Vorig jaar heb ik de unieke kans gekregen om het cafe bij het plaatselijk voetbalveld te kopen
De voordelen hiervan waren:
Het cafe is een volwaardig cafe met alles erop en eraan juridisch gezien en geen sportkantine.
Het cafe is zowel vanaf de openbare weg als vanaf de sportvelden rechtstreeks bereikbaar.
De vereniging heeft langdurige overeenkomst gesloten met betrekking tot het gebruik van het cafe als clubhuis annex kleedkamer en vergaderruimte.
Het ligt langs een druk bereden fietspad, vooral in de zomer fietsen hier zeer veel toeristen.
De huidige beheerder wilde graag fulltime zelfstandige worden in de horeca.
Dit alles heeft mij doen te besluiten te investeren, nu wil ik de huurprijs afhankelijk make van de omzet, waarbij een keer per jaar de bruto omzet word betaald en bijvoorbeeld 30% daarvan word dan de huurprijs.
Is dat toegestaan? Is dat normaal in de horeca wereld?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
racingweirdo
racingweirdo
Vorig jaar heb ik de unieke kans gekregen om het cafe bij het plaatselijk voetbalveld te kopen
De voordelen hiervan waren:
Het cafe is een volwaardig cafe met alles erop en eraan juridisch gezien en geen sportkantine.
Het cafe is zowel vanaf de openbare weg als vanaf de sportvelden rechtstreeks bereikbaar.
De vereniging heeft langdurige overeenkomst gesloten met betrekking tot het gebruik van het cafe als clubhuis annex kleedkamer en vergaderruimte.
Het ligt langs een druk bereden fietspad, vooral in de zomer fietsen hier zeer veel toeristen.
De huidige beheerder wilde graag fulltime zelfstandige worden in de horeca.
Dit alles heeft mij doen te besluiten te investeren, nu wil ik de huurprijs afhankelijk make van de omzet, waarbij een keer per jaar de bruto omzet word betaald en bijvoorbeeld 30% daarvan word dan de huurprijs.
Is dat toegestaan? Is dat normaal in de horeca wereld?
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44668-omzetafhankelijke-huurprijs-cafe/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag