• 0

Een webshop beginnen

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Ondernemer-worden, welkom op HL!

 

Begin maar bij het begin: uitzoeken wat er voor nodig is en hoe je dat gaat realiseren. Het maken van een ondernemingsplan kan daarbij nuttig zijn en ook de beroemde 5-A4-tjes (zie zoekfunctie) kunnen daarbij helpen. Verder verwijs ik je ook graag naar het informatieve Handboek Ondernemen dat je (gratis) kunt downloaden van de website van de Belastingdienst.

 

Vervolgens ga je zelf van alles uitzoeken en als je dan ergens vastloopt stel je op HL een gerichte vraag waar je dan waarschijnlijk snel antwoord op krijgt vanuit de community van ervaren ondernemers.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ondernemer-worden,

 

Op onze website staat een stappenplan Webwinkel starten. Dit stappenplan kun je als leidraad gebruiken om na te gaan aan welke regels je moet denken als je een webwinkel start.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste hartelijk dank voor de informatie, ik ben nu bezig met het schrijven van een ondernemingsplan.

Hiervoor heb ik een format gedownload van deze website: http://www.tuxx.nl/ondernemer/ondernemingsplan/

Maar er staan ook dingen in die ik niet goed kan invullen, zoal inkomstensituatie aangezien ik 20 jaar ben en nog thuis woon en daarnaast studeer verdien ik alleen tijdens het weekend en de vakantie bij.

Dus wat kan ik het beste doen dit gewoon open laten?

Link naar reactie
  • 0

Als je het voor jezelf schrijft dan moet jij opschrijven wat jij wilt en wat jij denkt dat handig is om op papier te zetten. Het is niet dat een leraar het als huiswerk gaat nakijken.

 

Het ondernemingsplan is in jouw geval slechts een middel om helder te krijgen hoe je wat gaat doen. Je kan je ideeën uitwerken en je gedachtes ordenen. Lang niet iedereen schrijft een ondernemingsplan. Ikzelf bijvoorbeeld heb nog nooit zo'n plan geschreven. Ik bedacht alles in mijn hoofd en werkte het zo uit. Voor anderen helpt het als ze hun ideeën uittekenen of in een animatie gieten.

 

Stel dat je een ondernemingsplan zou schrijven omdat je een financiering wilt los krijgen, dan zou je wel moeten zorgen dat alles klopt en dat je het precies zo opschrijft zoals de bank of de investeerder het wilt zien. In jouw geval hoeft dat niet.

Link naar reactie
  • 0

Juist. Het schrijven van een ondernemersplan is een middel dat je helpt om over allerlei zaken gestruktureerd na te denken. Het is geen invul-oefening die iemand anders voor je nakijkt. Je moet zelf bedenken waarom het zinvol voor je is.

Je zult wel meer zaken tegenkomen waar je niet direct van weet wat je moet invullen. Het idee is dat je dan eerst gaat uitzoeken wat het onderdeel inhoudt, welke informatie je ervoor nodig hebt en waarom het voor jou van belang is...

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk.

De specifieke afbeeldingen zijn vast auteursrechtelijk beschermd. je kunt je er uiteraard wel door laten inspireren en zelf teksten of afbeeldingen maken. Maar misschien is het makkelijker om te kijken wat het merk is. Als het van dat bedrijf zelf is kun je via de chat kijken wat er mogelijk is qua importeren/resellen.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien moeten we op HL eens een Handboek T-shirt Webshop schrijven. Het lijkt zo'n beetje de online variant van de Lemonade Stand.

 

Hoofdstuk 1: Waarom iedereen t-shirts wil verkopen

Hoofdstuk 2: Waarom iedereen t-shirts kan verkopen

Hoofdstuk 3: Alles Uitbesteden

Hoofdstuk 4: T-Shirts Inkopen

Hoofdstuk 5: Beeld inkopen

Hoofdstuk 6: T-Shirts bedrukken

Hoofdstuk 7: Opslaan en Verzenden

Hoofdstuk 8: Marketing & Sales

Hoofstuk 9: Uiteindelijk ook nog wat verdienen (en niet met restpartijen blijven zitten)

 

Dat kan maar zo een draaiboek zijn voor tal van andere webshops. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Update: Ik heb zojuist een mail terug gekregen van het desbetreffende bedrijf, zij vinden het geen probleem als ik via hun importeer en resell. :) Ik heb alleen nog niet echt een idee hoeveel ik ga inkopen en nog slechter ik heb nog geen eens klanten. Is er een manier om erachter te komen of mensen geïnteresseerd zijn? Ik heb al stiekem een beetje bij mensen in me omgeving gevraagd wat ze er van vinden het leek hun een heel leuk idee.

Link naar reactie
  • 0

Oke, maar je bedoelt met voorbestellingen dat ik ze ergens aanbied op internet en dan pas de bestelling doe?

De levertijd van het bedrijf waar ik wil bestellen is ook best lang 3-5 weken dus ik denk dat ik dan eigen voorraad moet hebben ofzo?

En heb ook al een beetje zitten zoeken op de site van de belasting over de douanerechten die ik moet betalen maar begrijp ook nog steeds niet helemaal hoe dat nou zit.

Maar hoe zou ik het beste kunnen starten op een soortgelijke site als eBay de producten aanbieden en vervolgens uitbreiden naar een eigen website?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.