• 0

concurrentiebeding

ik ben bezorgerkantoormeubels.minimumloon.

kan elders in soortgelijkbedrijf beginnen in andere functie en meer loon.

Heb concurrentiebeding:2jaar na huidig werk niet binnen straal van 50km

bij soortgelijk bedrijf werken.

dat wil ik dus wel gaan doen.

na kerst werk ik eerst bij een uitzendburo tot half januari dan heb ik een gesprek bij een concurrent.

WAT IS NU WIJSHEID advocaat is mij te duur?

Wie heeft hier verstand of ervaring mee.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast robertwegdam

Beetje dom om als - met alle repect - bezorger een concurrentiebeding aan te gaan, zie het nut er ook niet zo van.

 

Heeft een concurrentiebeding niet alleen betrekking op bedrijfsgevoelige informatie, oftewel geldt het eigenlijk wel voor jou?

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag mij eerder af of de werkgever geen tik heeft overgehouden van een omgevallen magazijnstelling, door een concurrentiebeding op te nemen in een arbeidsovereenkomst met een bezorgmedewerker. Wat is inderdaad het nut hiervan.

 

Je werkgever moet wel een hele goede huize komen om een dergelijk beding stand te laten houden in een procedure. Advocaat te duur! Met een minimumloon kan je zonder probleem gebruik maken van gefinancierde rechtsbijstand. Kijk eens op de site van Raad voor Rechtsbijstand. Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Een concurrentiebeding heeft in deze inderdaad weinig nut. Mocht het er op aankomen zal een rechter een beroep op dit beding zonder meer afwijzen op de grond dat het belang van de werkgever het te handhaven niet opweegt tegen jou belang ergens anders in dienst te treden.

 

Ik denk dat de enige reden waarom in de arbeidsovereenkomst een concurrentiebeding staat is dat de werkgever standaardovereenkomsten gebruikt waar een concurrentiebeding instaat. Het is gewoon opgenomen onder het hoofdstuk "laat maar staan, je weet nooit of het nog ergens goed voor kan zijn."

 

De makkelijkste manier lijkt me gewoon naar de baas gaan, je plannen aangeven en vragen of hij van plan is een beroep te doen op het concurrentiebeding. Als dat niet het geval is, zal hij dat ook wel op een briefje durven zetten.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon negeren dat concurrentiebeding. Maakt je (voormalig) werkgever er een zaak van, heb je alle kans dat de rechter de afspraak ongeldig verklaard omdat deze in strijd is met de wet. Het beding houdt in princiepe een beroepsverbod in.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb trouwens begrepen dat concurrentiebedingen in zoverre verboden gaan worden dat de werkgever een reeele vergoeding moet geven voor een in de arbeidsovereenkomst te plaatsen concurrentiebeding....

 

Verder zou ik zeggen: gewoon doen, aangezien je inderdaad anders de werkgever wel van broodroof kunt betichten....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

ter geruststelling: dit concurrentiebeding kan je straffeloos naast je neerleggen. geen enkele werkgever kan zo'n een strak beding waar maken.

 

zeg je (ex)baas maar dat als het hem niet bevalt, hij maar naar de rechter moet stappen. ik garandeer je dat je dan nooit meer wat hoort.

 

gewoon doen, hoor. succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.