• 0

Omzetafhankelijke huurprijs cafe?

Vorig jaar heb ik de unieke kans gekregen om het cafe bij het plaatselijk voetbalveld te kopen

 

De voordelen hiervan waren:

 

Het cafe is een volwaardig cafe met alles erop en eraan juridisch gezien en geen sportkantine.

Het cafe is zowel vanaf de openbare weg als vanaf de sportvelden rechtstreeks bereikbaar.

De vereniging heeft langdurige overeenkomst gesloten met betrekking tot het gebruik van het cafe als clubhuis annex kleedkamer en vergaderruimte.

Het ligt langs een druk bereden fietspad, vooral in de zomer fietsen hier zeer veel toeristen.

De huidige beheerder wilde graag fulltime zelfstandige worden in de horeca.

 

 

Dit alles heeft mij doen te besluiten te investeren, nu wil ik de huurprijs afhankelijk make van de omzet, waarbij een keer per jaar de bruto omzet word betaald en bijvoorbeeld 30% daarvan word dan de huurprijs.

 

 

Is dat toegestaan? Is dat normaal in de horeca wereld?

 

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

geen idee of dat gangbaar is maar weet je al wel of bijv. de sportvereniging dan nog wel gebruik kan maken van het café? De uitbater zal die huur immers doorberekenen in zijn prijzen.

 

groet

Joost

uiteraard, hoofddoel is en blijft de vereniging voorzien van ruimte.

 

 

Nu betaal je ook al commercielen prijzen dus daar maak ik me geen zorgen over.

Link naar reactie
  • 0

Dat heet toch gewoon "pacht" in de horeca? Zoek maar eens op internet naar de aanpak van wijlen Sjoerd Kooistra: die werkte vaak met omzetafhankelijke huur/pachtcontracten. Toevallig hanteerde hij vaak ook een pacht die 30% van de omzet bedroeg. Dat is overigens wel een vrij hoog percentage: Kooistra werd door dit (te?) hoge percentage verdacht van faillisementsfraude (maar nooit vervolgd door gebrek aan bewijs).

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Een investeerder redeneert vaak vanuit de financiering en baseert daar dan een huurprijs op.

 

De eventuele exploitant zal meer beredeneren wat er bij een bepaalde omzet en vaste/ variabele kosten nog overblijft en of er een goede boterham mee te verdienen valt. Als je de huur te hoog inzet dan krijg je vanzelf problemen met de exploitant of omdat hij het niet kan opbrengen of heel hard moet werken om er vervolgens bijna niks aan over te houden.

 

Weeg het af en een langdurige goede relatie met een pachter die gewoon goed verdiend is ook veel waard.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.