• 0

Nieuwe producten (marge BTW)

Graag wil ik info hebben van een expert. Ik zit zelf in de telecom, en nu merk ik dat een hoop con-collega's telefoons aanbieden tegen de margeregeling. Het gaat hier om nieuwe gesealde toestellen.

 

Mijn weten geld marge regeling alleen bij gebruikte toestellen en niet bij nieuwe toestellen. Hierdoor kunnen zij toestellen aanbieden voor een prijs waar ik bijna excl. voor moet inkopen.

 

Kan iemand mij hier duidelijkheid in geven?

Gaat het hier om een truukje of is er een duidelijk reden?

Zelf heb ik het idee dat het met import buiten de EU te maken heeft, kan het dan met marge regeling worden verkocht?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

niet 123 te beantwoorden denk ik, in theorie zijn ongebruikte goederen die van een particulier gekocht worden ook margegoederen, al kopen telecomhandelaren hun voorraad normaliter niet in bij particulieren.

Misschien gaat het om toestellen die verkocht zijn en opgeopend geretourneerd worden? Valt m.i. trouwens ook niet onder de margeregeling.

Met import van buiten de EU zal het niet te maken hebben want daarbij kan de margeregeling alleen toegepast worden bij kunst, antiek en verzamelvoorwerpen.

Link naar reactie
  • 0

Zoals je zelf al vermoedt, kan er geen sprake zijn van de margeregeling als het gaat om nieuwe toestellen. Het maakt daarbij niet uit dat de toestellen worden geïmporteerd van buiten de EU. Je kunt fraude melden als je er zeker van bent dat je concurrenten bewust misbruik maken van de margeregeling. Bel daarvoor met 0800-0543.

 

Met vriendelijke groet,

Stan

Webcareteam Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.