zekerheid over het niet hoeven afdragen van loonheffingen. De VAR ROW zelf geeft daarover geen definitief uitsluitsel.

 

Bij een VAR WUO is het onnodig en overdreven: de opdrachtgever heeft al de zekerheid dat er geen loonheffingen hoeven te worden afgedragen mits aan de volgende voorwaarden is voldaan:

 

[*]De omschrijving van de werkzaamheden in de var komt inhoudelijk overeen met de werkzaamheden die u voor uw opdrachtgever verricht.

[*]U verricht de werkzaamheden binnen de geldigheidsduur van de var.

[*]Uw opdrachtgever heeft uw identiteit vastgesteld.

[*]Uw opdrachtgever bewaart een kopie van de var en van een geldig identiteitsbewijs bij zijn administratie.

 

moet ik het verstrekken?